HUDis 2 Zgłoś ten post Napisano 23 Czerwiec 2022 Hej, Pacjent to BMW F650GS 2005r Motocykl namiętnie rozładowuje akumulator na postoju. Niedawno wstawiłem nowy. Po około 3 tygodniach aku się rozładował. Czy ktoś miał podobnie? Gdzie i jak szukać przyczyny problemu? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
coolluk 10 122 Zgłoś ten post Napisano 23 Czerwiec 2022 no to miernik w łapę i sprawdzasz ile kradnie prądu na postoju... później obwodami aż dojdziesz do przyczyny Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
HUDis 2 Zgłoś ten post Napisano 11 Lipiec 2022 Sprawdziłem, pomierzyłem :) Zatem sprawa wygląda następująco, zaraz po podłączeniu aku. (zapłon wyłączony kluczykiem) słychać pracujące w pewnej sekwencji przekaźniki w zegarach. Trwa to kilkadziesiąt sekund a amperomierz w tym czasie pokazuje zmienne odczyty w rytmie pracy przekaźników: 86 mA, 70 mA, 51mA, 67 mA... i tak w kółko. Po chwili przekaźniki milkną i pobór prądu stabilizuje się na poziomie 12,5 mA. Tyle coś pobiera z mojego aku. przy wyłączonym motocyklu. Czy to jest prawidłowe? Mam ładowarkę USB podłączoną pod akumulator ale ona jest z fizycznym wyłącznikiem. Po włączeniu i wyłączeniu widać zmiany w poborze prądu. Zakładam że przy wyłączeniu wyłącznikiem nie pobiera nic. Mam też halogeny ledowe które są również z włącznikiem i z przekaźnikiem. Do przy pomiarze wyłączyłem je i dodatkowo wypiąłem ich przekaźnik aby mieć pewność że nie pobiorą żadnego prądu. Zatem ponawiam pytanie. Czy pobór prądu na poziomie 12,5 mA na wyłączonym motocyklu jest zjawiskiem prawidłowym w F650GS ? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawel 53 706 Zgłoś ten post Napisano 11 Lipiec 2022 Alarm? Wysłane z mojego SM-G780F przy użyciu Tapatalka Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
HUDis 2 Zgłoś ten post Napisano 11 Lipiec 2022 Nie mam alarmu. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Tooc 3 Zgłoś ten post Napisano 12 Lipiec 2022 (edytowane) Dnia 11.07.2022 o 13:48, HUDis napisał: Dnia 11.07.2022 o 13:48, HUDis napisał: Sprawdziłem, pomierzyłem ...... Zatem ponawiam pytanie. Czy pobór prądu na poziomie 12,5 mA na wyłączonym motocyklu jest zjawiskiem prawidłowym w F650GS ? 12mA chyba za dużo 0,012A * 24h * 30dni= 8,64Ah pojemności na miesiąc http://www.crossroadz.com.au/F650GS/ElectricalRepairs.html Battery Parasitic Drain The term "Battery Parasitic Drain" is unfortunately commonly used to describe the normal drain on the battery when the ignition is off. In professional circles it is used to describe abnormal battery drain from a fault in components. The Dash and BMS-C have connections for both switched and unswitched power. When the ignition is turned off there will be approximately 70 milliamps current drain, then after approx 5 seconds both components should go into sleep mode. When in sleep mode the total current drain is 1 to 2 milliamps. There can be a number of causes for abnormal battery drain in a modern machine, the main faults are listed below. ECU's - Dash and BMS-C may not be going into sleep mode. There is no history of this on the GS. Harness Chafing - The wiring harness chafing is known to cause parasitic drain. See Wiring Repairs. Starter Solenoid - "Feathering" or very fine metallic fragments can build up on the solenoid contacts. Relays - As per the starter solenoid "feathering" can build up on relay contacts. Replace the relays. The full list of components with unswitched power is :- Ignition Switch, Solenoid, Voltage Regulator, BMS-C, Motronic Relay, Instrument Panel, ABS, and Load Relief Relay The safe basic procedure for finding the fault is to put a multimeter in the earth lead circuit on the battery using the 0-10 Amp connections and disconnect components one by one to locate the faulty component. The multimeter will initially read 0.07 then drop to 0.00 if there is no abnormal drain. The multimeter can be used in 200ma range to get better readings but the 10amp range is safer for those less experienced with multimeters. Single Spark Removing Fuse 1 isolates the BMS-C and Motronic Relay. Removing Fuse 2 isolates the Load Relief Relay. Dual Spark To isolate ABS and BMS-C disconnect sockets as +12v is not fused. Removing Fuse 2 isolates the Dash and Flasher Relay. Edytowane 12 Lipiec 2022 przez Tooc 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
HUDis 2 Zgłoś ten post Napisano 2 Sierpień 2022 Okazuje się że po wyjęciu bezpiecznika nr 2 (10A) pobór prądu spada do zera. Problemem jest to że pod tym bezpiecznikiem jest całkiem sporo ważnych rzeczy ;-) Nie będzie łatwo dojść. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach