Skocz do zawartości

iLuke

Użytkownik
  • Zawartość

    28
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Posty dodane przez iLuke


  1. Wczoraj wieczorem rozebrałem mojego Dakara, wyczyściłem czujnik w kole, prześledziłem cały kabel odpowiedzialny za prędkościomierz, to samo zrobiłem z kablem odpowiedzialnym za ikonę rezerwy paliwa, oba kable są zdrowe ( z kolegą zrobiliśmy taki test żarówkowy :) . Rozebrałem też zegary na czynniki pierwsze, ktoś już tam chyba kiedyś wkładał swój nos. Nasuwa mi się wniosek że problemem mogą być zegary. Mam teraz do was 4 pytania:

    1. czy mój wniosek jest słuszny, czy to zegary, czy powinienem sprawdzić coś jeszcze ? ( przypomnę że świeci się cały czas kontrolka paliwa oraz nie działa prędkościomierz, co za tym idzie nie działa też kilometromierz )

    2. Czy zegary od zwykłego f650 gs będą pasować do dakara ?

    3. czy ktoś ma do sprzedania zegary ( przypomnę Dakar rocznik 2005 ) ?

    4. gdzie poza allegro i ebay można szukać używanych ?

    Pozdro dla wszystkich


  2. Witam

    Mam szybkie pytanie do znawców f650 w szczególności w wersji dakar.

    Mam do kupienia z wyglądu ładnego dakara. Po rozmowie z właścicielem dowiedziałem się że świeci się cały czas kontrolka abs oraz nie działa licznik przebytych kilometrów. Właściciel mówi że to się stało nagle podczas jazdy w deszczu i to ponoć bolączka tego modelu. Czy ktoś może się wypowiedzieć na ten temat, bo nie wiem czy to mina związana z dużym kosztem czy duperela którą naprawię sam bądź też tanim kosztem. Pozdrawiam i czekam na info.

    Dodam tylko że Dakar jest z 2005 roku.

    Pozdrowienia dla wszystkich


  3. Jako uzupełnienie tematu wklejam tekst jak dobrać odpowiedni kask - zakładam że też się przyda komuś kto dopiero startuje. Tekst pochodzi z jakieś strony internetowej, niestety nie pamiętam z jakiej.

    TEST KASKU:

    1 Test pozycji oczu

    2 Test kształtu głowy przy pomocy palca

    3 Test odległości szczęki

    4 Test luzu na bokach i z przody/tyłu głowy

    5 Test obrotu kasku na głowie

    6 test ściągnięcia kasku za szczękę

    7 test ściągnięcia za tył kasku

    8 test położenia paska zapięcia

    9 test ucisków

    Rozwinięcie poniżej:

    1 Oczy powinny znajdować się w środkowej linii wizjera

    2 Wsuń palec pomiędzy czoło a kask i przesuwaj w prawo, potem w lewo; wyczuwalna odległość powinna być stała; jeżeli nie możesz wsunąć palca z powodu braku miejsca, to na całej długości wizjera. W ten sposób badasz dopasowanie kasku do kształtu głowy w jej obwodzie. Jeżeli odległości są bardzo nierówne, to ten kask nie jest dla Ciebie!

    3 Pomiędzy ustami i szczęką kasku powinien zmieścić się przynajmniej jeden palec (lub dwa) nawet w sytuacji przesuwania kasku do tyłu (np. poprzez nacisk na szczękę od przodu)

    4 Sprawdź czy nie ma zbyt dużego luzu przy poruszaniu kasku przód – tył i na boki.

    5 Kask nie może obracać się na głowie, ani centymetra. Przy próbie obrócenia kasku na głowie powinieneś mieć uczucie, że wraz z kaskiem porusza się skóra twarzy i głowy.

    6 Spróbuj ściągnąć kask za szczękę podnosząc ją do góry. Nie powinien się przesuwać.

    7 Spróbuj pociągnąć kask na jego tył do przodu. Nie powinien się poruszać a tym bardziej zjechać na oczy.

    8 Zwróć uwagę, czy pasek zapinający kask jest w odpowiedniej pozycji. Czy np. nie wpija się w szyję lub dotyka tylko spodu brody. Powinien dobrze trzymać kask i wygodnie opierać się o spód Twojej szczęki.

    9 Załóż poprawnie kask i pochodź w nim około 10 – 15 minut zwracając szczególną uwagę na punkty ucisku. Kask powinien być ciasny ale wygodny. Może uciskać w policzki twarzy ale nie powinien powodować bólu. Jeżeli czujesz punktowy ucisk na czaszce (czasami tylko z jednej strony), to odpuść sobie ten „garnek”. Może się nigdy nie ułożyć i powodować bóle głowy.

  4. Witam

    Jak każdy początkujący motocyklista musiałem się zmierzyć z pewnym problemem związanym z zakupem pierwszego kasku. Od samego początku założyłem że będzie to kask dualowy a głównym kryterium kasku nie będzie cena a bezpieczeństwo oraz ułożenie kasku na głowie. Prześledziłem wiele testów kasków ( angielskie, niemieckie, australijskie ), różne opinie forumowiczów, przeczytałem sporo prasy na ten temat i powstała moja skromna lista kasków godnych uwagi. Będzie mi bardzo miło jak ktoś będzie tę listę rozwijał i dodawał swoje własne odczucia na temat użytkowania poszczególnych egzemplarzy.

    1. AGV AX8 Dual Evo
    2. Shoei Hornet DS
    3. Bell MX-9 Adventure
    4. Arai Tour-X 4
    5. Nolan X-Lite X-551
    6. Icon Variant
    7. Nishua Enduro Carbon

    Kolejność kasków przypadkowa. W moim przypadku po przymiarce kasków padło na kask AGV AX8 Dual Evo, chociaż wahałem się ( dobrze leżał na głowie ) nad Arai Tour-x4 , niestety stosunek jakości do ceny niewspółmierny, cena zabija ten kask.

    Pozdrawiam wszystkich


  5. Witam

    Jak już napisałem w przywitalni planuję zakupić motocykl. Od kilku miesięcy śledzę wasze forum, czytam i przymierzam się do różnych motocykli. Im więcej czytam tym czuję że mniej wiem, zakładam że to normalne i każdy przez to przechodził.

    Motocykl planuję kupić do jazdy turystycznej z nastawieniem na częste zjazdy w teren, leśne dróżki itp. W planach dalsze wyprawy ale to też dalsze plany. Po kilku miesiącach ze wszystkich motocykli zostały 3: Yamaha XT660Z, Suzuki DR650 i oczywiście BMW Dakar. Yamaha odpadła z powodów ceny i wysokiego siodła jak dla mnie ( 176 cm wzrostu ). Obecnie rozpatruję tylko Suzuki dr650 lub BMW Dakar. Ponieważ nie udało mi się znaleźć odpowiedzi w różnych wątkach, chciałbym uzyskać informacje czy są jakieś różnice w modelach Dakara z lat 2000 a 2004, jeśli są to jakie ?

    Drugie pytanie to czy jest jakaś znacząca różnica w jeździe Dakarem z rocznika 2000-2004 a po 2004 ?

    Dzięki wielkie za ewentualne odpowiedzi i pomoc

    Luke


  6. Witam wszystkich forumowiczów. Nazywam się Łukasz, obecnie mieszkam w Szkocji. Dzięki waszym opiniom postanowiłem zakupić BMW Dakar i na wstępie za to wam wszystkich dziękuję. Mam nadzieję że Dakar pojawi się w ciągu najbliższych dni, obecnie trwają poszukiwania konkretnego egzemplarza.

×