Skocz do zawartości

agamar

Użytkownik
  • Zawartość

    88
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

31 Excellent

O agamar

  • Tytuł
    Zadomowiony

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja:
    Gdynia
  • Motocykl
    BMW F650 GS "Łosiek"
  • Przebieg
    30.000
  1. Właśnie podjąłem decyzję o sprzedaży mojego Twina. Jest z 2010r zadbany, przebieg 30.000km. Gotowy do wyjazdu. Skontaktujmy się na priva, to zaserwuję wszytkie dane, fotki, viny. Cena na pewno poniżej 20.000 pln.
  2. agamar

    Pozdrowienia z Gdanska

    Gdynia pozdrawia
  3. agamar

    Kiedyś chciało mi się robić zdjęcia

    Też mi się odechciało robić fotki. Nie wiem, może jestem starym zrzędą, ale kiedyś poprawnie wykonana fotografia z ciekawym tematem, to było coś. Dziś liczba fotografii w necie jest niepoliczalna i chyba się po prostu opatrzyła. Prawie każde ujęcie jest dobrze oświetlone, wyostrzone, głębia jak należy i to z rąk byle amatora, a będzie gorzej. Brat jakiś czas temu pokazał mi telefon, podkreślam telefon, który po jednym wyzwoleniu migawki wykonuje jakąś koszmarną serię zdjęć, by potem można było palcem na ekranie wybrać punkt ostrości. Reszta kadru dostaje przy tym głębi jak marzenie... Ciekawe za ile lat fajna fotka to będzie ruszony temat na pierwszym planie, przepalony lampą błyskową z niedoświetlonym tłem, pełnym cieni;)
  4. agamar

    Smarowanie łańcucha

    Robię podobnie i też nie mam problemów a napędem. Zauważyłem jednak, że brudy z łańcucha pod wpływem siły odśrodkowej osadzają się na osłonie zębatki zdawczej (woda z myjki tam nie dochodzi) i jak jest ich dużo skapują na wydech. Niepowtarzalny zapach palonego oleju oznacza konieczność zdjęcia i przeczyszczenia osłony (5min). Ci, którzy używają smarów w spraju pewnie nie mają tego problemu.
  5. agamar

    Przeciwskręt

    Oj zrobił się lekki misz masz. Jak nie podsumuję powyższego, to się uduszę:) 1. "Motocyklista doskonały" - podstawowa pozycja. Informacje podane są przez fachowca. Wszystkie rady i informacje dotyczą bezpiecznej jazdy, również techniki, w ruchu po drogach publicznych. 2. "Przyspieszenie" (Twist of the wrist") - teoria na temat pewnego i szybkiego prowadzenia motocykla po asfalcie. Brak przykładowych ćwiczeń utrudnia wdrożenie zaleceń w życie, ale pozwala uniknąć elementu eksperymentowania na drodze. Przykład. Jak wydajniej pokonać zakręt przez szybkie czy głębsze złożenie? Odpowiedź w książce :) Moim zdaniem kilka, bo jest ich naprawdę kilka, zasad jazdy sportowej po torze przeniesione na drogę publiczną nie oznaczają, że trzeba zap...ć. Na drodze publicznej trzeba cały czas spodziewać się na zakręcie wozu z sianem, ale to nie oznacza, że nie warto prawidłowo i sprawne się składać wg zaleceń jazdy sportowej. Trening pod okiem fachowca - super sprawa, ale i tak i tak większość z nas wyjechała, wyjedzie, jeździ, zanim fachowiec wypowiedział się o naszej jeździe. Uważam, że w czasie jazdy jest miejsce na mniejsze i większe błędy, ale nie powinno być miejsca na pytanie jak to się robi poprawnie.
  6. agamar

    Przeciwskręt

    Brawo! Mołodiec! Kolejny świadomy motocyklista, który nie wypadnie na zakręcie prosto na mnie nadjeżdżającego z przeciwka. Żeby wszyscy byli tak uparci! Na placu manewrowym, przy małych prędkościach proponuję na początek obciążanie zewnętrznego (w stosunku do zakrętu) podnóżka można nawet swoje cztery litery przesunąć również na zewnątrz. Po paru takich ćwiczeniach, proponuję zrobić to samo na stojąco, będzie jeszcze łatwiej. UWAGA wciskanie sprzęgła przy małych prędkościach i pochylonym motocyklu może skończyć się glebą. Nade wszytko polecam poczytanie "Motocyklisty doskonałego"
  7. agamar

    Przeciwskręt

    Ale można jeszcze bardziej zaszkodzić.(highside) Popieram:-)
  8. agamar

    Przeciwskręt

    "Motocyklista doskonały" - bez tej lektury to zasadniczo po naszych kursach na kategorię A człowiek się przetacza na motocyklu , a nie jeździ ;). Pozycja absolutnie podstawowa. A co do za szybkiego wejścia w zakręt. Właśnie dla tego o tym napisałem. Zamiast odpuścić gaz (zwykle ze strachu), lepiej mocniej pochylić motocykl (przeciwzakretem oczywiście). Wg autora "Przyspieszenia II" jak prędkość jest realnie za duża na zakręcie, to odpuszczenie gazu pogarsza całą sprawę. Nawet jak koło wejdzie w uślizg lepiej dodać gazu niż odpuszczać. Wiem jak to brzmi, ale działa i ma podparcie w mechanice.
  9. agamar

    Przeciwskręt

    Własnie nabyłem dzięki Jakoob'owi książkę "Przyspieszenie II". Wcześniej ją omijałem bo na okładce był ścigacz. 1/4-tą tej książki można skwitować jednym bardzo przydatnym zdaniem. Jak jesteś na zakręcie lub/i gdy nie wiesz co się dzieje (ucieka tył, podnóżki trą o asfalt, motor nie trzyma toru jazdy) dodawaj gazu. Brzmi może idiotycznie, ale działa jak cholera. Analiza problemu w książce. Tak czy inaczej w czasie jazdy nie ma miejsca na myślenie - trzeba mieć odruchy. Świadomy przeciwzakręt + przyspieszanie, a przynajmniej nie zwalnianie na zakrętach = bezproblemowa płynna jazda. Dziś zamiast się certolić na piaskowych zakrętach w terenie, zacisnąłem zęby, usiadłem prawie na kierownicy i cały czas starałem się dodawać gazu. Bingo!
  10. agamar

    Nowe siedzenie do g650 xchallenge?

    Na różnych forach dla podróżników motocyklowych, jako nakłdka na siedzisko, doradzana jest owcza skóra. Na allegro można taką wyhaczyć już za jakieś 80 pln, do tego gumki i już. Właśnie się przymierzam do tego rozwiązania, tylko gnębi mnie jedno pytanie. Co się z tym dzieje na deszczu, a w zasadzie po :-) Jakieś doświadczenia?
  11. agamar

    Smarowanie łańcucha

    Dla ciekawskich. Poeksperymentowałem trochę z dyszą w olejarce i wychodzi na to, że lekrastwem na brudną felgę i niedochodzenie oleju na drugą stronę łańcucha jest takie ustawienie dyszy, by dotykała koła zębatego. Owszem, co jakiś czas trzeba ją sprawdzać i lekko doginać, ale efekt murowany. Oczywiście olej musowo przekładniowy.
  12. agamar

    Bezpieczeństwo, Niebezpieczne sytuacje

    To jest załamujące. Jazda motocyklem po drogach publicznych zaczyna przypominać chodzenie po polu minowym bez wykrywacza, za to z dwoma mniejszymi lub większymi workami doświadczenia i wiedzy. W takich warunkach prędzej czy później jakaś mina musi oberwać inne dwa worki. Poważnie mówiąc łapię się na tym, że jazda po drodze publicznej, a zwłaszcza w mieście coraz mniej należy do przyjemności, a co raz bardziej kojarzy mi się z ciężką pracą :-( Dobrze, że można jeszcze skoczyć w teren...
  13. agamar

    Smarowanie łańcucha

    Może najtaniej by było zmieniać pozycję dyszy co np.1000 km..? Tylko wtedy to już wchodzimy na grząski grunt, bo może wyjść na to, że łatwiej użyć spraju co 500 km..? Tak czy siak rozwidlenie w cenie 1/3 całego v-oila, to nadal trochę dużo.
  14. agamar

    Smarowanie łańcucha

    Sprawa nie jest chyba taka prosta jak się wydaje. Nie można po prostu zastosować rozwidlenia za zaworem, ponieważ będzie ono działało jak nie zamknięty zawór i olej będzie ściekał z jednej końcówki tak długo, aż się opróżnią obie rurki do miejsca połączenia. Spróbuję to jeszcze sprawdzić doświadczalnie, ponieważ rurki mają małą przekroje, a olej dużą lepkość, ale raczej nie spodziewam się cudu :-D Trzeba zastosować między nimi coś w rodzaju zastawki. Właśnie dlatego napisałem, że chyba będzie taniej zastosować dwa zawory.
  15. agamar

    Smarowanie łańcucha

    Ale wdziałeś ile to kosztuje... :-o Chyba taniej by było dać drugi zawór... Pytanie, na ile jest to konieczne. Zaczynam się jednak obawiać, że jest, skoro scott wprowadził podwójną dyszę. :?
×