JeyJey 3 048 Zgłoś ten post Napisano 4 Maj 2014 Witam koledzy potrzebuję pomocy dziś po trasie ledwo mi zapalił sprawdziłem ładowanie i w ogóle nie było pokazywało 12.7v , zgasiłem moto odpaliłem ponownie to samo dodałem gazu pokazało się 13.10 póżniej rosło stopniowo do 14.10 i tak się utrzymywało po zgaszeniu moto i ponownym odpaleniu znów nie było po jakimś czasie zaczęło rosnąć do 14.10 . Koledzy co to może być uszkodzone proszę o podpowiedzi z góry dziękuję !!! Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Bajer 6 242 Zgłoś ten post Napisano 4 Maj 2014 (edytowane) pierwsza sprawa, sprawdź klemy. Najlepiej kup pastę miedziowaną i nałóż na klemy ;-) EDIT: Jeżeli to nie pomoże, to gdzieś było o testowaniu regulatora napięcia... Edytowane 4 Maj 2014 przez bajer Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jadwig28 27 Zgłoś ten post Napisano 4 Maj 2014 o testowaniu regla jest wszędzie:) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JeyJey 3 048 Zgłoś ten post Napisano 5 Maj 2014 Koledzy klemy bankowo czyste sprawdzałem muszę zająć się tym reglem . Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Dziadek 6 909 Zgłoś ten post Napisano 5 Maj 2014 (edytowane) Miałem bardzo podobną sytuację jakieś cuda z ładowaniem i okazało się, że winien był ... akumulator, po wymianie aku bolączki minęły, naładuj aku prostownikiem i zobacz jak wtedy będzie z ładowaniem jak wskazania będą ok to może być wina akumulatora Edytowane 5 Maj 2014 przez Dziadek Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Centrino 3 764 Zgłoś ten post Napisano 5 Maj 2014 Jeżeli akumulator jest rozładowany to mierzenie miernikiem nie do końca jest miarodajne. Aby być pewnym wyniku pomiaru to akumulator musi być naładowany. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JeyJey 3 048 Zgłoś ten post Napisano 5 Maj 2014 Akumulator jest jeszcze na gwarancji 2 miesiące muszę go sprawdzić a nóż może . Też podpowiedział mi mechanik ze stajnimotocyklowej w Wawie że może być to z aku jak nie to regulator fiksuję . Najgorsze że ja u siebie nie mam żadnego dobrego elektryka który mógłby to sprawdzić, z aku sobie poradzę gorzej z regulatorem nowe są bardzo drogie a używki nie wiadomo ile pochodzą. Może znacie jakiegoś dobrego fachowca nie daleko koło mnie lub po drodze do Paszkowa bo wybieram się na zlot . Mieszkam koło Kielc . Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JeyJey 3 048 Zgłoś ten post Napisano 5 Maj 2014 Dziś go ładuję mam orginalną ładowarkę BMW przez gniazdo zapalniczki powinna dać radę. Całą zimę był podłączony i ładowany musiał się rozładować podczas jazdy przetestuję go jeszcze obciążeniowo Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Bajer 6 242 Zgłoś ten post Napisano 5 Maj 2014 Jeżeli będziesz musiał jednak wymienić aku, to proponuję żelowy ;-) 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rasta 1 605 Zgłoś ten post Napisano 5 Maj 2014 Akumulator jest jeszcze na gwarancji 2 miesiące muszę go sprawdzić a nóż może . Też podpowiedział mi mechanik ze stajnimotocyklowej w Wawie że może być to z aku jak nie to regulator fiksuję . Najgorsze że ja u siebie nie mam żadnego dobrego elektryka który mógłby to sprawdzić, z aku sobie poradzę gorzej z regulatorem nowe są bardzo drogie a używki nie wiadomo ile pochodzą. Może znacie jakiegoś dobrego fachowca nie daleko koło mnie lub po drodze do Paszkowa bo wybieram się na zlot . Mieszkam koło Kielc . Sprawdzenie regulatora to pomiar kilku napięć. Jakby padł poszukaj na forum o regulatorach z Rzeszowa, kilka osób z forum na nich jeździ lub jeździło. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JeyJey 3 048 Zgłoś ten post Napisano 6 Maj 2014 Koledzy czy ładowanie powinno pokazywać się od momentu startu zapłonu czy do piero po jakiejś chwili ??? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Centrino 3 764 Zgłoś ten post Napisano 6 Maj 2014 Od momentu uruchomienia silnika. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Tomasz 385 Zgłoś ten post Napisano 12 Maj 2014 Naprawiłeś ? Doszedłeś co jest/było nie teges? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JeyJey 3 048 Zgłoś ten post Napisano 12 Maj 2014 Koledzy lipa podstawiłem regla z modelu 2013 r tak bynajmniej napisał sprzedawca na allegro i lipa to samo brak ładowania dopiero po jakims czasie pokazuje się 13.5v . Sprawdzałem prądnice jak kazał mi chłopak z Rzeszowa który robi regle i na złączach jest 22v bez obciążenia czyli prawidłowo co może jeszcze być ??? :hammerpc: Jeśli nie dam rady gdzie mogę się z tym udać do jakiegoś sensownego serwisu ??? :?: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
jakubmw 0 Zgłoś ten post Napisano 12 Maj 2014 a co z aku sprawdzales Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 819 Zgłoś ten post Napisano 12 Maj 2014 Witam koledzy potrzebuję pomocy dziś po trasie ledwo mi zapalił sprawdziłem ładowanie i w ogóle nie było pokazywało 12.7v , zgasiłem moto odpaliłem ponownie to samo dodałem gazu pokazało się 13.10 póżniej rosło stopniowo do 14.10 i tak się utrzymywało po zgaszeniu moto i ponownym odpaleniu znów nie było po jakimś czasie zaczęło rosnąć do 14.10 . Koledzy co to może być uszkodzone proszę o podpowiedzi z góry dziękuję !!! Może jak zrozumie Twój wpis to coś mi się w głowie urodzi ;) Możesz na nowo, precyzyjnie i ze znakami interpunkcyjnymi opisać problem ? Powyższy wpis jest dla mnie praktycznie bezużyteczny jako informacja na podstawie której można wyciągać jakieś wnioski diagnostyczne. Jakie napięcie jest rano po kilku / kilkunastu godzinach od ładowania akumulatora? W jakim tempie spada napięcie po włączeniu zapłonu? -ile jest V np. po 10 sekundach. Jak zachowuje się napięcie w czasie i po odpaleniu motka. Jak zachowuje się napięcie na niskich i wysokich obrotach / pod obciążeniem i bez ? Potem reszta pytań. 3 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JeyJey 3 048 Zgłoś ten post Napisano 13 Maj 2014 (edytowane) Opisuje dokładnie objawy. Aku orginalny jeszcze na gwarancji naładowany dokonuje pomiaru prądem stałym bezpośrednio na klemach 12.9v po dwóch dniach postoju. Odpalam motka dokonuje pomiaru na klemach spada do 12.7v i tak jest nawet jeśli dodaje gazu 12,7 -12,8 , czekam i obserwuje na wolnych obrotach po jakimś czasie około pięciu minut zaczyna rosnąć róznie raz do 13,5v raz do 14,2v . Jeśli zaczyna się pokazywać napięcie 13v gdy dodaje gazu rośnie do 13,5 13,7 w zależności od obrotów. Pomiaru prądnicy dokonuję prądem zmiennym na odpiętym reglu i odpalonym motku na wtyczce bezpośrednio z prądnicy , trzy pomiary pierwszy z drudim , pierwszy z trzecim i drugi z trzecim wynik to 22v na każdym połączeniu . Zwykły miernik napięcia. Jeśli pokaże się ładowanie w granicach 13.5 14.2 v po zgaszeniu motka aku pookazuje 13.2 v po długim czasie . Edytowane 13 Maj 2014 przez yejyej Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 819 Zgłoś ten post Napisano 13 Maj 2014 Piszesz, że po ok 5 minutach pracy silnika pojawia się, a raczej wzrasta napięcie z 12,7 do 13,5 i więcej - jak w tym samym czasie ( okolicznościach ) zachowuje się napięcie statora ? Czy zachowanie na zimnym ( poranny rozruch ) i po nagrzaniu jest takie same ? Jakie są podobieństwa / różnice w napięciu i czasie ? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JeyJey 3 048 Zgłoś ten post Napisano 13 Maj 2014 Dziś zmierzyłem na zimnym silniku odpalonym wolne obroty prądnice bez obciążenia 1-2 1-3 2-3 miała równe napięcia 28v po podłączeniu do regla napięcia spadły do 12v i brak było ładowania aku 12,7v cały czas wolne obroty . Zwiększyłem obroty do 2000 silnik był już rozgrzany na jakieś 20s i ładowanie się pokazało 14.2 póściłem manetkę wolne obroty napięcie z prądnicy 11.8 11.6 .10.8 włączył się wiatrak chłodnicy na aku napięcie 14v na prądnicy napięcia się wyprostowały 12v na każdym złączu . Zmierzyłem oporności prądnicy między masą a każdym kabelkiem z prądnicy miernik wskazywał 1,5 ohma . Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 819 Zgłoś ten post Napisano 14 Maj 2014 Dziś zmierzyłem na zimnym silniku odpalonym wolne obroty prądnice bez obciążenia 1-2 1-3 2-3 miała równe napięcia 28v po podłączeniu do regla napięcia spadły do 12v i brak było ładowania aku 12,7v cały czas wolne obroty . Zwiększyłem obroty do 2000 silnik był już rozgrzany na jakieś 20s i ładowanie się pokazało 14.2 póściłem manetkę wolne obroty napięcie z prądnicy 11.8 11.6 .10.8 włączył się wiatrak chłodnicy na aku napięcie 14v na prądnicy napięcia się wyprostowały 12v na każdym złączu . Zmierzyłem oporności prądnicy między masą a każdym kabelkiem z prądnicy miernik wskazywał 1,5 ohma . To oznacza zwarcie - problem jest poniżej wtyczki kabelków prądnicy ( statora ) - czyli gdzieś "w oleju" ;). http://allegro.pl/bmw-f-650-800-gs-cewki-cewka-stator-ladowanie-i4175668938.html 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JeyJey 3 048 Zgłoś ten post Napisano 14 Maj 2014 Jarku Bardzo dziękuję za pomoc !!! :-P Jutro zadzwonię zapytam z którego roku może być ten stator lub ile km przejechał i w następnym tygodniu podejmę jakąś decyzje jeszcze raz wielkie dzięki !!! ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach