pegi18 1 Zgłoś ten post Napisano 10 Lipiec 2015 (edytowane) Witam, coś się dzieje z moim motocyklem. Proszę o pomoc ponieważ ni jak mogę kontynuować jazde. Przejechałem 120km i po odstawieniu motocykla i ponownej próbie jazdy nagle przy ruszania zaczął kichać, przerywać i pewnym momencie zacząl dymić na czarno, po dodaniu gazu nawet widac bylo slady oleju. Po tym odpalil na kilka sekund, próbowałem utrzymać oborty ale zgasł. Od teraz nie chciał wgl zapalić i swiecila sie lampka oleju. Motocykl jest na gaźnikach. Po 10m probowałem odpalic, odpalil - przejechałem 800m i zaczął gasnąć i dławić sie, strzelił 3 razy z tlumika i znowu zgasł. Teraz lampka od oleju swieci sie non stop. Proszę o jakiekolwiek rady, stoimy aktualnie na parkingu i sam boje sie ruszyc dalej. PS. wczesniej od czasu do czasu migała kontrolka, ale tylko przebłyskiwała. Edytowane 10 Lipiec 2015 przez pegi18 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 10 Lipiec 2015 (edytowane) Olej jest? Gdzie jesteście tak w ogóle? Edytowane 10 Lipiec 2015 przez alik Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
red 4 330 Zgłoś ten post Napisano 10 Lipiec 2015 a olej w silniku jest? sprawdzałeś bagnet? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
pegi18 1 Zgłoś ten post Napisano 10 Lipiec 2015 Olej jest, widzę że ok 1,2cm ponad MAX Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 819 Zgłoś ten post Napisano 10 Lipiec 2015 wczesniej od czasu do czasu migała kontrolka, ale tylko przebłyskiwała. Przy przebiegu 450000 to nic nadzwyczajnego ;) Olej raczej daje na biało, niebiesko. Wygląda na paliwo w dużej ilości, ale opis jest zbyt ubogi, aby cokolwiek jednoznacznie stwierdzić czy wykluczyć. PS. Po akcji zapraszam do Przywitalni! 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
red 4 330 Zgłoś ten post Napisano 10 Lipiec 2015 Olej jest, widzę że ok 1,2cm ponad MAX sprawdzane na zimnym silniku czy na gorącym, zaraz po wyłączeniu silnika? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 819 Zgłoś ten post Napisano 10 Lipiec 2015 sprawdzane na zimnym silniku czy na gorącym, zaraz po wyłączeniu silnika? Ja Ci się uda go odpalić to na odkręconym korku wlewu oleju o napisz co dzieje się z olejem - uwaga: można spodziewać się, że będzie chciał "wykipieć", ale to też jest informacja na którą czekam. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
pegi18 1 Zgłoś ten post Napisano 10 Lipiec 2015 Jeszcze nie zdążył ostygnąć. Poczekam chwile i odpowiem. Ale dlaczego kontrolka oleju teraz nawet bez odpalania się swieci? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
red 4 330 Zgłoś ten post Napisano 10 Lipiec 2015 powinno sprawdzić się na gorącym, po wyłączeniu silnika płyn chłodzący jest? silnik się nie przegrzewał? przewody płynu chłodzącego między silnikiem a chłodnicą wyglądają normalnie? nie są grubsze niż zazwyczaj? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
pegi18 1 Zgłoś ten post Napisano 10 Lipiec 2015 (edytowane) Tempertatura na wskaźniku nie przekracza 80*, oscyluje w granicy 6-70. Zaraz odpowiem na reszte pytań. Olej sprawdzałem 30m po zgaszeniu, jeszcze cieply. Edytowane 10 Lipiec 2015 przez pegi18 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
red 4 330 Zgłoś ten post Napisano 10 Lipiec 2015 (edytowane) Jeszcze nie zdążył ostygnąć. Poczekam chwile i odpowiem. Ale dlaczego kontrolka oleju teraz nawet bez odpalania się swieci? kontrolka oleju powinna świecić gdy moto jest nieodpalone, po uruchomieniu silnika powinna zgasnąć Edytowane 10 Lipiec 2015 przez red Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
FALCON 5 929 Zgłoś ten post Napisano 10 Lipiec 2015 a może będzie prościej - kontakt telefoniczny z Jarkiem 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
red 4 330 Zgłoś ten post Napisano 10 Lipiec 2015 nie wiem jak to wygląda u Ciebie w motocyklu ale czy jest wąż odprowadzający płyn z airboxa? Jarku czy w GSach jest taki wężyk jak w serii X? jeśli jest to sprawdź czy jest tam jakiś płyn np. olej Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
FALCON 5 929 Zgłoś ten post Napisano 10 Lipiec 2015 jest, z prawej strony pod owiewką czarny wężyk z zatyczką - zobacz czy wycieknie z niego olej Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
pegi18 1 Zgłoś ten post Napisano 10 Lipiec 2015 Po odpaleniu i odkreceniu olej wykipiał. Troche sie wystraszylem bo kilka kropli spadło na wydech i spod stacyjki uszła chmura dymu! Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 10 Lipiec 2015 Ssanie masz wyłączone? Nie zawiesiło się? Czy możesz sprawdzić czy w airboxie / filtrze powietrza nie pływa olej? Tego oleju to nieco za dużo... jak 1,2 cm pow. max. Red / Falcon - kolega pisze, że ma Aprilię Pegaso. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 819 Zgłoś ten post Napisano 10 Lipiec 2015 Fajnie gadacie, ale to nie jest ani X ani GS ;) 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
red 4 330 Zgłoś ten post Napisano 10 Lipiec 2015 (edytowane) ale aprilla ma taką budowę jak GS ;) no albo zwykła eFka ;-) Edytowane 10 Lipiec 2015 przez red Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 819 Zgłoś ten post Napisano 10 Lipiec 2015 Musisz się pozbyć nadmiaru, ale może być też tak że masz uszkodzoną pompę olejową smarującą :( Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 819 Zgłoś ten post Napisano 10 Lipiec 2015 ale aprilla ma taką budowę jak GS ;) Gaźnikowa? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
red 4 330 Zgłoś ten post Napisano 10 Lipiec 2015 Gaźnikowa? nie motocyklowa :lol: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
pegi18 1 Zgłoś ten post Napisano 10 Lipiec 2015 Jakie są możlwości szybkiej naprawy bo już łatwię transport do domu, jestem niecałe 40km od. Nie chcę jechać w takim stanie bo z własnego doświadczenia wiem zeby nie psuć dalej zepsutego. Co jeżeli to pompa? Można prosić o orientacyjną cene pompy? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 10 Lipiec 2015 Po odpaleniu i odkreceniu olej wykipiał. Troche sie wystraszylem bo kilka kropli spadło na wydech i spod stacyjki uszła chmura dymu! Zobaczymy, co powie Jarek... Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 819 Zgłoś ten post Napisano 10 Lipiec 2015 Raczej pakuj motek - bo ciemno będzie za chwilę ;) Nikt nie mówi o pompie jako uszkodzonym elemencie na 100%. Nikt tego na razie nie zdiagnozował. To tylko możliwe opcje. Na razie pojawia się kilka wątków - dym, olej ... to może być coś wspólnego, ale też mogą być różne i niezależne rzeczy. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 819 Zgłoś ten post Napisano 10 Lipiec 2015 Zobaczymy, co powie Jarek... Żeby jednak zacząć od początku ... od Przywitalni? ;) 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach