Skocz do zawartości
MiKo

ładowanie aku przez gniazdo

Recommended Posts

a'propos tematu na forum obok

http://bmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?t=3641

mam prośbę do posiadacza Dakara>2003

- co to za dodatkowe gniazdo/wtyczka (oprócz tzw zapalniczki) pod siedzeniem do ładowania akumulatora

- jak ono wygląda? jakie wtyki?

- czym się różni od tzw. "zapalniczki" w kwesti dojscia kablami do aku?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Witajcie,

To dodatkowe gniazdo to zwykla śruba - koncowka z gwintem bodajze M5. Jest zamaskowana plastikowym kapturkiem. Znajduje sie tuz nad puszka z minibezpiecznikami po prawej stronie. Widoczna po zdjeciu kanapy. Bardzo pomocne przy odpalaniu z kabla :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Gość ramires

A tak już zupełnie na marginesie - czy takie gniazdo jest w stanie wytrzymać napięcie i natężenie przy rozruchu motocykla "z kabla"?

Gniazda mają swoją określoną "przepustowość" coś mi się wydaje, i nie wiem czy taki patent nie jest ryzykowny.

O ile w mniejszych silnikach, gdzie potrzeba znacznie mniej prądu to przy Dakarze/GS starszej generacji to chyba może być za mało. Jeśli się mylę to naprowadźcie mnie proszę, bo sam patent sam w sobie podoba mi się i może być fajnym gadżetem w razie awarii. Pytanie tylko co z kablem? Jakiś specjalny gruby z końcówką pod zapalniczkę (niezależnie od tego czy małe czy duże gniazdo)?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Hej.

Moje gniazdo jest zabezpieczone 10A bezpiecznikiem. Wystarcza do ładowarek i innych pierdółek ale na 100% nie nadaje się do odpalania moto czy ''pożyczania'' prądu do odpalenia innego bajka.

To jest wąskie gardło i grube kable,dobra końcówka nie pomogą.Wciąż mamy cieniutkie połączenia z drugiej strony.Pomijając fakt, że można spalić bezpiecznik, podtopić gniazdo i instalacje to prąd z takiego źródełka jest ''rzadki'' :) i nie bardzo pomaga gdy bateria jest całkowicie padnięta.

Mój Dakar to roczki 2004 czyli po lifcie, został wyposażony w ''punkt dystrybucji prądu'' 8-)

Po zdjęciu kanapy, z przodu jest taka wystająca śrubka z plastikowym kapturkiem. To jest właśnie +12V prosto z akumulatora, dedykowane do odpalania bądź pożyczania prądu typowymi kablami rozruchowymi zakończonymi krokodylkami. Tak samo jedna z 3ch śrubek pokrywy filtra oleju ma większą ,chromowaną końcówkę, to jest punkt MASY.

Ostatnio odpalałem kumpla Yamaszkę, mieliśmy kabelki samochodowe z Lidla i rozrusznik kręcił jak głupi, dobrze zadziałało :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

super! tak właśnie myślałem że to oto kaman :)

wygodna sprawa, unikasz rozkrecania wszystkich plastików

musze obadać mojego daka01 i pewnie przy najbliższym ataku nudy wykonać sobie takiego druta z śrubkiem z plusa aku

dzieki i pozdro wszystkim 8-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

koledzy mam pytanko mam bmw f650gs zwykle nie w dakarze po lewej stronie jest wejscie zapalniczki czy moge przez to wejscie naladowac akumulator w mojej maszynie :lol:?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

dobra kolego a powiedz mi mam ta zwore na plusie co jest tym dzyndzelkiem przykryta ale nie moge znalezc masy czy musze odkrecic lewy bok tam przy zbiorniku oleju? i tam znajde mase?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Masa to jedna ze śrub obudowy filtra oleju, taka większa, chromowana. Te punkty + i - służą do odpalania motocykla przy pomocy kabli rozruchowych gdy masz słaby akumulator.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

W sumie masa to mniej wiecej obojetne gdzie sie przyczepi wazny jest PLUS.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×