elektrician 722 Zgłoś ten post Napisano 6 Maj 2013 Słowo się rzekło i zważyłem mój motocykl. :D Waży 240 kilo. Poniżej lista wyposażenia i ilości paliwa. Jest jeszcze mały szkopuł otóż waga w stoczni waży z dokładności do 10 kilo. Wyposażenie w momencie ważenia: gmole holan pro, stelaże do kufrów, płyta pod top case i top case aluminiowy, blokada łańcuchowa waży około 3 kilo, bak pełen paliwa, plecak z kanapkami około 1kg, szyba TT z metalowym stelażem, tuba z narzędziami około 1,5 kilo . To chyba wszystko. Miłego rozważania i polemiki na temat wagi motocykli :mrgreen: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
elektrician 722 Zgłoś ten post Napisano 6 Maj 2013 Przykro mi Danielu że musiałem Cie wyprowadzić z błogiej nie śwadomości, różnica między naszymi motocyklami w wyposażeniu w przełożeniu na kilogramy to około strzelam 15-20 kilo czyli Twój może wżyć coś kole 220kg. :D Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
cykli 4 040 Zgłoś ten post Napisano 6 Maj 2013 Słowo się rzekło i zważyłem mój motocykl. :D Waży 240 kilo...plecak z kanapkami około 1kg... ...Miłego rozważania... Jacek, co tu rozważać, bochenek chleba na kanapki to i waga słuszna! :-D 7 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Wojbm6 482 Zgłoś ten post Napisano 7 Maj 2013 Tak naprawdę to na wadze "stoczniowej" (pewnie samochodowej 50 t) nie waży się ciężarów poniżej 400-500 kg Oprócz działki elementarnej (tej co podałeś 10 kg) na wadze są podane takie dane: - obciążenie min., obciążenie max. i e-błąd pomiaru. Żeby prawidłowo zwazyć 2oo trzeba wjechać balastem powyzej obciążenia min. i wtedy ważyć. Jeżeli tak ważyłeś to jest to rzeczywista waga która może być różna od "bezwzględnej" o bląd pomiaru - jeżeli nie to może być prawidłowa ale może się różnić znacznie ponieważ waga jest przy obciązeniu tylko 2oo poza zakresem pomiarowym Pzdr :beer: 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Centrino 3 764 Zgłoś ten post Napisano 7 Maj 2013 Wojbm6 dobrze prawi. Błąd przy pomiarze poniżej minimalnego obciążenia może się znacznie różnić (nawet dwukrotnie). Wszystko zależy od jeszcze jednego współczynnika ale nie pamiętam dokładnie jak się on nazywa a określa błąd pomiaru przy obciążeniu poniżej minimum. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
elektrician 722 Zgłoś ten post Napisano 7 Maj 2013 Oczywiście zgadzam się panowie z wami, ale sądzę że mój motocykl waży coś koło tego co wyszło na tej wadze. Nie omieszkam jednak zważyć go gdzieś na dokładniejszej wadze jak taką trafię :D Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rampus 941 Zgłoś ten post Napisano 7 Maj 2013 Myslę, że możesz go rozebrać zimą i zważyć na łazienkowej ;) 11 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
marycha 506 Zgłoś ten post Napisano 7 Maj 2013 (edytowane) Jacek, przyjedź do mnie do firmy, to zważymy go w całości i troszkę dokładniej :) Edytowane 7 Maj 2013 przez marycha Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Mutomb 3 541 Zgłoś ten post Napisano 7 Maj 2013 Tak naprawdę to na wadze "stoczniowej" (pewnie samochodowej 50 t) nie waży się ciężarów poniżej 400-500 kg Oprócz działki elementarnej (tej co podałeś 10 kg) na wadze są podane takie dane: - obciążenie min., obciążenie max. i e-błąd pomiaru. Żeby prawidłowo zwazyć 2oo trzeba wjechać balastem powyzej obciążenia min. i wtedy ważyć. Jeżeli tak ważyłeś to jest to rzeczywista waga która może być różna od "bezwzględnej" o bląd pomiaru - jeżeli nie to może być prawidłowa ale może się różnić znacznie ponieważ waga jest przy obciązeniu tylko 2oo poza zakresem pomiarowym Pzdr :beer: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Bajer 6 242 Zgłoś ten post Napisano 8 Maj 2013 (edytowane) Bardzo często podczas serwisów wag do silosów napotkałem podstawowe "problemy" montażystów - skracanie kabli :-( Wagi silosowe są bardzo dokładne, ważą już od 1 kg do - te największe 48 T, przy czym tolerancja jest +- 0,1% na 1 tonie. Jeżeli taki montażysta skrócił kabel na sensorach wagi, bo nie miał gdzie upchać reszty, to niestety rezystancja się zmieniała i nawet tarowanie wagi nie pomagało, bo po 2 zasypach wariowała. Drugim błędem podczas montażu było łączenie na zwykłe kostki mocujące. Procucent zalecał montowanie na specjalne miedziane, bądź pozłacane (zawsze w komplecie z wagą), albo w ostateczności lutowanie. Więc czynników do nieprawidłowej pracy wagi może być wiele. A już rewelacją była firma, która przyjechała na tarowanie wagi i mieli odważniki bez certyfikatu urzędu miar i wag i na dodatek odważniki były za czasów króla Ćwieczka :lol: Edytowane 8 Maj 2013 przez bajer Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
elektrician 722 Zgłoś ten post Napisano 8 Maj 2013 Zmieńmy tytuł tematu na dyskusja o wagach i ich właściwościach i wrzućmy to do śmieci. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
marycha 506 Zgłoś ten post Napisano 13 Maj 2013 Jacek, przeczytaj tytuł w avatarze Bajera. Do czegoś to zobowiązuje ;) A swoją drogą, wagarzy na forum jest więcej :D Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach