Skocz do zawartości
sid

wyrwane kable z wyłącznika abs

Recommended Posts

grzebiąc dziś przy moto zajrzałem co tam się dzieje z moim absem, że nie daje się wyłączyć. powód okazał się prozaiczny - oba kable wyrwane z wyącznika. pytanie dotyczy tego jak je podłączyć. na włączniku są trzy miejsca 1, 2 i 3 oraz dwa kable - czarny i brązowy. miejsce nr 3 jest puste, ale mam wątpliwości, co do prawidłowego podłączenia kabli w odpowiednie miejsca. jeśli dobrze czytam schemat, to brązowy kabel w miejsce nr 1. czy ktoś może to powierdzić lub zaprzeczyć?

dzięki

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Sid sorry pomógłbym, ale nie mam ABS-u, choć moim skromnym zdaniem raczej nie powinno być problemu z podłączeniem nawet na odwrót, choć mogę się mylić.. :roll: (i tak bym to sprawdził - przecież nic nadzwyczajnego się z tym stac nie może) :twisted:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

nic pilnego. kilka dni spokojnie poczekam. mogę zrobić tak jak pisał dakarowy, czyli metodą prób i błędów. zakładam, że te kabelki większego znaczenia nie mają, ale wolę się upewnić.

dzięki chłopaki :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wg schematu BR pod pin nr 1. A czarno-zielony (?) pod 2.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To zwykły przełącznik, przylutuj kable w dowolny sposób byle by do 2 wcześniej używanych końcówek. Kolory i miejsce nie ma znaczenia. Też mi się toto urywa jak zdejmuję kierownicę na przykład.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

no i teraz będzie szukanie dalsze problemu... kable przylutowane, niby wszystko działa, kontrolka abs pulsuje, ale nie chce pozostać włączona. co jest nie halo w takim razie? jakieś pomysły?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
no i teraz będzie szukanie dalsze problemu... kable przylutowane, niby wszystko działa, kontrolka abs pulsuje, ale nie chce pozostać włączona. co jest nie halo w takim razie? jakieś pomysły?

Co masz na myśli pisząc "włączona" :?: Ona ma właśnie mrugać, co oznacza, że ABS jest odłączony...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

o ile mnie pamięc nie myli to kontrolka mruga przez te 5 sekund, kiedy trzyma się włącznik, potem powinna się palic permanentnie, a umnie mruga ale świecić się nie chce. no i jestem w kropce.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
o ile mnie pamięc nie myli to kontrolka mruga przez te 5 sekund, kiedy trzyma się włącznik, potem powinna się palic permanentnie, a umnie mruga ale świecić się nie chce. no i jestem w kropce.

To muszę Cię ....

pocieszyć, bo źle pamiętasz :lol:

Mryga Panie, mryga :lol: :drinkbeer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dokładnie tak, nie świeci stale tylko mruga.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
no i teraz będzie szukanie dalsze problemu... kable przylutowane, niby wszystko działa, kontrolka abs pulsuje, ale nie chce pozostać włączona. co jest nie halo w takim razie? jakieś pomysły?

No to masz zwarcie na stykach pod przełącznikiem albo walnięty przełącznik i po przekręceniu kluczyka wyłącza Ci ABS.. Musi być cały czas załączony skoro tak się dzieje.

Wylutuj przełącznik i posprawdzaj go miernikiem jak się zachowuje. Sprawdź czy zwierając kable wyłączanie zadziała prawidłowo.

Wyłączać ABS można po przekręceniu kluczyka i chyba też po odpaleniu silnika ale przed ruszeniem z miejsca.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
no i teraz będzie szukanie dalsze problemu... kable przylutowane, niby wszystko działa, kontrolka abs pulsuje, ale nie chce pozostać włączona. co jest nie halo w takim razie? jakieś pomysły?

No to masz zwarcie na stykach pod przełącznikiem albo walnięty przełącznik i po przekręceniu kluczyka wyłącza Ci ABS.. Musi być cały czas załączony skoro tak się dzieje.

Wylutuj przełącznik i posprawdzaj go miernikiem jak się zachowuje. Sprawdź czy zwierając kable wyłączanie zadziała prawidłowo.

Nie mieszasz mu w głowie :?: :lol:

Zerknij na moją wypowiedź i Vengosha, myślę, że nie ma sensu szukać na siłę problemu :lol: :beer:

Po prostu zinterpretował, że jak wyłącza ABS, to kontrolka powinna się świecić cały czas, a tak nie jest, mruga co parę sekund. Problemu niet, wypijmy :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wszyscy trzej macie rację. :lol:

W normalnych warunkach czyli sprawnego systemu ABS po wyłączeniu systemu dioda powinna migać co ok. 4 sekundy - to takie przypomnienie o wyłączonym systemie. Jednak w sytuacji, gdy lampka będzie migać w momencie, kiedy powinna być włączona tzn. gdy nic nie zrobiliśmy, aby go celowo wyłączyć, będzie oznaczała błąd systemu.

Błędy - ich powody - mogą być różne: od zabrudzonych czujników po za niski poziom płynu w układzie. W tym przypadku typuję jednak na błąd podłączenia owych kabelków, może gdzieś zwierają.

W normalnej sytuacji np. zepsutego włącznika ze względów bezpieczeństwa ABS jest ponownie aktywowany tj. mimo próby wyłączenia system podejmie ponownie pracę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×