Skocz do zawartości
boro2514

Rece opadaja !! Brak ładowania dalej

Recommended Posts

:oops: pojechałem do mechanika od motocykli, przemierzył mi akumulator i parę innych kabli po czym stwierdził ze do wymiany jest regulator napięcia i akumulator . No nic kopiłem akumulator nowy , regulator napięcia nowy i idę do garażu , wszystko instaluje fajnie, zapalam gra i buczy jadę się przejechać świetnie nic mu nie dolega wracam biorę miernik 11,45V na akumulatorze przy włączonym silniku bez różnicy czy gazuje czy nie jest tyle samo ?? Co to może być i na jakie koszty się nastawić ?? Dodam także bezpieczniki sprawdzone kable bez przebic poizolowane ??

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie wiem.. może alternator szlag trafił? :roll:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Alternator masz po prawej stronie w tej puszcze na boku silnika.

Wychodzą z niego 3 żółte kable i idą do regulatora.

Trzeba zmierzyć na nich napięcie, ale uważaj. Przy przegazówce powinno to być ponad 70V AC czyli prąd zmienny o zabójczym napięciu!!!!

Pamiętaj, żeby ustawić AC na mierniku i wystarczający zakres napięcia. Pomiar robisz między każdym z kabelków i masą silnika.

Jeśli wszystkie pomiary na wszystkich trzech fazach są zbliżone i >70V, to alternator jest ok.

Może któreś połączenie jest zanieczyszczone i przy włączeniu paru odbiorników dochodzi do spadku napięcia przy dużym prądzie?

Sprawdź napięcie ładowania przy włączonym tylko świetle mijania, potem po kolei z włączonym stopem, grzanymi manetami, dodaj do tego co tam jeszcze masz - nawet klakson. Jeśli znacznie spada przy wzroście poborów to niedobrze.

Może jeszcze się też okazać, że regulator ma słabe połączenie z masą - czyściłeś punkty mocowania?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No i pogrzebałem w tych kablach pod siedzeniem , co się okazało kable które wychodziły z alternatora na kostce były zaśniedziałe , obciąłem je trochę dalej zmontowałem je z kostka,zaizolowałem i wszystko gra i buczy ;] po pomiarze było 13,20 a przy gazowaniu nawet koło 14 wiec myślę ze teraz moja gska nie odmówi posłuszeństwa Pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Co prawda to elektryka nie jest moja najmocniejszą stroną, ale odnoszę wrażenie że to napięcie ładowania jest trochę niskie. Na obrotach nie powinno być 14,3-14,6? ( Jeżeli się nie mylę to nowy akumulator jest zagrożony )

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
No i pogrzebałem w tych kablach pod siedzeniem , co się okazało kable które wychodziły z alternatora na kostce były zaśniedziałe

Znaczy pod siedzeniem?!? Które kable na której kostce dokładnie miałeś zaśniedziałe? Opisz to precyzyjniej i może zapodaj jakieś zdjęcia jak możesz to może być bardzo pomocna informacja dla wszystkich mających problemy z ładowaniem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To były 3 białe kable(jeśli się nie mylę są to kable fazowe które łączą się z kablami zółtymi z regulatora napięcia) ,które wychodzą z alternatora w czarnej objemce do kostki, przy kostce okazało się że nie nadają się do niczego obciąłem je trochę dalej(oskórowałem) i złączyłem z kostką, przy 4 tyś obrotów jest około 14v wiec ładowanie jest na pewno pyzatym pomiar robił mi tata kolegi który jest z zawodu elektrykiem i pracuje w tym fachu wiec bez obaw . Fotkę dorzucę jak wrócę z wyjazdu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×