sid 30 Zgłoś ten post Napisano 15 Czerwiec 2011 grzebiąc dziś przy moto zajrzałem co tam się dzieje z moim absem, że nie daje się wyłączyć. powód okazał się prozaiczny - oba kable wyrwane z wyącznika. pytanie dotyczy tego jak je podłączyć. na włączniku są trzy miejsca 1, 2 i 3 oraz dwa kable - czarny i brązowy. miejsce nr 3 jest puste, ale mam wątpliwości, co do prawidłowego podłączenia kabli w odpowiednie miejsca. jeśli dobrze czytam schemat, to brązowy kabel w miejsce nr 1. czy ktoś może to powierdzić lub zaprzeczyć? dzięki Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dakarowy 25 996 Zgłoś ten post Napisano 15 Czerwiec 2011 Sid sorry pomógłbym, ale nie mam ABS-u, choć moim skromnym zdaniem raczej nie powinno być problemu z podłączeniem nawet na odwrót, choć mogę się mylić.. :roll: (i tak bym to sprawdził - przecież nic nadzwyczajnego się z tym stac nie może) :twisted: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ZWIERZ 9 350 Zgłoś ten post Napisano 15 Czerwiec 2011 Sid jak nic pilnego to w piątek rozkręcę i Ci podam co i jak. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
sid 30 Zgłoś ten post Napisano 15 Czerwiec 2011 nic pilnego. kilka dni spokojnie poczekam. mogę zrobić tak jak pisał dakarowy, czyli metodą prób i błędów. zakładam, że te kabelki większego znaczenia nie mają, ale wolę się upewnić. dzięki chłopaki :lol: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 16 Czerwiec 2011 Wg schematu BR pod pin nr 1. A czarno-zielony (?) pod 2. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
jackx 137 Zgłoś ten post Napisano 16 Czerwiec 2011 To zwykły przełącznik, przylutuj kable w dowolny sposób byle by do 2 wcześniej używanych końcówek. Kolory i miejsce nie ma znaczenia. Też mi się toto urywa jak zdejmuję kierownicę na przykład. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
sid 30 Zgłoś ten post Napisano 16 Czerwiec 2011 no i teraz będzie szukanie dalsze problemu... kable przylutowane, niby wszystko działa, kontrolka abs pulsuje, ale nie chce pozostać włączona. co jest nie halo w takim razie? jakieś pomysły? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ReddyS 265 Zgłoś ten post Napisano 16 Czerwiec 2011 no i teraz będzie szukanie dalsze problemu... kable przylutowane, niby wszystko działa, kontrolka abs pulsuje, ale nie chce pozostać włączona. co jest nie halo w takim razie? jakieś pomysły? Co masz na myśli pisząc "włączona" :?: Ona ma właśnie mrugać, co oznacza, że ABS jest odłączony... Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
sid 30 Zgłoś ten post Napisano 16 Czerwiec 2011 o ile mnie pamięc nie myli to kontrolka mruga przez te 5 sekund, kiedy trzyma się włącznik, potem powinna się palic permanentnie, a umnie mruga ale świecić się nie chce. no i jestem w kropce. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ReddyS 265 Zgłoś ten post Napisano 16 Czerwiec 2011 o ile mnie pamięc nie myli to kontrolka mruga przez te 5 sekund, kiedy trzyma się włącznik, potem powinna się palic permanentnie, a umnie mruga ale świecić się nie chce. no i jestem w kropce. To muszę Cię .... pocieszyć, bo źle pamiętasz :lol: Mryga Panie, mryga :lol: :drinkbeer: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Vengosh10 13 109 Zgłoś ten post Napisano 17 Czerwiec 2011 Dokładnie tak, nie świeci stale tylko mruga. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
jackx 137 Zgłoś ten post Napisano 17 Czerwiec 2011 no i teraz będzie szukanie dalsze problemu... kable przylutowane, niby wszystko działa, kontrolka abs pulsuje, ale nie chce pozostać włączona. co jest nie halo w takim razie? jakieś pomysły? No to masz zwarcie na stykach pod przełącznikiem albo walnięty przełącznik i po przekręceniu kluczyka wyłącza Ci ABS.. Musi być cały czas załączony skoro tak się dzieje. Wylutuj przełącznik i posprawdzaj go miernikiem jak się zachowuje. Sprawdź czy zwierając kable wyłączanie zadziała prawidłowo. Wyłączać ABS można po przekręceniu kluczyka i chyba też po odpaleniu silnika ale przed ruszeniem z miejsca. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ReddyS 265 Zgłoś ten post Napisano 17 Czerwiec 2011 no i teraz będzie szukanie dalsze problemu... kable przylutowane, niby wszystko działa, kontrolka abs pulsuje, ale nie chce pozostać włączona. co jest nie halo w takim razie? jakieś pomysły? No to masz zwarcie na stykach pod przełącznikiem albo walnięty przełącznik i po przekręceniu kluczyka wyłącza Ci ABS.. Musi być cały czas załączony skoro tak się dzieje. Wylutuj przełącznik i posprawdzaj go miernikiem jak się zachowuje. Sprawdź czy zwierając kable wyłączanie zadziała prawidłowo. Nie mieszasz mu w głowie :?: :lol: Zerknij na moją wypowiedź i Vengosha, myślę, że nie ma sensu szukać na siłę problemu :lol: :beer: Po prostu zinterpretował, że jak wyłącza ABS, to kontrolka powinna się świecić cały czas, a tak nie jest, mruga co parę sekund. Problemu niet, wypijmy :beer: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 17 Czerwiec 2011 Wszyscy trzej macie rację. :lol: W normalnych warunkach czyli sprawnego systemu ABS po wyłączeniu systemu dioda powinna migać co ok. 4 sekundy - to takie przypomnienie o wyłączonym systemie. Jednak w sytuacji, gdy lampka będzie migać w momencie, kiedy powinna być włączona tzn. gdy nic nie zrobiliśmy, aby go celowo wyłączyć, będzie oznaczała błąd systemu. Błędy - ich powody - mogą być różne: od zabrudzonych czujników po za niski poziom płynu w układzie. W tym przypadku typuję jednak na błąd podłączenia owych kabelków, może gdzieś zwierają. W normalnej sytuacji np. zepsutego włącznika ze względów bezpieczeństwa ABS jest ponownie aktywowany tj. mimo próby wyłączenia system podejmie ponownie pracę. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach