Skocz do zawartości
Jaszczur

F650GS śmiganie w dwie osoby - z plecaczkiem

Recommended Posts

Przymierzam się powoli do modelu F650GS od 2009r wzwyż. Ze względu spalanie jak i mój wzrost 175cm - wole dotykać stopami podłoża wybór padł na F650GS a nie F800GS. Chciałem poznać Wasze opinie jak ten model sprawdza się przy jeździe z plecaczkiem - wyprzedzanie, górskie drogi itp. Motocykl będzie wykorzystywany w 90% turystycznie ale czasami też do jazdy do drogach szutrowych.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tak, jak napisałem w przywitalni: Ja mam +/-177cm i F800GS nie jest za duży. Jest trochę wyższy od F650, które ujeżdżam obecnie, ale za to ma niżej środek ciężkości.

Silnik w F650GS(od 2008) i F800GS mają ten sam blok silnika. Moc to 71KM dla F650 i 85KM dla F800. Oba są wystarczająco dynamiczne. Moje F650 bez plecaczka robi 100km/h w niecałe 6s, z plecaczkiem też radzi sobie świetnie, a ma tylko 48KM. Myślę, że F800 nie sprawi CI problemu. F650GS będzie ciut wolniejsze.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dużo też zależy od doświadczenia kierownika no i oczywiście plecaczka ;)

Ale generalnie jazda jest ok :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Niestety w Kielcach nie ma przedstawiciele BMW i dziś wybrałem do najbliższego salonu do Radomia i przymierzyłem się na sucho do F800GS z niskim siedziskiem i jest nawet ok. Tak jak napisałeś wcześniej Logan nie powinien sprawiać mi problemu. Niestety nie było na stanie F650GS ale była G650GS i G650GS jeżeli chodzi o wysokość siedziska lepiej mi przypadła do gustu. W sierpniu mają być jazdy testowe BMW i mam zamiar się wybrać się przejechać F800GS.

W głowie zrodził mi się inna koncepcja F650GS ale z siedzeniem komfortowym (wyższe o 15mm od zwykłego). Z tego co widziałem na zdjęciu to ma opacie na lędźwie a plecaczek ma coś na zasadzie siodła. Może ktoś z Was ma takie siedzisko i może się podzielić wrażeniami ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Chciałem poznać Wasze opinie jak ten model sprawdza się przy jeździe z plecaczkiem - wyprzedzanie, górskie drogi itp.

jak chcesz w dwie osoby jeździć to daj sobie z tym motocyklem spokój, albo uzbrój się w cierpliwość, kup pasażerowi wysokie buty i powiedz żeby przygotował się na nie osłoniętą, promieniującą żarem rurę wydechową, po za tym pasażer będzie miał przy lekkim hamowaniu tendencję do "zjeżdzania" w stronę kierowcy. w zakrętach będziesz szorował podnóżkami kierowcy po asfalcie przy większym pochyleniu.

Jeśli chodzi o moc to jeśli lubisz spokojną jazdę to spoko, a jeśli szybko będziesz chciał coś wyprzedzić, bo to np. jedyna okazja na 20 km serpentynach to adrenalinę masz gwarantowaną :)

mam nadzieje, że pomogłem :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

e tam... stary GS daje spokojnie rade to i Twin bedzie dobry ;-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

jak chcesz w dwie osoby jeździć to daj sobie z tym motocyklem spokój, albo uzbrój się w cierpliwość, kup pasażerowi wysokie buty i powiedz żeby przygotował się na nie osłoniętą, promieniującą żarem rurę wydechową, po za tym pasażer będzie miał przy lekkim hamowaniu tendencję do "zjeżdzania" w stronę kierowcy. w zakrętach będziesz szorował podnóżkami kierowcy po asfalcie przy większym pochyleniu.

Jestem czasem kierowcą, czasem plecaczkiem na GSie. Jako przewożona nie mogę narzekać na komfort jazdy. Ostatnio byłam pasażerką przez 12 godzin dziennej jazdy i było ok.

Odnośnie kupowania pasażerowi wysokich butów, to chyba oczywiste, bo chodzi o bezpieczeństwo... W japonkach nie wpuszczamy na pokład :)

Jol

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Odnośnie kupowania pasażerowi wysokich butów, to chyba oczywiste, bo chodzi o bezpieczeństwo... W japonkach nie wpuszczamy na pokład :)

Jol

O i taką postawę popieram, w japonkach do Japonii :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Odnośnie kupowania pasażerowi wysokich butów, to chyba oczywiste, bo chodzi o bezpieczeństwo... W japonkach nie
jak najbardziej się z tobą zgadzam, też jestem przeciwnikiem japonek i innych urządzeń zwanych później obuwiem nie nadających się do jazdy na motocyklu :)

i jak najbardziej chodzi o bezpieczeństwo w co niektórych butkach na moto też się zgadzam , tylko w wypadku GSa mają dodatkowe zastosowanie, chronią przed wysoką temperaturą rury wydechowej która przy podnóżku pasażera nie posiada żadnej osłony :)

czy JolKar wie o co mi chodzi już ? :) :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja mam 800 i podobnie jak ty 176cm wzrostu- i dość długie nogi-podobno. Na swoim motku czuję się idealnie- stopy w 100% dotykają podłoża- a jak jadę z Marychą jako z plecakiem to musze jeszcze uginać kolana. Swego czasu miałam 650ST potem wsiadłam na testach na nową 650GS i odpadła w przedbiegach- przy moim wzroście układał się inny środek ciężkości i pływała po jezdni co przy mojej dość szybkiej jeździe nie jest wskazane. Przejedź się 800 sam i z plecakiem to najlepiej będziesz wiedział

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zapomniałam dodać- w 800 mam normalną kanapę a nie obniżaną

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dzięki wszystkim za cenne uwagi. Niedługo mają być jazdy testowe w Krakowie wybiorę się i sprawdzę F800GS jak nie będzie F650GS to przejadę się G650 tak z ciekawości.

