Skocz do zawartości
Vengosh10

Montaż lampy akcesoryjnej

Recommended Posts

Witam

Dziś wziąłem się do roboty ale niestety po drodze same przeszkody. Po pierwsze padł mi akumulator, po drugie nie udało mi się zamontować tylnej lampy bo nie mogłem odkręcić stelaża pod kufer centralny (nie wiem co za niemiecki ciołek wymyślił punkty mocujące ten stelaż - mówię o oryginale BMW :evil: ), jutro muszę kupić jakieś klucze bo tymi z zestawu motocykla nie dam rady. Udało mi się natomiast zamontować przednią lampę tylko nie jestem pewien co do podłączenia kabelków i tu proszę o pomoc elektryków :-D (ja magisterium robiłem z fikołków i się na tym kompletnie nie znam :D )

Jak dominiemam do kostki podłączamy żółty do żółtego, biały do białego i czarny do brązowego ale mam problem z dwoma kabelkami, w których jeden jest wtyczką, a drugi gniazdkiem (na zdjęciu w mojej ręce)

Czy Ktoś mi podpowie gdzie mam to podłączyć?

z góry dzięki

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Z podłączeniem lampy pomoże mi touratech, Pan z polskiego oddziału firmy tez nie wiedział co z fantem zrobić ale będzie mailował do niemcowni. Dziś za to spotkała mnie druga przeszkoda. Wczoraj próbowałem odkręcić mocowanie (stelaż) kufra centralnego w celu wymiany lampy tylnej ale miałem cienkie klucze (tzn te z zestawu) i rozryrałem śruby, dziś po zakupie porządnych kluczy było już za późno, torqsy kręciły się nie chcąc załapać. Próbowałem patentu z przecinakiem i śrubokrętem ale nie dało rady. Czy Ktoś ma jakiś sposób na taki problem? Dodam, że kombinerki na nic się zdadzą bo jest tam bardzo mało miejsca i po prostu nie wejdą :-(. Sorki, że nie zdałem tego pytania w dziale "mechanika" ale nie chciałem już zakładać nowego wątku. Z góry dzięki za odpowiedzi.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

u... nieciekawie :? Jeszcze spróbuj z punktakiem zamiast śrubokręta. Może to coś da. A jeżeli nie to pozostaje wiertarka i nawiercenie śruby. Następnie wkładasz coś co zaczepi się wewnątrz i odkręcasz tak śrubę. Miałem też taki przypadek i włożyłem do środka lewy gwintownik, który pięknie załatwił sprawę. Można też spróbować oczyścić i odtłuścić dobrze główkę i przykleić poxipolem śrubę, którą później odkręcisz. Takie moje pomysły :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Z podĹÄczeniem lampy pomoĹźe mi touratech, Pan z polskiego oddziaĹu firmy tez nie wiedziaĹ co z fantem zrobiÄ ale bÄdzie mailowaĹ do niemcowni. DziĹ za to spotkaĹa mnie druga przeszkoda. Wczoraj prĂłbowaĹem odkrÄciÄ mocowanie (stelaĹź) kufra centralnego w celu wymiany lampy tylnej ale miaĹem cienkie klucze (tzn te z zestawu) i rozryraĹem Ĺruby, dziĹ po zakupie porzÄdnych kluczy byĹo juĹź za późno, torqsy krÄciĹy siÄ nie chcÄc zaĹapaÄ. PrĂłbowaĹem patentu z przecinakiem i ĹrubokrÄtem ale nie daĹo rady. Czy KtoĹ ma jakiĹ sposĂłb na taki problem? Dodam, Ĺźe kombinerki na nic siÄ zdadzÄ bo jest tam bardzo maĹo miejsca i po prostu nie wejdÄ :-(. Sorki, Ĺźe nie zdaĹem tego pytania w dziale "mechanika" ale nie chciaĹem juĹź zakĹadaÄ nowego wÄtku. Z gĂłry dziÄki za odpowiedzi.

Proponuję spróbować po prostu nawiercić wiertełkiem i wykrętakiem:

ab00c5a3d47ee78a207493e9eb590a5b.jpg

Do dostania w sklepach narzędziowych i bałmarktach :D Nie zaszkodzi dołożyć do tego odrobiny jakiegoś dobrego środka penetrującego (odpuść sobie colę i naftę :D i można odrobinę ciepła - zwłaszcza jeśli śruby wkręcane z loctite'em - niektórych klejów do gwintów nie odkręcisz bez podgrzania. Punktowe ogrzewanie zapewniają fajnie takie małe palniczki. Miłej zabawy! Dasz radę! :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Odnośnie podłączenia instalacji. Tutaj jest to dokładnie wyjaśnione:

http://www.touratech-usa.com/media/nojL ... 0-1200.pdf

:D

Te dwa kabelki podłączasz do kabli, które odciąłeś/odłączyłeś od oryginalnego światła postojowego. Jeden tzw. (D) "męski" podłączasz do szaro-czarnego kabelka światła parkingowego , drugi "żeński" (E) do brązowego kabelka.

Tu jest obrazek:

swiatla_touratech.png

Pozostałe przewody: (A) biały=długie, (:D żółty=mijania, © brązowy=ziemia.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Alik, jestes lepszy i szybszy niż touratech-polska :-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Może mam więcej czasu? :D

BTW to jest informacja, którą dodał do swoich stron Touratech USA - oryginalna instrukcja nie precyzuje wystarczająco sposobu podłączenia.W związku z czym napisali: "These instructions are new and have not been tested by independent installers.(...) If you have any doubts about your ability to install this device, please contact a professional installer."

A po niemiecku napisali w oryginale:

"Należy przeciąć przewody podłączone do oryginalnej oprawy światła parkingowego i zdjąć izolację z końcówek przewodów. Na szaro-czarny przewód załóż dołączony do zestawu konektor żeński a na brązowy konektor męski.

Podłącz światło postojowe. Podłącz wtyczki świateł mijania i drogowych z zestawu z oryginalną instalacją zachowując kolory przewodów (białe = długie, żółte = mijania, brązowe = masa, lewy reflektor = światło mijania)."

"Kappen Sie bitte die originale Standlichtfassung und isolieren die beiden Kabelenden ab. Versehen Sie dann die grauschwarze Leitung mit dem Kabelverbinder Buchse isoliert und die braune Ader mit dem Kabelverbinder Stecker. Das Standlicht kann dann direkt angeschlossen werden. Die Stecker des Ab- Blend- und Fernlichts werden unter Beibehaltung der Leitungsfarben mit den Kabelverbindern in den originalen Mehrfachstecker eingesteckt. (weiß: Fernlicht; gelb: Abblendlicht; braun: Masse; linker Scheinwerfer = Abblendlicht)"

Tzn. to co ja przetłumaczyłem to oni chcieli napisać, ale chyba im to Google-Tłumacz pomagał przetłumaczyć z chińskiego, bo brzmi to dziwnie nawet w oryginale niemieckim. :D

A te instrukcje to często inżynierzy piszą - o ich umiejętnościach klarownego przekazania tego, co myślą wyrobiłem sobie pewne zdanie przez ostatnie 3 lata pracy :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dzięki Alik :-D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Dzięki Alik :-D

:roll:

:beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×