Skocz do zawartości
pietroAT

Kilka nurtujących pytań

Recommended Posts

Witojcie przyjacioły..

Mam kilka nurtujących mnie pytań. Nie bede zatem zakładał kilka wątków tylko zamieszcze wszystko w jednym:

1. Jak sprawdzić czy działa mi wentylatorek? Do czego go podłączyć.

2. Bardzo ambitnie nagrzewa mi sie lewa strona atrapy zbiornika paliwa. Jest bardzo gorąca gdy prawa ma normalną temperature. Co to może oznaczać? Coś z chłodnicą czy olejem?

3. Zaczyna mi sie ślizgać sprzęgło. Czy musze je podregulować śrubką przy sprzęgle klamki?

4. Jak jeździłem po Żuławach to zaświeciła mi sie kontrolka temperatury chłodnicy. Zmartwiłem sie. Zrobiłem sobie popas pod dębem i po 20 min było już ok. Co mogło być powodem? Płyn nowy mam wlany, rezerwa pełna. Czy to ma coś wspólnego z pkt 1? lub 2?

5. Po włączeniu silnika świeci mi lampa ale tak słabo, że w ciemnościach NIC mi nie oświeca drogi. Jedynie poprawnie działają mi długie światła. Co to znaczy? Wymienić mam żarnik? Czy jak?

6. Po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu go resetuje mi sie zegar i licznik "chwilowych" przejechanych kilometrów. Ciągle mam ten sam wynik 143 mile. Nawet jak go zresetuje do zera i przejade np 40 mil, wył i wł silnik to znów jest 143mile. Czy pod kokpitem jest jakaś bateryjka do wymiany czy to jest problem innej natury?

7. Co jakiś czas musze tankować motocykl :lol: Czy Was to też męczy ?? :D 4:99 za litr Pb98??

Dziękuje że odp dot poszczególnych pkt.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

ad1, zdejmij kabel z czujnika temperatury (umieszczony w głowicy,po prawej stronie koło świec), powinien uruchomić się wentylator.

ad2 wsio ok, po lewej stronie jest zbiornik oleju i nagrzewa się mocno, po prawej znajduje się obudowa filtra powietrza która zachowuje niskie temperatury,

ad3 sprawdź luz na klamce sprzęgła, jeżeli jest za mały lub go nie ma, to sprzęgło ma prawo się ślizgać. W takim przypadku musisz wkręcić trochę tą śrubkę regulacyjną. Gdy luzy są ok a poślizg dalej występuje to czas na nowe tarcze :lol:

ad4 zauważyłeś kiedykolwiek żeby włączał się wentylator? bo powinien w tych temperaturach, może nie działa- sprawdź jak w pkt1 i uważaj żeby nie przegrzać gada

ad5 na szybko podmień żarówkę na próbę ale może też być problem w połączeniach. W GSach nie ma przekaźników do świateł i dość duży prąd leci od akumulatora krętą drogą do żarówki.

Możesz też zmierzyć miernikiem napięcie w kostce przy żarówce.

Przy okazji polecam Osram Night Breaker, jest rewelacyjna, szczególnie w reflektorach po 2004r z gładkim szkłem

ad6 awaria zegarów, zdemontować i do elektryka. przed montażem przeczyścić styki w kostkach :D

ad7 leje PB95 i jeździ wyśmienicie, nie przepłacaj na 98. Poza tym te motorki palą mniej niż Mz250 więc nie narzekam :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

z mechaniką to u mnie słabo ale mogę odp. na pkt 7 też mnie to męczyło (jak żółty szerszeń jeżdził teraz to qrwa tylko piechota albo puszka) :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mogę tylko odpowiedzieć na pkt 1, jak Wyjedziesz na miasto przy tych temperaturach powietrza i Staniesz pod światłami to jest to czas potrzebny na włączenie się wentylatora (jest wyraźnie słyszalny) :lol:

pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Mogę tylko odpowiedzieć na pkt 1, jak Wyjedziesz na miasto przy tych temperaturach powietrza i Staniesz pod światłami to jest to czas potrzebny na włączenie się wentylatora (jest wyraźnie słyszalny) :lol:

najprostsza metoda :mrgreen:

na resztę pytań Pitek odpowiedział, a jeśli chodzi o paliwo to też 95 leję i jest ok. chyba nie ma sensu dopłacać za 98 przy i tak już bardzo wysokich cenach paliwa.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
jeśli chodzi o paliwo to też 95 leję i jest ok. chyba nie ma sensu dopłacać za 98 przy i tak już bardzo wysokich cenach paliwa.

A ja leje 98 na LOTOS bo zbieram punkty, które przy Dynamic liczą sie podwujnie :lol: rozumecie Panowie :D zbieram na tę kolekcje noży Rosenthala. Brakuje mi jeszcze najmniejszego i tego drewnianego nożo-chwyto-szafki :D, później sie za garnki i deske zabiore.

Musze sie w końcu w gotowaniu przed zlotem podszkolić.. tyle gąb do wykarmienia i w tym te ładne żeńskie.. :mrgreen:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ad.1 przejedź się po mieście po czym postaw motor na nóżce z działającym silnikiem, kucnij i obserwuj wiatrak, jak po paru minutach nie ruszy to jest dead (i to nie koniecznie silniczek w wiatraczku padł może czujnik siakiś, więc przyłożenie kabelków wiatraka do napięcie oznacza tylko i wyłącznie to, że silniczek jest sprawny)

Ad.2 zawsze wkurza mnie to pocące się tylko lewe kolano :lol:

Ad.3 regulacja przy klamce sporo zmienia, każdy obrót kółkiem daje zmiane, dużo z tym zabawy żeby było fajnie, a objawy niefajnego są odczuwalne jako coś bardzo poważnego np zgrzytania, wyskakiwania biegów, luz pojawia się np między 4i5 :D itp cuda dla normalnego człeka kojarzące się z rozje..anym silnikiem :?

Ad.4 jeśli wiatrak nie chodzi to masz odpowiedź

Ad.5 kup porządną żarówe za przynajmniej 80złociszy i porównaj starą i nową (zmieniłem z zwkłego philipsa na nicht cośtam guard czy cóś i znacznie sie polepszyło w nocy w deszczu bo tu występuje duży problem z naszymi lampami :? )

Ad.6 zrypane coś elektronicznego - nie lubie elektroniki bo to nienaprawialne w moim garażu :evil:

Ad.7

Co jakiś czas musze tankować motocykl :( Czy Was to też męczy ??

to cholernie męczy moje kredytówki :evil: leje bardzo w różnych miejscach (bez skojarzeń :D) i różnicy nigdy nie odczułem a Wy? :?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

kurcze nie wiem który to jest ten czujnik temperatury do wentylatorka ;) nie znalazłem nic w manualu. Czy mógłby ktoś sie pofatygować o fotke z zaznaczeniem elementu ?? :D

Rozebrałem prawą str i prubowałem nawet wyjąć wentylator ale chyba musiałbym chłodnice ruszyć..

i nie znalazłem nigdzie filtra powietrza.. help :oops:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×