red 4 330 Zgłoś ten post Napisano 9 Lipiec 2013 (edytowane) w modelach rodziny G 650 X brakowało tylko Xmoto - teraz będzie już cała germańska familja :) - silnik – jednocylindrowy, czterosuwowy, DOHC, 4 zawory, wał wyrównawczy, chłodzenie cylindra i głowicy cieczą, wbudowana pompa wodna, 5 stopniowa skrzynia biegów, sucha miska olejowa, - pojemność 652 cm3 - średnica cylindra 100 mm - skok tłoka 83 mm - stopień sprężania 11,5:1 - moc 39 kw przy 7000 obr/min - moment obrotowy 60 Nm przy 5250 obr/min - maksymalne obroty 7500 obr/min - obroty na biegu jałowym 1480 obr/min - elektroniczny wtrysk paliwa do rury ssącej, podwójny zapłon - regulowany katalizator trójdrożny, norma emisji spalin EURO3 - pojemnoś zbiornika paliwa 9,5 l - rezerwa paliwa < 2 l (szybko się psuje, więc i tak trzeba jeździć na liczniku dziennym – u bliźniaka jest tak samo) - ilość oleju silnikowego 2,3 l (ze zmiana filtra) – 0,25 l różnica między oznaczeniami MIN i MAX - zalecany olej przez producenta mineralny 15W-40 - sprzęgło wielotarczowe mokre, luz dźwigni sprzęgła przy zimnym silniku 2-3mm - skrzynia biegów 5-stopniowa kłowa - przełożenie pierwotne 1,946 (37:72 zębów) 1 bieg 2,750 (12:33 zębów) 2 bieg 1,750 (16:28 zębów) 3 bieg 1,313 (16:21 zębów) 4 bieg 1,045 (22:23 zębów) 5 bieg 0,875 (24:21 zębów) - napęd łańcuh o-ring, zwis łańcucha 25-30 mm gdy motocykl stoi na podpórce bocznej – ustawienie fabryczne (przy takim napięciu łańcuch po obciążeniu motocykla moją masą łańcuch jest napięty jak struna więc mam ustawione trochę więcej zwisu :-D ) - w tylnej piaście tłumik szarpnięć - zawieszenie przód widełki teleskopowe Upside-Down, śr. 45 mm z regulacją tłumienia i odbicia, skok na kole 270 mm - zawieszenie tył dwuramiennny wahacz z odlewu aluminiowego, hydrauliczna kolumna amortyzująca z regulacją tłumienia i odbicia, skok na kole 215 mm - hamulec przód (brembo) hydraulicznie uruchamiany hamulec jednotarczowy ze stałymi zaciskami 4 tłoczkowymi i pływająca tarcza hamulcową o śr. 320 mm, materiał klocków hamulcowych organiczny, - hamulec tył (brembo) hydraulicznie uruchamiany hamulec jednotarczowy z jednotłoczkowym zaciskiem pływającym i stałą tarczą hamulcową o śr. 240 mm, materiał klocków hamulcowych organiczny, - płyn hamulcowy DOT4 - opona przód fabrycznie montowana Pirelli Diablo 120/70 R 17 (58H) - opona tył fabrycznie montowana Pirelli Diablo 160/60 R 17 (69H) - przednie koło odlew aluminiowy MT H2 3,50“ x 17“ - tylne koło odlew aluminiowy MT H2 4,50“ x 17“ - ciśnienie powietrza w przedniej oponie – 1,8 bar jazda solo / 1,9 bar jazda z pasażerem lub ładunkiem - ciśnienie powietrza w tylnej oponie - 2 bar jazda solo / 2 bar jazda z pasażerem lub ładunkiem (z instrukcji), z naklejki na wahaczu wynika że powinno być 2,1 bar gdy się jeździ z pasażerem lub ładunkiem - obciążenie elektryczne gniazda 5 A - akumulator ETZ 10 S AGM (absorptive glass matt), 12 V 10 Ah - alternator trójfazowy 280 W - świece zapłonowe HGK DR8 EB 0,6 – 0,7 mm stan fabryczny, max 0,9 granica zużycia - żarówka świateł mijania i świateł drogowych H4 / 12V / 55-60 W - żarówka świateł postojowych W5W / 12V / 5W - żarówka kierunkowskazów RY10W / 12V / 10W - żarówka podswietlania tablicy rejestracyjen W5W / 12V / 5W - bardzo czesto się przepala nie warto wymieniać - rama rurowa z profli stalowych z przykręcanymi elementami bocznymi z odlewu aluminiowego, przykręcana aluminiowa rama