JacekJ 8 862 Zgłoś ten post Napisano 7 Marzec 2014 Od dłuższego czasu chodzi mi po głowie, że przydałby się dział o technice jazdy. Taki, żeby umieszczać wątki o jeździe w różnych warunkach terenowych i pogodowych, a także propozycje książek na ten temat oraz linki do filmów instruktażowych. Myślę, że taki przydałby się wielu osobom. Osobiście oglądam sporo filmów na YouTubie o technice jazdy, gdzie są też propozycje ćwiczeń itp. Żeby dojść do minimalnej wprawy na piasku musiałem przekopać różne fora, artykuły, filmy itd. Czasochłonne, a 80% z tego to nieprzydatny spam. Proszę o odzew, może warto. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JacekJ 8 862 Zgłoś ten post Napisano 7 Marzec 2014 Tak z mojej strony... Nie wszystko da sie przekazac w tej materii opisem. Duzo prosciej pokazac jak i ewentualnie wskazac bledy jakich popelniac nie nalezy. Jasne, ale od teorii trzeba zaczynać. Zarówno asfalt, jak i teren. Poza tym jest dużo filmów z opisami rysunkowymi nawet. Większość i tak zaczyna od "Motocyklisty doskonałego". A podstawowe informacje, typu regulacja motka itp. można przekazać na forum. Nie chodzi o stawianie na koło po forumowych instrukcjach, tylko podstawy jazdy. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JacekJ 8 862 Zgłoś ten post Napisano 7 Marzec 2014 Ja biorę udział w szkoleniach, co nie przeszkadza mi w przyswajaniu teorii i oglądaniu filmików w celu przypomnienia, bądź wprowadzenia nowych elementów. Nie ma wyboru albo jazda, albo teoria. To ma się uzupełniać. Takie jest założenie. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Arthur71 2 676 Zgłoś ten post Napisano 7 Marzec 2014 Ja biorę udział w szkoleniach, co nie przeszkadza mi w przyswajaniu teorii i oglądaniu filmików w celu przypomnienia, bądź wprowadzenia nowych elementów. Nie ma wyboru albo jazda, albo teoria. To ma się uzupełniać. Takie jest założenie. Napisałeś o zaczynaniu :) Z wszystkim sie zgadzam, tyle że nieświadomie na początku można nabawić się złych nawyków trudnych do naprawienia :) w całej swojej wspaniałości oczywiście :) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JacekJ 8 862 Zgłoś ten post Napisano 7 Marzec 2014 Napisałeś o zaczynaniu :) Z wszystkim sie zgadzam, tyle że nieświadomie na początku można nabawić się złych nawyków trudnych do naprawienia :) w całej swojej wspaniałości oczywiście :) Zgadza się, jednak lepiej ćwiczyć po teorii niż wcale. Większość osób nie bierze udziału w szkoleniach niestety. Poza tym, początki, to nie pierwsze wejście na motocykl, tylko początek zaplanowanego rozwoju, nauki. Zakładam, że podstawy jazdy motocyklem każdy ma za sobą. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Bajer 6 242 Zgłoś ten post Napisano 7 Marzec 2014 Nie zapomnijmy o technice jazdy w grupach zwłaszcza, że parę razy do roku się jednak widzimy :beer: I Przestrzegamy wszystkich zasad ruchu drogowego z wyłączeniem tych o ograniczeniu prędkości w niektórych wypadkach II W grupie jeździmy na zakładkę tj. w taki sposób, że motocykle są rozstawione po pasie jeden przy lewym jego brzegu a kolejny przy prawym brzegu pasa. Odstępy pomiędzy motocyklami powinny wynosić około 1 sekundy przy motocyklach na dwóch skrajnych brzegach pasa i około 2 sekund pomiędzy jadącymi po tym samym brzegu pasa. Przy prędkości 70-90km/h odpowiednia odległość to ta gdy widzimy twarz poprzedzającego motocyklisty w jego lusterku. III Luki pomiędzy motocyklami uzupełniamy jadąc do przodu, nie na krzyż. Nigdy nie uzupełniamy luk na zakrętach i przy wyprzedzaniu. IV Przed zakrętem sprawdź lusterka. Oba. V Ta animacja przedstawia w jaki sposób wyprzedzamy inne pojazdy na drodze. Zwróć uwagę na to że nie wyprzedzamy siebie nawzajem. Każdy wyprzedza pojazd indywidualnie. Po wyprzedzeniu pojedź na tyle daleko by umożliwić manewr kolegom. VI Nie zostawiamy nigdy nikogo z tyłu. Ostatnia osoba jest zobowiązana poczekać i pomóc w razie konieczności. Sprawdzaj często lusterka. W razie gdy brakuje osób za Tobą zatrzymaj się przed kolejnym zakrętem by wskazać drogę tym co zostali. Poniższa animacja pokazuje jak działa zasada "kruchego ciastka". VII Aby uniknąć rozdzielenia się grupy na skrzyżowaniach ustala się osoby, które będą je blokować tzw. blokersi. Blokujący jedą jako drugi i trzeci w grupie (pierwszy jedzie Leader). Blokujemy skrzyżowania z lewej i prawej strony (ronda wystarczy blokować z lewej strony) do chwili kiedy przejedzie cała grupa. Po przejechaniu grupy blokersi dołączają do niej jako ostatni (przed Shepparda) a następnie ostrożnie przemieszczają się do czoła grupy, zajmując w końcu pozycję za Leaderem. VIII Prowadzący zatrzymuje się na końcu przestrzeni wyznaczonej do parkowania, wycofuje i ustawia skośnie tyłem w kierunku wyjazdu z parkingu. Kolejny motocyklista podjeżdża na wysokość pierwszego motocykla, wycofuje pojazd i ustawia w linii obok prowadzącego pod tym samym kątem. IX Kilka podstawowych gestów pomagających w sprawnym ruchu kolumny bądź pozwalającym uniknąć zagrożenia. X No i jeszcze jeden gest, który niestety może się czasami przydać :lol: 10 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach