Adamsik83 67 Zgłoś ten post Napisano 4 Sierpień 2012 ogólnie budżet nie jest sztywny 10 tys. to budżet na ten rok, ew wstrzymam się do wiosny z zakupem ,ahela czy mógł byś wypisać wg. Ciebie plusy i minusy tych motocykli( jestem nie doświadczonym motocyklistą i każda opinia jest dla mnie bardzo cenna ) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
manioora 1 757 Zgłoś ten post Napisano 4 Sierpień 2012 Ja mam 190cm, 85kg i (chyba) niskie siodło. Jeżdżę zwykłym gs-em i nie mam podstaw do narzekania. Nie jeździłem nigdy w trybie ciągłym, ale po trzech godzinach w siodle nie miałem problemów z dalszą egzystencją. Nie wypowiem się na temat innych Twoich typów, ale śmiało mogę polecić Ci Gs-a. Jest wygodny i mało pali. Po polnych drogach też daje radę. A opinie w stylu: ja bym wybrał F650 GS najlepiej Dakara (o ile 10kPLN wystarczy) bo zwykły może być za mały dla Ciebie. :mrgreen: jakoś do mnie nie trafiają. Ale to już chyba zależy od indywidualnego podejścia, a ja się jakoś bardzo już do mojego gs-a przyzwyczaiłem... i do forum tesz :) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ahela 421 Zgłoś ten post Napisano 5 Sierpień 2012 ogólnie budżet nie jest sztywny 10 tys. to budżet na ten rok, ew wstrzymam się do wiosny z zakupem ,ahela czy mógł byś wypisać wg. Ciebie plusy i minusy tych motocykli( jestem nie doświadczonym motocyklistą i każda opinia jest dla mnie bardzo cenna ) Odnośnie wad-zalet,to nie ma idealnego sprzętu i jak sam wyliczyłeś każdego " coś tam boli " Wtrysk w beji,to zdecydowanie zaleta.Zgodnie z opiniami moich kolegów TT i KTM są to sprzęty bardziej w off,natomiast Dakar doskonale łączy off-road i dalsze wypady.Dlatego zaproponowałem z tej trójcy Dakara. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Adamsik83 67 Zgłoś ten post Napisano 5 Sierpień 2012 a czy BMW posiada jakieś typowe wady jak np moduł zapłonowy w ttr?? wiem o filtrze paliwa i cieknącej pompie wody, jak wygląda eksploatacja, spalanie szacuje na poziomie 4l/100km części eksploatacyjne sprawdzałem na allegro i nie są jakoś wygórowane , jak jest z trwałością silnika jakie przebiegi kwalifikują do remontu silnika czy ktoś może był tym sprzętem w Rumuni lub na wschodzie gdzie jest gorsze paliwo jak wygląda jazda na gorszej jakości paliwie .Nie spotkałem zamienników tłoków oraz pierścienie do BMW czy pozostaje tylko ASO ?? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ahela 421 Zgłoś ten post Napisano 5 Sierpień 2012 (edytowane) Zdarzają się awarie bendixa ( sprzęgło rozrusznika ),ale tu trzeba mieć pecha ( i dużo piniądzów heh ),łożysko główki ramy również nie jest mocnym punktem.Spalanie,to chyba najmocniejsza strona Rotaxa ( silnik,rodem z Austrii,stosowany w ogromnej liczbie sprzętów,motocyklach,skuterach śnieżnych itd ) bez problemu można zejść poniżej 4 l.Części eksploatacyjne rzeczywiście nie odbiegają od podobnych tego typu sprzętów.Wspomniany już Rotax,to bardzo udana konstrukcja.Nigdy np nie słyszałem ( w przeciwieństwie do japońców ),żeby komuś "brał olej ",a przebiegi rzędu 80,100 tys i więcej nie należą do rzadkości.Nic nie wiem o " wadzie " filtra paliwa.Owszem,jest to droga zabawka ( 300-400 zł ),bo filtr paliwa jest dość skomplikowany.Składa się z tzw filtra i regulatora ciśnienia wtrysku,ale wymienia się go dość rzadko,raz na około 25 000 km.To tak na szybko.Może koledzy coś dopiszą.Dodam jeszcze,że beja powinna sobie "radzić" z gorszej jakości paliwem,choćby z tego względu,że jest to już leciwa konstrukcja,aczkolwiek bardzo niezawodna.Fabryczne minimum,to 91 oktanków. Edytowane 5 Sierpień 2012 przez ahela Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Adamsik83 67 Zgłoś ten post Napisano 5 Sierpień 2012 Czy to o ten element chodzi to sprzęgło rozrusznika?? http://www.boxer-parts.eu/bendix_bmw_f650,475,2608.html .Takie pytanie jeszcze mi wpadło do głowy BMW posiadając wtrysk paliwa czy konieczne jest podłączanie do pc przez złącze diagnostyczne i czy programy do aut BMW są kompatybilne z motocyklami?? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Prince 0 Zgłoś ten post Napisano 5 Sierpień 2012 Też z pytaniem. Dopiero kilka dni sledzę niczym śledz aukcje taki egzemplarz. http://allegro.pl/bmw-f-650-i2540492579.html Zna ktoś ten motorek albo chociaz zgrubszą ocenę. Z góry dziekuję. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rasta 1 605 Zgłoś ten post Napisano 25 Wrzesień 2012 Podepnę się i ja. Szukam motocykla dwuosobowego (pewnie pierwszy sezon przelatam raczej sam, ale nie chcę za rok zmieniać maszyny). Tak na +-100 kilo chłopa i ze 60-65 kilo plecaczka ;] Polecano mi GS-a, stąd się tutaj znalazłem. Tylko czy rzeczywiście nada się on na dwie osoby o łącznej wadze 160+ kg? Chciałbym model z ABSem, czyli roczniki 2000+ o ile się nie mylę, mam do wydania 10-12 k. Z ogłoszeń wynika, że jest to kwota realna, nie wiem tylko, czy szukać zwykłego GS-a, czy Dakara. Który byłby lepszy na początek? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
manioora 1 757 Zgłoś ten post Napisano 25 Wrzesień 2012 czy szukać zwykłego GS-a, czy Dakara. Który byłby lepszy na początek? Na początku był chaos... Potem wypadałoby poczytać trochę na temat róznic między dakarem, a zwykłym gs-em, określić się jaki potrzebujesz i jedynie Ty sam możesz odpowiedzieć sobie na to pytanie. Co do reszty Twoich wątpliwości wszystko znajdziesz na forum. Czytaj... 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
kasia 1 761 Zgłoś ten post Napisano 25 Wrzesień 2012 A najlepiej przejedź się na obu, będzie sto razy łatwiej :) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rasta 1 605 Zgłoś ten post Napisano 25 Wrzesień 2012 (edytowane) Na początku był chaos... Potem wypadałoby poczytać trochę na temat róznic między dakarem, a zwykłym gs-em, określić się jaki potrzebujesz i jedynie Ty sam możesz odpowiedzieć sobie na to pytanie. Co do reszty Twoich wątpliwości wszystko znajdziesz na forum. Czytaj... Jestem w stanie odnaleźć wątek dotyczący różnic pomiędzy GS-em i Dakarem <http://f650gs.pl/topic/3840-roznice-pomiedzy-f650gs-00-04-a-04-07-oraz-wersja-dakar/>, pozostaje pytanie, czy wielkość przedniego koła, wysokość zawieszenia itd. mają spory wpływ na jazdę dla świeżaka oraz jak wygląda sprawa ze zbieraniem się 650 przy masie 160 kg. A najlepiej przejedź się na obu, będzie sto razy łatwiej :) Byłoby idealnie, ktoś w Krk chętny użyczyć po parkingu? ;] Edytowane 25 Wrzesień 2012 przez rasta Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
kasia 1 761 Zgłoś ten post Napisano 26 Wrzesień 2012 Byłoby idealnie, ktoś w Krk chętny użyczyć po parkingu? ;] Chyba wystarczy się zgłosić do sprzedających :-) ja tak sprawdzałam, czy eFka mi w ogóle pasuje. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ania3 48 Zgłoś ten post Napisano 26 Wrzesień 2012 hejka! podłączam się jeśli chodzi o moto dla dwóch osób. Według mnie bezkonkurencyjny jest duży gs, czyli bmw r1200gs, albo starszy 1150,, w każdym razie z tego sortu. Mój Maciek ma 1200 i zanim zrobiłam prawko i kupiliśmy dla mnie g650xcountry, jeździlismy we dwoje. To jest maszynka nie do zdarcia i tak wygodna, że nie pytaj...a i zapakować się można we dwoje na spoko, myśmy zrobili trochę tras po Europie, nigdy nie narzekaliśmy. Moc sie przydaje, jak obładowanym wyprzedzasz tira...nie boisz się, że nie dasz rady.... Pozdro:) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
MeJustine 1 096 Zgłoś ten post Napisano 26 Wrzesień 2012 (edytowane) podejrzewam, ze gdybyś dostał dakra (bez naklejki dakra) i zwykłego gs'a to prócz wysokości nie widziałbyś różnicy... chcesz jeździć po terenie kup dakara, chcesz bardziej po szutrach i drogach - kup zwykłego. siądź na oba i zobacz, który pasuje pod wzrost. Edytowane 26 Wrzesień 2012 przez MeJustine Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
