Skocz do zawartości

BrunoJ

Użytkownik
  • Zawartość

    431
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

356 Excellent

O BrunoJ

  • Tytuł
    Niezły wyjadacz

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja:
    Stavanger/Bydgoszcz
  • Motocykl
    F650GS, 2005
  • Przebieg
    50kkm

Kontakt

  • Gadu-Gadu
    4635213

Ostatnie wizyty

683 wyświetleń profilu
  1. BrunoJ

    Renault Espace porada.

    W firmie mieliśmy brata od Opla (Vivaro?). Mój kierowca z tych niespokojnych, na autostradzie bez problemu pociskał 170 ;-) Ale jak piszesz - proste konstrukcyjnie auto, całościowe koszty utrzymania bardzo przyzwoite. Szczególnie w porównaniu z posiadanymi równolegle Viano (lewa jego mać). Klasyka gatunku to w dwóch 3-letnich sztukach w ciągu tygodnia zgasła klima,. Oczywiście przy takich upałach jak ostatnio. Z Traffikiem to się zasugerowałem tymi meblami, mam paru znajomych co handlują zawodowo, i wożą towar różnej wielkości wanami, w zależności od potrzeb. Do czysto domowego użytku jednak trochę bez sensu. Rodzinne vany też niestety trzeba sprawdzać pod kątem zajechania.
  2. BrunoJ

    Renault Espace porada.

    Ale to akurat jest cecha każdego auta ze składanym trzecim rzędem. S-Max faktycznie trochę opada, ale ja powyżej 180cm nie pukałem w dach głową. Za to siedzi się w kucki mocno. Funkcjonalnie jak Zafira czy inne C4 Picasso. Jesli 3ci rząd jest istotny to tylko Galaxy. Chociaż osobiście uważam, że przy tej wielkości aucie, i potrzebach wożenia dużych gratów to warto już pomyśleć o jakiś aucie typu Reno Traffic. Ciężarówka, ale jeździ się przyjemnie, a przynajmniej nie ma kompromisu. Ewentualnie przy wjeżdżaniu na osiedla z restrykcjami do 2.5T.
  3. BrunoJ

    Renault Espace porada.

    Ja kilka dni po sprzedaniu X.Picasso musiałem jechać i przywieść pralkę, bo się stara zepsuła. Pralka przyjechała krótką a-klasą w168, w zasadzie bez większego problemu mieszcząc się z tyłu, po złożeniu tylnych siedzeń. Meble w paczce też już woziłem, chociaż ostatnio robię się leniwy, za te parę dyszek to niech mi przywiozą i wniosą na piętro. S-Max u mnie sprawdza się idealnie jako ogólnie rodzinne/codzienny użytek. Wejdzie dużo toreb, długie narty po złożeniu środkowego siedzenia, rowery itp. Trzeci rząd siedzeń jest akurat niewydarzony trochę, bo wydatnie podnosi podłogę bagażnika, ponad próg auta. Przy otwieraniu klapy można się zdziwić, że siatki wypadają. Ale ja mam potrzebę na max 5 osób, a częściej mniej, 2 dodatkowe miejsca czysto awaryjnie. Więc mi taki pasuje.
  4. BrunoJ

    Renault Espace porada.

    Galaxy trochę stodoła. S-Max zgrabniejszy, przy ciagle wielkim bagażniku. Ale starsze też ciężko dorwać w dobrym stanie. Generalnie im większe auto tym większa szansa ze będzie mocno dojechanie, nawet młode. Z c8 rozumiem. Sam niedawno sprzedawałem X.Picasso po prawie 9 latach użytkowania od nowości. Ile można. Samym Citroenem tez już się zmęczyłem. Avantime to w ogóle czad, tak jak VelSatis. Ale to chyba by trzeba już kupować z Francji czy Holandii, i tanio nie będzie. Na codzienne auto do wożenia rodziny to trochę szkoda.
  5. BrunoJ

    Renault Espace porada.

    Osobiście uważam że c8 jest fajniejsze od Espace. Tyle że po 2008 to już mało spotykane, chociaż w Beneluxach był w ofercie aż do 2012 roku, nawet w ciemno-brązowym kolorze. U nas prędzej p807, max 2010/11. Tylko diesle, niezbyt mocne, ale to da się łatwo „naprawić” Z Fordem widać trafiłem jak na loterii (albo kupuje w odpowiednim kraju ;-), mój z 2014 ma od początku książkę elektroniczną, papierową również. Na jednym z przeglądów zamiast pieczątki serwisu mam wklejkę z informacją... że dane są w książce elektronicznej Wiec jednak można.
  6. BrunoJ

    Renault Espace porada.

    Ford ma oficjalnie książkę elektroniczną od 2012 roku. Niechcenia się nie będę komentował, ale po takim tekście zmieniłbym serwis, bo kto wie czego jeszcze im się nie chce (np wymienić choro zabudowanego filtra ppyłkowego, pomimo wpisania go na fakturze...).
  7. BrunoJ

    Renault Espace porada.

    Chyba trochę g... prawda. Ford od ładnych kilku lat ma elektroniczną książkę serwisową i salony bez problemu mogą odczytać dane również dla zagranicznych aut.
  8. BrunoJ

    Renault Espace porada.

    Tylko że zazwyczaj te na F są tańsze, lepiej wyposażone, bardziej komfortowe i funkcjonalne. Akurat na renówkach to się średnio znam, warto doczytać o konkretnych silnikach, bo były jakieś babole (diesel 2.2?), ale to chyba ciut wcześniej. Przy 7-8 letnim aucie to już bardzo dużo zależy od konkretnej sztuki auta, jak często dziadek w Niemczech do kościoła jeździł i ile razy 'przytarł' przystanek autobusowy po drodze. A później ile drutu Henio użył do naprawy o ile cyferek się zgubiło na liczniku. Skoro lubisz vany to ze swojej strony zasugerowałbym spojrzenie na S-Maxa, ale może być drożej niż Espace, no i ciągle na F.
  9. BrunoJ

    Kącik szperacza

    w skrócie - takie z ogłoszenia - "dostałem w prezencie" nie dają gwarancji oryginalności, a może wręcz przeciwnie. Gdyby były kupione normalnie w sklepie to nie byłoby problemu wymienić. A odsyłanie do Chin to słaba sprawa, więc lepiej sprzedać... Swoją drogą - jaki jest cel tego gumowego plastra miodu od strony niechwytnej dłoni? poza wizerunkowym oczywiście.
  10. BrunoJ

    [2013] F700GS i F800GS

    na 99% są, żeby później nikt nie próbował po taniości od 800ki montować
  11. BrunoJ

    [S] Honda NT700 '06 ABS

    No właśnie mi tak wyglądało, że to oferta prywatna, dla tego co wie. A reszta ma tyko zazdrościć ;-)
  12. BrunoJ

    [S] Honda NT700 '06 ABS

    Muszę zmniejszyć ilość forumów, bo zaczynam się gubić. Na innym forum, w niejako bezwarunkowym odruchu, wyrobionym czytaniem naszego, zajechałem po staropolsku i zaraz dostałem bana na kilka dni ;-) bo tam akurat nie wolno. W kwestii ceny podpowiadam tylko jak dotrzeć do szerszej publiczności. Lubię swój motocykl, ale jestem otwarty na zmiany i okazje, jeśli się trafią. Ale człowiek jest z natury leniwy, wiec jak do okazji musi się jeszcze dodatkowo pofatygować, dopytywać itp to entuzjazm opada.
  13. BrunoJ

    [S] Honda NT700 '06 ABS

    A czy ogłoszenie nie powinni mieć jakieś ceny chociaż? O zdjęciach nie wspominam nawet...
  14. Mały ok 200, duży ponad 240.
  15. BrunoJ

    Szyba do DAKARa

    To interesujące. Podobne opinie znajdowałem wcześniej dlatego popełniłem również ten zakup. I niestety mam odczucia dokładnie odmienne. Pisałem już przy okazji wątku o szybie do 700/800. To znaczy - zgadza się, że napór wiatru jest mniejszy. Można kręcić głową podczas gdy przy niższej było to problematyczne. Natomiast dramatycznie zwiększyły się hałasy na kasku. Do tego stopnia ze musiałem zacząć używać stoperów. Wcześniej nigdy nie używałem. To nie, że było cicho, ale nie było to męczące. Teraz po paru minutach bez stoperów mam dość. Huk pod czaszką, wyraźnie od wiatru. Tak od 60km/h w górę. Próbowałem się wspierać deflektorem, ale bez rezultatu. Jeden z wniosków jest taki, że ta szyba jest po prostu za wąska i zbyt zaokrąglona na bokach. Na innych sprzętach gdzie szyba jest szersza i podobnej wysokości, komfort pod względem hałasu jest dużo większy. Jak wstanę na podnóżki - cisza. Jak testowałem Tigera 1200 to podobny hałas był gdy obniżyłem szybę w dolne położenie, dla mnie to wyraźnie wskazuje , że przepływ powietrza za szybą nie jest poprawny, przynajmniej względem mojej osoby. Mam 184cm wiec teoretycznie identyczne warunki. Jedyne co mi jeszcze przychodzi do głowy , to mniej więcej w tym samym czasie założyłem interkom do kasku. W szczególności pianki przy uszach w kasku leżą teraz inaczej, bo doszły wkładki głośników. Nie znalazłem zbytnio narzekań w tym kierunku, ale chodzi mi po głowie, że może pogorszyło się coś z samym kaskiem. W każdym razie szału nie robi. Do tego mam niemile wrażenie, że szyba porysowała się od samego patrzenia. A najprędzej od założonego pokrowca p.deszczowego i - być może - kilkukrotnego przetarcia z brudu. Mam ją może dwa miesiące. Przy tej cenie efekt całość wypadła poniżej oczekiwań.
×