tylna - długośc motocykla 2180 mm - rozstaw osi 1500 mm - wyprzedzenie sworznia zwrotnicy 98 mm - kąt główki ramy 61,5 st. - wysokość 1184 mm bez lusterek, 1435 mm z lusterkami - szerokość 907 mm z lusterkami - wysokość siedzenia 900 mm - masa własna 159 kg z bakiem pełnym w 90% i z ABSem - dopuszczalna masa całkowita 335 kg, maksymalny załadunek 176 kg - w PL z homologacją jako motocykl jednoosobowy, można uzyskać odstepstwo na dwuosobowy - przyśpieszenie 5,5 sek do 100 km/h - prędkość maksymalna 167 km/h - w warunkach laboratoryjnych z górki i z wiatrem może jest to do osiagnięcia – mój maks to 165 km/h - zużycie paliwa 3,5l na 100 km przy prędkości 90 km/h - katalogowe - zużycie paliwa 5,0l na 100 km przy prędkości 120 km/h - katalogowe - moje minimalne zużycie paliwa 3,2l na 100 km, maksymalne 6,8l na 100 km - serwis podstawowy co 10 000 km lub raz w roku -- połączenia śrubowe: - nakretka przy osi koła z przodu M20 x 1,25 80 Nm - zacisk przedniego koła M6 10 Nm - płytka adaptera na rurce ślizgowej przy zacisku przedniego hamulca 50 Nm - nakretka przy osi koła z tyłu M20x1,25 80 Nm - nakretka kontrująca do śruby zaciskowej łańcucha napędowego M8 25 Nm - nakretka złączkowa lusterka 20 Nm - śruba zaciskowa lusterka 21 Nm ilość wyprodukowanych sztuk 2692 zamienniki części oryginalnych opisane bardzo ładnie przez MTBikera tutaj - uwaga tylko na tylne zawieszenie i przedni układ hamulcowy spore różnice między Xmoto i Xchallenge, prawdopodobnie mogą również różnić się łożyska kół Edytowane 1 Październik 2013 przez red 8 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
red 4 330 Zgłoś ten post Napisano 25 Kwiecień 2014 różnice w wysokości siodła pomiędzy X'ami 6 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Bond 1 587 Zgłoś ten post Napisano 6 Maj 2014 "...ilość wyprodukowanych sztuk 2692..." ale masz niszowy motor :) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
wilczek 365 Zgłoś ten post Napisano 7 Maj 2014 (edytowane) Środkowy model ma jakieś dodatkowe oznaczenie ? Z foty wyglada , jakby kąt główki ramy był inny, czy to tylko złudzenie optyczne ? Masz wiedzę ę jaka jest w nim wys siodła, bo przy moim wzroście siedzącego koszykarza to ważne :)))) Ps. edyta, gdyż pnieważ mój phon sam czasami pisze po swojemu :oops: Edytowane 8 Maj 2014 przez wilczek Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Marcin N 8 761 Zgłoś ten post Napisano 8 Maj 2014 G 650 X Country Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
red 4 330 Zgłoś ten post Napisano 8 Maj 2014 Środkowy model ma jakieś dodatkowe oznaczenie ? Z foty wyglada , jakby kąt główki ramy był inny, czy to tylko złudzenie optyczne ? Masz wiedzę ę jaka jest w nim wys siodła, bo przy moim wzroście siedzącego koszykarza to ważne :)))) we wszystkich tych modelach rama jest taka sama, wysokość siodła w G 650 Xcountry to 800-825 mm (regulacja wysokości na lagach, nie na siodle), Xchallenge (ten z lewej) 930 mm (niskie siedzenie 910 mm), Xmoto (ten z prawej) 880-900 mm (niskie siedzenie 860-880mm) (regulacja na lagach) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
red 4 330 Zgłoś ten post Napisano 7 Lipiec 2014 tutorial wymiany łożysk wahacza tutaj 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
red 4 330 Zgłoś ten post Napisano 12 Wrzesień 2014 tutorial serwisu zamka i korka paliwa tutaj 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach