Skocz do zawartości

Dziadek Faworek

Użytkownik
  • Zawartość

    54
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Posty dodane przez Dziadek Faworek


  1. dobra, niniejszym odszczekuję głośno nazwanie rozwiązania @dakarowy dziadowskim :-)

    idąc tropem kabelków i ludzików co się tam w środku za rączki trzymają i prąd przekazują:

    - halogen podłączony pod światło pozycyjne, z możliwością odłączania, czy cały prąd do lampy idzie przez jeden bezpiecznik? bo to w sumie max będzie 60W główne plus 40W halogen. Bezpiecznik da radę?

    i jeszcze jedno, @dakarowy, kable mocowałeś wewnątrz lampy czy jakoś połączenia zmieściłes w obudowie zegara?

     


  2. I zagadka rowiązana! Założyłem stary termistor, zamontowałem go właściwie a nie do góry nogami i TADAM!!!! Działa!

    podejrzewam, że działałby również z innym termistorem, powiedzmy 2k które łatwiej kupić gdyby go poprawnie przy pompie zamontować i poczekać wystarczająco długo.. Na szczęście, dziękipodpowiedzi  @Jarek i @Dziadek, poczekałem dokładnie 40s i żółta dioda zaczęła świecić.

    aha, po zatankowaniu dioda zgasła :D

    • Like 8

  3. @Dziadek

    nowy czujnik założony, kable wszystkie sprawdzone, są ok. a dalej nie rabotajet.... Do baku nalałem litr benzyny żeby pompa na sucho nie chodziła i wiesz co? Jak wyciągnąłem pompę termistor był mokry od benzyny..... Dokładnie się szui przyjrzałem i jego dno jest jakieś 2-4mm poniżej sitki na ssawce. No chyba ktoś grzebał i przegrzebał. Wiesz na jakiej wysokości, licząc od końca pręcika do którego przymocowany jest termistor ma być jego dno?


  4. 58 minut temu, dakarowy napisał:

    To co z Ciebie za dziadek, jak dziadowanie Ciebie nie interesuje? emoji28.png
    Mój też miał homologację, mało tego, z tym oświetleniem bez problemu przeszedł przegląd emoji4.png

    Wysłane z mojego SM-J730F przy użyciu Tapatalka
     

    Jam jest Dziadek Faworek :-)

    jest jakiś wolny slot z napięciem w Wieśku czy nie? Naprawdę chce to uczciwie na przekaźniku zrobić 


  5. 3 minuty temu, Marcin N napisał:

    Cienkie aku nie jest dobre dla tych motocykli. Wręcz zaleca się mieć bardzo dobre aku

    CŽ175 typ 450 -> Honda Shadow 600 -> F650GS -> F650GS Dakar -> Triumph Tiger 800XCX / BMW G650X-Country

    taptarapta
     

    Wiem, nowy czeka na założenie. Dłubiąc przy czujniku rezerwy trochę aku rozładowałem.

    Główny wątek to czujnik rezerwy i prądy po drutach błądzące.


  6. @Dziadek

    który układ w zegarze jest odpowiedzialny za kontrolkę? Pytam na zapas bo jak założż nowy czujnik i dalej nie będzie działać to gdzieś muszę zacząć poszukiwania. W kontrolce powinna być żarówka 1,2W?

     

    Dioda/żarówka świeci. Więc ona jest ok. Jak multimetrem nastawonym na "pikanie" sprawdzałem białoniebieski to pikało więc ten drut jest ok. Jeszcze raz masy posprawdzam. Niestety cudo z TICO dojdzie pojutrze :(


  7. 4 minuty temu, Dziadek napisał:

    Nie bardzo wiem co rozumiesz przez "zasilanie" . Jedna z końcówek termistora podłączona jest do masy ( na wtyczce pompy paliwa pin 2 - kabel brązowy ) druga  do pinu 25 we wtyczce zegara (na wtyczce pompy paliwa pin 3 ), prąd płynie przez termistor cały czas i w zależności od oporu termistora, a co za tym idzie napięcia na pinie 25 w zegarze układ włącza lub wyłącza kontrolkę. Tak, że nie próbuj zwierać tych przewodów prowadzących do termistora bo zegarek może zrobić kuku :)

    Dobra, o to mi chodziło. Ponieważ mało cierpliwy jestem kupiłem termistor, nie było 1,5k więc wziąłem 1k, zamontowałem i dupa. Ale jeśli piszesz, że układ sterowany jest napięciem to faktycznie 1k może nie zadziałać.

×