MeJustine 1 096 Zgłoś ten post Napisano 26 Wrzesień 2012 Jeśli masz w planach wyprawy po Europie a teren to będą szutry to ja bym wybrał F650 GS najlepiej Dakara (o ile 10kPLN wystarczy) bo zwykły może być za mały dla Ciebie. Jak miał by to być trudniejszy teren to brał bym KTMa w wersji Adventure. Wtrysk w BMW to IMO zaleta :) TT będzie nie wygodna przy dłuższych przelotach po asfalcie. A najwygodniejsza będzie Honda Transalp :mrgreen: Peterka, pchasz świeżaka w KTM'a? :D uwielbiam Cię :] on ma 10k na motocykl a nie na naprawy :] 3 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Peterka 5 564 Zgłoś ten post Napisano 26 Wrzesień 2012 Czasem warto wspomnieć, że GSie świat się nie kończy i że są motocykle, przy których człowiek może liznąć trochę mechaniki :-D 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
MeJustine 1 096 Zgłoś ten post Napisano 26 Wrzesień 2012 Peterka :} no święta racja! ale najpierw niech chwilę pojeździ :D zanim zasiądzie w garażu...albo odda do serwisu ;) Rob odzyskał swojego KTM po 1.5 mieś w 2 serwisach :] (autoryzowanym i nieautoryzowanym KTM) drugi kolega.... wypad na podlasie i KTM spowrotem do serwisu ;] Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rPiotrek 1 595 Zgłoś ten post Napisano 26 Wrzesień 2012 Jestem w stanie odnaleźć wątek dotyczący różnic pomiędzy GS-em i Dakarem <http://f650gs.pl/topic/3840-roznice-pomiedzy-f650gs-00-04-a-04-07-oraz-wersja-dakar/>, pozostaje pytanie, czy wielkość przedniego koła, wysokość zawieszenia itd. mają spory wpływ na jazdę dla świeżaka oraz jak wygląda sprawa ze zbieraniem się 650 przy masie 160 kg. O jakim zbieraniu mówisz? Zapewniam Cię, że 50 km w bmw wystarcza na początek aż nadto. Potrafi zaskoczyć nie raz i nie dwa. Kup, pojeździj sezon albo dwa i zdecyduj. Pewnie da się na początek kupić i nawet jeździć na litrze ale dobrych nawyków będziesz uczył się znacznie dłużej i takie moto nie wybacza błędów. O ile na prostej jeszcze dasz radę to w zakręcie odwinięcie kończy się w towie. To nie są żarty. Ale ja się chyba nie znam. I stary jestem. I to nie moje życie w końcu :-) 6 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rasta 1 605 Zgłoś ten post Napisano 27 Wrzesień 2012 O jakim zbieraniu mówisz? Zapewniam Cię, że 50 km w bmw wystarcza na początek aż nadto. Potrafi zaskoczyć nie raz i nie dwa. Kup, pojeździj sezon albo dwa i zdecyduj. Pewnie da się na początek kupić i nawet jeździć na litrze ale dobrych nawyków będziesz uczył się znacznie dłużej i takie moto nie wybacza błędów. O ile na prostej jeszcze dasz radę to w zakręcie odwinięcie kończy się w towie. To nie są żarty. Ale ja się chyba nie znam. I stary jestem. I to nie moje życie w końcu :-) Dokładnie o takie zapewnienie mi chodziło ;] Wychodzi, że nie taki stary, bo z młodymi (jeszcze, '86 ;]) dajesz radę się dogadać ;] Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
kasia 1 761 Zgłoś ten post Napisano 27 Wrzesień 2012 Jeśli potrzebujesz takich zapewnień to i ja dorzucę moje trzy grosze :) Jeżdżę od roku, pierwsze 3kkm zrobiłam GSem, a teraz drugie tyle eFką (poprzedniczką GSa) i uważam, że są to rewelacyjne motocykle (eFka tańsza i wygodniejsza, tylko pali więcej). Ciągle się uczę czegoś i się przełamuję, a rPiotrek dobrze napisał- te motocykle dużo wybaczają. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 847 Zgłoś ten post Napisano 27 Wrzesień 2012 Wychodzi, że nie taki stary, bo z młodymi (jeszcze, '86 ;]) dajesz radę się dogadać ;] Bo gada jak do syna - masz szczęście, że ja się jeszcze nie wypowiedziałem - synu :lol: 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach