Skocz do zawartości
Slawas

Pierwszy kask - jaki wybrać

Recommended Posts

Bartek ... piszesz o schubercie . kask podobno genialny . ale mam pytanko - czemu nie szczęka typu np. shoei ? . Neotec-a będziesz miał w podobnej cenie , multiteca już za 1500 zeta ( model już nie pierwszy ) ?.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Szubertha polecam z autopsji. Neotec również doskonały.

Multitec nie ma jednego, doskonałego, patentu - blendy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Witam,

IMHO blenda rzecz niezbędna... Może Nolan N104?

Bezwzględnie musisz przymierzyć, zwłaszcza jak nosisz okulary. Ja miałem problem przy przymiarkach Airoha L za duże M za małe i okularów nie mogłem włożyć.

Caberg jakoś też nie leżał dobrze...

Pozdrawiam

kosta

PS. Zaraz się odezwą, że nolan jest Włoski i marnie zrobiony jak fiat... ale ja ze swojego nolana jestem zadowolony (a jak dotychczas jedynym autem które mnie w drodze nie zawiodło był... FIAT - do domu zajechałem zawsze a z innymi autami różnie bywało).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

nie ma znaczenia, że włoski. Podstawa to WYGODA. Może być super amerykańsko-niemiecko- japoński i być do dupy bo uwiera. A wierz mi na słowo - nawet kilkanaście kilometrów w uwierającym kasku potrafi być masakrą

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wydaj kasę na najlepszy, na jaki Cię stać. Polecam Szubrawca C3 (paszczekowy). Neotec, też niezły, ale nie ma chyba oprcji rozszczelnionej szyby. Ewentualnie BMW System 6, ale to ostatni z tej trójki.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Wydaj kasę na najlepszy, na jaki Cię stać. Polecam Szubrawca C3 (paszczekowy). Neotec, też niezły, ale nie ma chyba oprcji rozszczelnionej szyby. Ewentualnie BMW System 6, ale to ostatni z tej trójki.

No BMW w testach wypada najlepiej :-D

co do testów, tutaj masz międzynarodowe testy kasków :-D

http://sharp.direct.gov.uk/

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No BMW w testach wypada najlepiej :-D

co do testów, tutaj masz międzynarodowe testy kasków :-D

http://sharp.direct.gov.uk/

Najlepiej z paszczękowców wypada Caberg Trip, ale takiego cuda na stronie Caberga nie ma...o so hozi?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

heh.. no niestety mój shuberth przestał być poszukiwany właśnie zwzgl na wyniki testów sharpa.

blenda jest u mnie must_be..

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Co do testów SHARK to one są odzwierciedleniem zachowania kasku w bardzo określonej procedurze zderzeniowej, która jednak nie jest w 100% potwierdzona w realnych wypadkach.

SHARK jest BARDZO DOBRYM narzędziem porównawczym, jednak należy mieć świadomość, że nie zawsze 5 gwiazdkowy kask będzie chronił lepiej od 3 gwiazdkowego.

Jeżeli 3 gwiazdkowy schuberth leży Ci idealnie, czujesz się w nim dobrze i nie dekoncentruje Cie uciskiem, drapaniem itp. to będzie chonił lepiej niż 5 gwiazdgowe Arai, w którym jest Ci za ciepło, uciska Cię w policzki i na dodatek drapie Cię w szyję, a zapięcie masz na grdyce...

Podrawiam

kosta

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Schuberth to lipa,przymierzalem i lipa nie pasuje Mi ,szczeka nie zaskakuje za każdym razem itd.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

kosta - w pełnie się z Tobą zgadzam.

jako że jestem obserwatorem sharpa od poczatków jego upaństwowienia w UK.

przeglądałem ich testy jescze gdy nie byli wyznacznikiem co będzie w sprzedaży na rynek UK.

W tej chwili Sherp ma chyba najlepiej skontruowaną bazę badań zderzeniowych na świecie.

Wystarczy spojrzeć ilość przeprowadzanych badań - i oczywiście można prowadzić dyskusje nad tym ile faktycznie te gwiazdki odzwierciedlają - ale jak dla mnie różnica jednak jakaś jest.

Wiem również że po opublikowaniu wyników Shuberth wystapił z oficjanym pismem o opublikowanie szczegółów badań przeprowadzonych na ich kaskach - po prostu nie moga uwierzyć w tak złą ocenę.

Sharp wypiął się na to żądanie co pozostawiło spore pole do popisu różnym poszukiwaczom drugiego dna..

Gdybym patrzył TYLKO na gwiazdki - nie szukałbym szczękowca. intergale są bezpieczniejsze.

Zawsze staram się znaleźć kompromis pomiędzy bezpieczeństwem/funkcjonalnością i wygodą (niekoniecznie w takiej kolejności).

Shuberth który mi naprawde leżał - był wygodny, i generalnie całkiem w porzadku - odpadł po badaniach sharpa.

Za tą cenę moge mieć kilka dB więcej ale świadomość że ten głośniejszy (a tańszy) garnek w przypadku jakiegoś tak uderzenia spowoduje TYLKO wstrząśnienie mózgu - a nie jego smierć..

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Co do testów SHARK to one są odzwierciedleniem zachowania kasku w bardzo określonej procedurze zderzeniowej, która jednak nie jest w 100% potwierdzona w realnych wypadkach.

SHARK jest BARDZO DOBRYM narzędziem porównawczym, jednak należy mieć świadomość, że nie zawsze 5 gwiazdkowy kask będzie chronił lepiej od 3 gwiazdkowego.

Jeżeli 3 gwiazdkowy schuberth leży Ci idealnie, czujesz się w nim dobrze i nie dekoncentruje Cie uciskiem, drapaniem itp. to będzie chonił lepiej niż 5 gwiazdgowe Arai, w którym jest Ci za ciepło, uciska Cię w policzki i na dodatek drapie Cię w szyję, a zapięcie masz na grdyce...

Podrawiam

kosta

Tu się nie mogę z tobą zgodzić. Testy aby były powtarzalne muszą być robione w ściśle określony sposób. Ważne aby test był wykonany należycie a punktacja surowa. Nie tak jak robi to słynny ADAC, któy przyznaje dodatkowe punkty za lampki i biperki o nie zapiętych pasach.

Oczywiście, że żaden test nie odzwierciedli w 100% sytuacji na drodze/wypadku/upadku itp ale ma się już jakieś pojęcie o jego wytrzymałości.

Co do tego zdania, które napisałeś mam pewne wątpliwości:

3 gwiazdkowy schuberth leży Ci idealnie, czujesz się w nim dobrze i nie dekoncentruje Cie uciskiem, drapaniem itp. to będzie chonił lepiej niż 5 gwiazdgowe Arai

Otóż myślę (a przynajmniej nie powinno tak być), że na punkty przyznawane w tym teście nie wpływa samopoczucie i czy kask drapie. Problemy te na pewno nie będą miały większego znaczenia na jego wytrzymałość podczas upadku.

Oczywiście zgadzam się, że kask nie może nigdzie uwierać i powinien być wygodny ale po to właśnie mierzy się go przed zakupem aby tego uniknąć.

Edytowane przez Centrino

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Schuberth to lipa,przymierzalem i lipa nie pasuje Mi ,szczeka nie zaskakuje za każdym razem itd.

Nie zapomnij tylko o jeszcze jednej, dość istotnej kwestii: Każdy kask, który kupisz potrzebuje czasu, żeby się ułożyć do kształtu "nosiciela" :-D

Też na początku C3 mi nie odpowiadała, bo jakaś taka ciasna była, ale teraz się ładnie ułożył i pasuje idealnie :-)

No i jeszcze jedna sprawa, w razie wypadku Schuberth zrobił promocję, że nowy kask kupisz za 1/3 ceny :-D oczywiście to nie było wyznacznikiem zakupu C3-ki, bo o tym dowiedziałem się po czasie.

Ogólnie chciałem mieć wreszcie kask z górnej półki, żeby czuć komfort psychiczny :-D i żeby zestaw "hands-free" nie wystawał poza kask, tylko był faktycznie integralny i niezauważalny :P

Edytowane przez bajer

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Otóż myślę (a przynajmniej nie powinno tak być), że na punkty przyznawane w tym teście nie wpływa samopoczucie i czy kask drapie. Problemy te na pewno nie będą miały większego znaczenia na jego wytrzymałość podczas upadku.

Oczywiście zgadzam się, że kask nie może nigdzie uwierać i powinien być wygodny ale po to właśnie mierzy się go przed zakupem aby tego uniknąć.

No to wyjaśniam co mam na myśli.

Bezpieczeństwo można podzeilić na dwa "podpunkty"

a) przed BUM! czyli wygodny kask, który Cię nie irytuje nie świszczy etc. powoduje, że jesteś bardziej skupiony na jeździe i masz wieksze szanse na uniknięcie BUM!

Inaczej im większe skupienie tym mniejsze prawdopodobieństwo BUM - czyli kask który Ci nie przeszkadza jest bezpieczniejszy - w tym sensie 3 gwiazdkowy Schuberth jest lepszy od uwierającego ale 5 gwiazdkowego Arai (dobór marek PRZYPADKOWY)

b ) podczass BUM! w tym momencie czy kask jest wygodny czy nie przestaje mieć znaczenie i gwiazdki SHARKa są bardziej miarodajne - choć nie do końca odziwerciadlają rzeczywistość, np. zapięcie w złym miejscu (nie brane pod uwagę w SHARKu) może już dużąkrzywdę zrobić lub utrudnić pierwszą pomoc.

Pozdrawiam

kosta

Edytowane przez kosta

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czyli masz na myśli:

a ) przed BUM - nazwijmy to KOMFORT :-D

b ) podczas BUM - nazwijmy to BEZPIECZEŃSTWO :-D

i nie pisz pod każdym postem pozdrawiam kosta :-D

my się tu wszyscy szanujemy i bez tego, a to że są różne opinie nie oznacza, że się mamy ochotę pozabijać...

pozdrawiam

Bajer :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Edytowane przez bajer

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tez chcialem miec kask z gornej polki i strasznie napalilem sie na C3 a w sklepie po wielu godzinach przymiarek itp. zmienilem zdanie i kupilem z tej wymarzonej "gornej polki" Shoei Neotec :mrgreen: i jestem bardzo zadowolony,lezy Mi .(i szczeka sie zapina za kazdym zatrzasnieciem)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No nie wiem co masz do C3, mi też się idealnie i łatwo zamyka szczena :-(

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dokładnie tak... z tym że komfort ma IMHO bardzo duży wpływ na bezpieczeństwo (wbrew pozorom...) zwłaszcza jeśli chodzi o kask i resztę ubrania motocyklowego

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja podobnie jak Kosta uważam, co napisałem wcześniej, że kask musi byś wygodny. I co z tego, że będzie miał pierdylion gwiazdek w testach skoro na mój baniak nie pasuje?

Zresztą jeśli ktoś chciałby jeździć w pokrzyżackim hełmie to dlaczego nie? Wolny kraj :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

PS. Kiedyś, ktoś popatrzył do statystyk ofiar wupadków. I okazało się, że vany, które w testach wypadały fatalnie, w realu dawały znacznie mniej ofiar śmiertelnych niż pięciogwiazdkowe cacka ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

toteż ja na gwiazdki nie patrzyłem kupując C3 :-D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

toteż ja na gwiazdki nie patrzyłem kupując C3 :-D

Tzn nie zauważyłeś ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tzn nie zauważyłeś ?

noo, bo blenda mi opadła na ślepia :-D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

dorobiłem się białego Multiteca i z wcześniejszym Nolanem nie ma porównania

fakt, brak jest blendy ale w tej cenie lepszego raczej nie znajdę

wreszcie pinlock spełnia swoją rolę o czym w Nolanie można było pomarzyć

w komplecie są dwie szyby (jedna przyciemniana), pinlock, kołnierz wygłuszający

nie wiem jak neotec ale Multitec IMHO ma możliwość rozszczelnienia

ponieważ z małżą mamy takie same kaski w tej chwili, w jednym zamontowana jest ciemna szybka w drugim jasna. daje to komfort błyskawicznego przełożenia szyby w zależności od potrzeb

no i wentylacja działa zauważalnie lepiej!

Edytowane przez Marcin N72
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×