MiKo 988 Zgłoś ten post Napisano 29 Maj 2012 ZBIÓR WAŻNYCH INFORMACJI SERWISOWYCH TAKICH JAK SPOSOBY DEMONTAŻU, MONTAŻU, MOMENTY ŚRUB, KLEJE ITP ITD ETC dopisywał, redagował i uzupełniał będę tu ja na podstawie sugestii i podsyłanych materiałow na PW głownie od Jarka, ale też od każdego z Was ;) ------------------------------------------------------------------------ Sprzęgło i regulacja dźwigienki - F i GS http://faq.f650.com/...justmentFAQ.htm ------------------------------------------------------------------------ Wahacz: Do wahacza wchodzą 4 łożyska HK 2216 - ( cena w sklepie łożyskowym "Stożek" to 14,60.- ) Uszczelniacze filcowe ( z tworzywa ) można kupić na sztuki - do wahacza potrzebujemy 4 - w BMW kosztują ok. 6,50 za sztukę - zamiennikÓw ( filcowych ) raczej brak. Można użyć simeringa 22x28x4 jako zamiennika - cena za sztukę ( "Stożek") to 2,77.- ( ilość taka sama jak "filcowych"*** ) Sworznie raczej nie występują jako zamienniki -wahacz potrzebuje 2 takie sztuki ;) *** - pisząc filcowe mam na myśli tworzywo podobne do filcu - takie obecnie one są ;) To sobie jeszcze dodam: Łożyska osadzamy 4mm w głąb wahacza - raczej nie więcej - zbyt głębokie osadzenie będzie powodować łatwiejsze przedostawanie się brudu, natomiast zbyt "wysokie" utrudni montaż - jedno i drugie nie jest właściwe ;) Kiwaczka - https://www.bmwautop...oa-elem-zm-kier 1. Mocowanie łącznikÓw: Łożysko igiełkowe 18x24x16 - 2 szt. - zamiennik ( nazwa handlowa łożyska ) HK 1816 Simering - 18x24x3 - 2 szt Tulejka - raczej zamiennik niedostępny ( BMW lub warsztat ślusarski ) 2. Mocowanie amortyzatora: Łożysko igiełkowe 18x24x16 - 1 szt. - zamiennik ( nazwa handlowa łożyska ) HK 1816 Simering - 18x24x3 - 2 szt Tulejka - raczej zamiennik niedostępny ( BMW lub warsztat ślusarski ) 3. Mocowanie do ramy: Łożysko igiełkowe 22x28x16 - 2 szt. - zamiennik ( nazwa handlowa łożyska ) HK 2216 Simering - 22x28x4 - 2 szt Tulejka - raczej zamiennik niedostępny ( BMW lub warsztat ślusarski ) 4. Łączniki https://www.bmwautop...ec-z-mocowaniem : Łożysko igiełkowe 18x24x12- 2 szt. - zamiennik ( nazwa handlowa łożyska ) HK 1812 Simering - 18x24x3 - 4 szt Tulejki - 2 szt - raczej zamiennik niedostępny ( BMW lub warsztat ślusarski ) Amortyzator F650 - gÓrna śruba/nakrętka: 50Nm - dolna śruba: 30Nm GS/Dakar - gÓrna śruba/nakrętka: 58Nm + 45 stopni (zalecana nowa śruba i nakrętka) - dolna śruba: 47Nm CS - gÓrna śruba/nakrętka: 58Nm + 45 stopni (zalecana nowa śruba i nakrętka) - dolna śruba: 41Nm Łączniki/dźwignie (kiwaczka) F650 - kiwaczka do łącznikÓw: 80Nm - kiwaczka do ramy: 50Nm - łączniki do wahacza: 50Nm GS/Dakar - kiwaczka do łącznikÓw: 71Nm - kiwaczka do ramy: 58Nm + 45st. - łączniki do wahacza: 41Nm CS - kiwaczka do łącznikÓw: 41Nm - kiwaczka do ramy: 58Nm + 45st. - łączniki do wahacza: 41Nm Wahacz: 100Nm zębatka przÓd - F650 − 100 Nm F650GS - 60 Nm ( EDIT: serwisówka - Tightening torques: Central nut on mainshaft (clean thread + Loctite 243)........................ 140 Nm CS - nie dotyczy oś koła tylnego - F650 − 100 Nm F650 GS - 100 Nm CS - 160 Nm i Optimoly TA ------------------------------------------------------------------------ Łożyska w kołach F650GS: Koło tylne Łożyska: - 2 szt 6203 2RS C3 -piasta koła 17X40X12 - 2 szt 6204 2RS C3 -zabierak 20x47x14 Uszczelniacz: - 2 szt AS30X40X7 uszczelniacze z dodatkową wargą ( przeciwpyłową ) - materiał NBR Koło przód Łożyska: - 2 szt 6203 2RS C3 17X40X12 Uszczelniacz: - 1 szt. AS25X40X7 uszczelniacze z dodatkową wargą ( przeciwpyłową ) - materiał NBR * łożyska w klasie C3 niekoniecznie wymagane, mogą ewentualnie być bez tej klasy ------------------------------------------------------------------------------------------ Ilość oleju w lagach: Olej 10W F650 - 600ml F650 lowered (obniżany) - 650ml F650GS - 600ml F650GS Dakar - 550ml ------------------------------------------------------------------------------------------ 12 11 070 Montaż iskrownika elektromagnetycznego 12 11 070 Montaż koła magnesowego Uwaga: powierzchnie stożka na wale korbowym i piaście oraz nakrętka musza być czyste i odtłuszczone. * nanieś cienką warstwę Loctite 648 na stożek piasty magnesowej, * naoliw wolne koło w obudowie wolnego koła, [zdjęcie E110370] * nasuń koło magnesowe (8) na wał korbowy, wpust czÓłenkowy i rowek powinny być w jednej linii. * obrÓć koło przekładniowe rozrusznika w kierunku odwrotnym do ruchu wskazÓwek zegara, aby umozliwić wślizgnięcie się wolnego koła na kołnierz koła zębatego wolnego koła. * wyczyść [i odtłuść] gwinty na wale korbowym i w nakrętce. * nasuń podkładkę, zabezpiecz nakrętkę z pomocą Loctite 243 i dokręć [180 Nm]. ------------------------------------------------------------------------------------------ 8 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 819 Zgłoś ten post Napisano 19 Marzec 2014 Rozważania o luzie zaworowym w zależności od modelu i rocznika - materiał w wersji roboczej - przygotowywany przy pomocy Alika 11/99 (strona 6): http://home.otc-mc.o...c/F650GS_EU.pdf http://faq.f650.com/...ical_data_1.jpg 0,10-0,15 mm inlet 0,25-0,30 mm exhaust 07/2001: http://faq.f650.com/...ervice_data.jpg 0,03-0,11 mm inlet 0,25-0,33 mm exhaust w fiszkach online modele z jedną świecą mają taki obrazek: a modele z 2 świecami taki: i do tego info: 2-świeczkowy silnik - kompatybilność części: uwaga na wielkości dostępnych płytek regulacyjnych - zaczynają się od 2,30 mm - kończą na 3,00 mm w modelach jedno świecowych z dużymi płytkami na szklankach - płytki zaczynają się od wielkości 2,00 mm. Płytki są kompatybilne z modelami CS 2 02 2003, GS 00 2001-04, GS Dakar 00 2001-04. Wyszukiwanie po n-rze części płytki dużej w wielkości 2,00 mm w sieci pokazuje szerszą listę kompatybilnych modeli: http://www.bmwstore....tka-wyrownawcza Na liście są także modele serii K. Idąc dalej tu roczniki: https://www.dropbox....%2022.56.57.png Małe płytki w tym samym miejscu mają podają taką kompatybilność: https://www.dropbox....%2022.59.09.png Podsumowanie: wygląda na to, że zmiana w głowicach nastąpiła w modelu 2003/04 - co dziwne biuletyn techniczny, który Ci podesłałem wcześniej już w 2001 roku zmieniał specyfikację ustawienia luzu zaworowego... W manualu do CS-a już w 2001 roku podawali wartość tą niską - 0,03-0,11 mm... https://www.dropbox....%2023.02.40.png Co dziwniejsze - obrazek przy regulacji zaworów wewnątrz tegoż manuala jest zdjęcie dużych płytek: https://www.dropbox....%2023.06.08.png Inny dokument - z 8.7.2001 roku a dotyczący roku modelowego 2002, wspomina także o owym zmniejszonym luzie granicznym... https://www.dropbox....%2023.18.56.png jest tam mowa również o rezygnacji z pomiaru zaworów w ramach serwisu po 1000 km. 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach