Skocz do zawartości
manioora

Dakar dla wysokich??

Recommended Posts

Pozwoliłem sobie załozyć ten temat w dziale zamierzam kupić moto dlatego,że często polecacie dakara dla ludzi wysokich, a ja chciałbym obalić ten mit... chyba, że jest coś o czym nie wiem??

Czym się różni Dakar od zwykłego 650 gs ( oczywiście te same roczniki):

Dakar ma:

- większy skok zawieszenia

- większe koło przód (21 cali vs 19cali)

- wysokie siedzenie (ale można sobie je zamienić i w f 650gs mieć takie same)

I te trzy rzeczy generalnie czynią go wyższym motocyklem, ale czy dla wyższych ludzi??

Większość czasu spędzamy jadąc motocyklem, więc nasuwa się pytanie: Czy zwykły gs ma tą samą ramę co dakar, czy inną? Idąc dalej tą drogą czy odległość do podnózek od siedzenia jest taka sama czy inna?

I jeżeli jest taka sama to wysoki człowiek nie odczuje żadnej róznicy w drodze, natomiast niski będzie miał problem z dakarem na postoju.

Odbiegając troszke od tematu chciałbymzwrócić uwagę na to, że niska kanapa nie jest takim złym tworem dla wielkoluda. Otóż na niskiej kanapie siedzimy niżej i jesteśmy bardziej kryci od przeciągów przez szybę, czyli z polskiego na nasze wygląda to tak jakbyśmy mięli szybę o kilka cm wyższą.

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dokładnie kiedyś to pisałem.

Wygods jszdy wysokiej osoby to przedewszystkim układ kierownica-kanapa-podnóżki. Odległość kanapy od podłoża to drugorzędna sprawa utrudniająca życie niższym kierownikom. Każdy musi się przymierzyć do moto i samemu ocenić wygodę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dakar ma większy skok i wyższe zawieszenie czyli po prostu jest wyższy :) Siedzi się na nim podejrzewam tak samo jak na zwykłym GS ...postój, hmmmm to kwestia techniki a nie 'długości' :D

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

I tak uważam, że należy zwracać szczególną uwagę na to,że pozycja kierującego w obu motorkach jest taka sama.... Dakar ma jedynie szersze zastosowanie, niekoniecznie lepsze, bo podobno małe jest piękne, a duże może więcej...ale czy może??

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Chodzi także o możliwość wyprostowania nóg w trakcie postoju ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja na eFce mojej nie siegam obiema stopami, tylko palcami. Lekki pochyl moto i stabilnie juz stoi na jednej stopie. Doodkowy GS byl dla mnie niski. A ostatnio przymierzylem sie do Dakara i praktycznie chocby moja eFka - tylko boczna stopke mial dluzsza i nizej szedl przy parkowaniu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

a ja chciałbym obalić ten mit... chyba, że jest coś o czym nie wiem??

W teorii nie ma różnicy pomiędzy teorią i praktyką, w praktyce jest ;-)

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Doodkowy GS musi być niski bo kierowniczka jest nieduża :roll:

(ale niska jest tylko kanapa, bo zawiecha jest normalna)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To nie mit. Dakar jest dla osób po prostu z "odpowiednio" długimi nogami, wzrost jest mniej ważny. Czyli odległość od kanapy do podłoża. Zamieniłem Dakara na gs-a1200 i mam lepsze podparcie dla stóp, a masa motocykla wzrosła o 70kg. Brakowało mi głupich 3-4cm do komfortu pewnego podparcia np. w koleinie. Obnżenie/zamiana kanapy na niższą w Dakarze skutkuje zmniejszeniem kąta w stawach kolanowych, co można odczuć po kilkuset kilometrach jazdy. Wysocy mogą dołożyć deflektor do szyby i przestanie im się głowa majtać na boki przy większych prędkościach. Doodek, ale 800 jest wysoka a i tak dajesz radę, no nie? Widzisz, to kwestia długości nóg! :-D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×