Co do ślizgania się pasażera przy hamowaniu to kwestia przerobienia siedziska. W VTX przerabiałem siedzisko kierowcy i pasażera, wymiana gąbki, obicie, profilowanie + wkładki żelowe dla pasażera i kierowcy. Efekt wcześniej po wypadzie 100-200km dupa musiała odpocząć teraz po 300-400km zsiada i po chwili zapominam o dupie :).

Wracając do tematu Bawarka jesteś kolejną osobą, która zwróciła na tą kwestię uwagę 800 w porównaniu do nowej 650 ma lepiej "położony" środek ciężkości. Efektu pływania nie lubię w szczególności na koleinach lub frezowanym asfalcie. Im cięższy motocykl tym lepiej się go prowadzi przy większych prędkościach i lepiej wybiera niedoskonałości naszych dróg(dlatego zamieniłem Shadow 750 na VTX1800).

Podsumowując raczej lubię spokojną jazdę w szczególności jak śmigam z plecaczkiem co stanowi jakieś 80% czasu spędzonego na motocyklu. Ogólnie kryteriami jakim się kieruje to spalanie poniżej 5l/100km lubię pojeździć z plecaczkiem i czasami fajnie jest zjechać na szutrową drogę coś zobaczyć. Dodatkowo BWM z serii GS jest bardzo chwalony ze względu na komfort jazdy na naszych polskich drogach. Dość często zdarza mi się wracając zjechać z głównym dróg i jechać na azumut bez użycia mapy i natrafiać na fajne miejsca lub malownicze widoki.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Potwierdzam co do jazdy po naszych drogach- ja nie zastanawiam się po czym jadę tylko dalej przed siebie- motmo wybiera wszystko po drodze. Muszę tylko zmienić na next sezon koponki co by bardziej dało się po kopnym pojeździć- nota bene na razie mam typowe szosówki- i bez problemu dają radę w terenie przy wyłączonym ABSie- sama się dziwię że jest ok.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Alicja sprzedaje F800GS w wersji "lejdis" Skocz do działu sprzedam.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Alicja sprzedaje F800GS w wersji "lejdis" Skocz do działu sprzedam.

Dzięki za info. Na razie czekam na jazdy testowe za dwa tygodnie będą "w okolicy". Wtedy na spokojnie podejmę decyzję czy sprzedawać swojego VTX i szukać GS-a ale to najwcześniej na początku przyszłego roku. W VTX włożyłem sporo pracy w kilka modyfikacji i udogodnień a co za tym idzie też trochę kasy i będzie to trudne decyzja. Na razie sprawdzałem ceny i VTX ogólnie ceny się dobrze trzymają ale może to kwestia tez kursu dolara.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Byłem wczoraj na testach BMW niestety nie dojechała F800GS było tylko G650GS.

Wrażenie z jazdy G650GS:

Zacznę od plusów sprzęt przy mojej wadze 102 kg jest w miarę dynamiczny. Dobre hamulce mimo jednej tarczy. Tak jak napisała Bawarka sprzęt pływa przy szybszej jeździe. Na autostradzie przy wyprostowanej pozycji 145km/h przy schowaniu się za szybkę 160km/h czyli z plecaczkiem plus kufry szybciej jak 120 nie pojedzie ale to w końcu wersja G a nie F. Na winklach i po żwirku ok. Następny minus do kanapa i pozycja podczas jazdy w sumie przejechałem 37km - kanapka do wygodnych nie należy jest twarda. Przy moim wzroście 175cm pozycja nie jest wyprostowana tylko wspiera się do dłoniach po tych 37km czułem pomiędzy kciukiem a palcem wskazującym miejsce gdzie przy długiej jeździe mógł by się zrobić odcisk.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeśli uważasz, że w G650 kanapa jest niewyfodna to raczej nowa F-ka nie przypadnie Ci do gustu. Tam kanapa ma więcej z crosa niż turystyka. Jesteś przyzwyczajony do "armatury" :lol: Ja z małżowinką przejechałem chyba więcej niż solo i generalnie nie narzekaliśmy a mam 187 wzrostu. Zawsze możesz założyć podwyższenie kierownicy. Może sprubój R1200GS. Jest naprawdę super wygodny ale cena zabija... :beer:

Ps. W wawie u każdego dilera BMW możesz wziąć na jazdy próbne praktycznie każdy motocykl. Może znajdź trochę czasu i wpadnij do nas w jakiś wolny dzień i pojeździj różnymi maszynami? Wystarczy na wszelki wypadek zadzwonić i uprzedzić bo czasem maszyny wypożyczają na kilka dni.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

G to GS w nowym mundurku, jesli zastanawiasz sie na zakupem nowego to celuj raczej w twina czyli F650GS lub F800GS. Oba mają pojemnosc 800 ccm tyle że F650GS ma obnizoną moc.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×