cegła 1 Zgłoś ten post Napisano 4 Wrzesień 2012 (edytowane) Takie szybkie pytanko bo coś słabo mi idzie w szukajce , jakie powinno być ciśnienie w cylindrze (stopień sprężania) GS F650? to tak dla zaspokojenia mojej ciekawości :roll: i czy da się to zmierzyć po prostu wkładając przyrząd do pomiaru w otwór od świecy i kręcąc rozrusznikiem? Edytowane 4 Wrzesień 2012 przez cegła Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Centrino 3 764 Zgłoś ten post Napisano 4 Wrzesień 2012 Tak właśnie się to sprawdza. Tylko wyciąga się jedną świecę a z drugiej trzeba ściągnąć fajkę aby nie odpalił Co do wartości to niech się ktoś inny wypowie Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ahela 421 Zgłoś ten post Napisano 5 Wrzesień 2012 Tak właśnie się to sprawdza. Tylko wyciąga się jedną świecę a z drugiej trzeba ściągnąć fajkę aby nie odpalił Co do wartości to niech się ktoś inny wypowie Cegła ma pewnie jedną świecę.Twin Sparki wchodziły od roku 2004. 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Wojbm6 482 Zgłoś ten post Napisano 5 Wrzesień 2012 trochę dla wyjaśnienia i uporządkowania wiedzy - bo wydaje mi się że mylicie pojęcia ;) - stopień sprężania to stosunek objętości cylindra po i przed spreżaniem - i praktycznie nie zmienia się (pomijajac jakieś duże wybicia na sworzniu i wale) podczas eksploatacji - ciśnienie sprezania podawane najczęsciej w MPa to ciśnienie jakie ma sprężony w czasie ruchu tłoka znajdujący się w cylindrze czynnik (powietrze, mieszanka) Ciśnienie jest zależne w sposób oczywisty od stopnia spręzania ale nie tylko - również od rodzaju silnika i stopnia jego zużycia Oba te parametry powinny być podane przez Producenta - choć często podawany jest tylko stopień spreżania ponieważ mając stopień można wyliczyć sobie w przyblizeniu jakie powinno być ciśnienie Ciśnienie sprężania = stopień sprężania X k (współczynnik zależny od rodzaju silnika) k - dla silników czterosuwowych iskrowych to 0,12-0,13 stopień spreżania dla Rotaxa jak podaje serwisówka to 1:11,5 w nowym silniku ciśnienie powinno być takie jak wyliczone wg powyższych danych jezeli jest niższe 15-20% to "cuś" trzeba robić - zawory,pierścienie itp. Pzdr :beer: 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
MiKo 988 Zgłoś ten post Napisano 5 Wrzesień 2012 "cuś" trzeba robić - zawory,pierścienie itp. stawiam że w rotaxie przed 100kkm w/w raczej się nie zdarza... 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Wojbm6 482 Zgłoś ten post Napisano 5 Wrzesień 2012 stawiam że w rotaxie przed 100kkm w/w raczej się nie zdarza... to Admin w wątku mechanicznym ;) też tak nie do końca na temat :-o :P Ehhh... - pewnie przez żyłke hazardzisty :-P .Pdzr :beer: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
MiKo 988 Zgłoś ten post Napisano 5 Wrzesień 2012 czemu nie w temacie? kolega się pyta o stopień i sposób sprawdzania, zapewne ma zamiar sprawdzać, bo za pewne podejrzewa że coś z silnikiem nie tak, a w szczególności z w/w elementami ;) ja tak bardziej psychologicznie-dalekowzrocznie zinterpretowałem powody zapytania Cegły :twisted: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Wojbm6 482 Zgłoś ten post Napisano 5 Wrzesień 2012 jestem "upierdliwy" :-P przepraszam :oops: ale o to już kiedyś apelował Jarek - tzn. precyzyjne wyrażanie się - co naprawdę w mechanice jest ważne- nie sprawdza się stopnia sprężania (co najwyzej w książce - jaki jest :-) ) - sprawdzić możemy ewentualnie ciśnienie sprężania - co jak dlaczego - posty wyzej. Zagadnienia of- fu :-D nie ciągnę - tak się on zaczyna - ale wybrnąłeś jak "rasowy" polityk :-P - w sumie jest to urok tego forum :-P Pzdr :beer: 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 819 Zgłoś ten post Napisano 5 Wrzesień 2012 ... o to już kiedyś apelował Jarek ... To dawne i piękne czasy, ale czasy się zmieniły i .... ;) :roll: Aaaa - żeby było merytorycznie i inspirująco to powiem tylko, że w taki sposób jak to jest na początku wątku nie da się zmierzyć ani kompresji, ani stopnia sprężania, ani ciśnienia pod deklem, a przy okazji jest duża szansa na uszkodzenie cewki - o tym też już kiedyś pisałem w tych fajnych "zachwaszczonych" czasach ;) :lol: 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Centrino 3 764 Zgłoś ten post Napisano 5 Wrzesień 2012 Ano właśnie Jarek przypomniał w ten sposób o rozprężniku Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
cegła 1 Zgłoś ten post Napisano 5 Wrzesień 2012 Wiec chyba zle sie wyraziłem lub faktycznie pomyliłem pojęcia :oops: chodzi mi o ciśnienie spreżania ,a pytam bo kolega ma sprzęcik do pomiaru więc sobie dziś tak zmierzyłem i wyszła dziwna wartość 0,4 MPa zaznaczam że motorek odpala dobrze pracuje nic nie stuka oleju nie bierze poprostu jest wszystko OK! ale ten rozprężnik może ma coś z tym wspólnego ,że jest taka wartość :?: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Wojbm6 482 Zgłoś ten post Napisano 5 Wrzesień 2012 idziesz dobrym tropem :-P - czytaj dalej ze zrozumieniem i ucz się :-P Powodzenia :beer: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
MTBiker 2 175 Zgłoś ten post Napisano 5 Wrzesień 2012 rozpreznik, odpreznik, automatyczny dekompensator ... co za diabel i co robi, co sie z nim dzieje jak silnik jest uruchomiony, jak zmierzyc cisnienie to wszystko juz tu na forum chyba jest ... ale w sumie ja tez sie nie znam ... poeta amator i druciarz jestem. Z ciekawosci czy do pomiaru sklonilo Cie jedynie to ze kolega posiada przyrzad? :D no to teraz pozostaje czytac i uzasadnic sobie otrzymany wynik :) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
cegła 1 Zgłoś ten post Napisano 5 Wrzesień 2012 To była czysta ciekawość ,a kolega posiada Honde CBR1000F i ma troche z nią problemów i akurat mierzył u siebie ,a garaż ma za ścianą więc stwierdziłem czemu nie sprawdzić i tyle. Ale jakoś tym pomiarem się nie martwie teraz , bo niepokojących objawów wiekszego zużycia silnika niezauważyłem jak już pisałem wyżej ,ale napewno poszukam troche o tym "rozpreżniku,odprężniku" troche wiedzy nie zaszkodzi Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
levis 2 Zgłoś ten post Napisano 10 Wrzesień 2012 dodam, że przy pomiarze warto zrobić próbę olejową. np, mierzymy kompresję - wychodzi 9 bar wlewamy nieco oleju do cylindra przez otwór świecy - około małej łyżeczki do herbaty mierzymy jeszcze raz - jeżeli wyjdzie kompresja większa, to niestety pierścionki do wymiany (czasem nawet i to nie pomoże). Jeżeli ciśnienie w dalszym ciągu jest niższe niż zalecane producenta, to problemu doszukiwałbym się w głowicy (złe luzy lub wypalone gniazda zaworowe). Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 819 Zgłoś ten post Napisano 10 Wrzesień 2012 np, mierzymy kompresję - wychodzi 9 bar A tak konkretnie - jakie to są wartości ciśnienia dla motocykla F 650 ??? - te dobre i te już poza granicą dopuszczalną - np. 9 bar to jest oki czy już nie ? ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Wojbm6 482 Zgłoś ten post Napisano 10 Wrzesień 2012 (edytowane) Jarek "chopie" :-P :-P aleś się dzisiaj rozpisał - nareszcie wracasz do formy :-P :-P - złam wreszcie te swoje śluby bo przecież nie są wieczyste :-P :-P i pisz pisz - mądrego to i warto poczytać :-P :-P - aż się "zażółciło" w poszczególnych wątkach i awatar adekwatny :-P :-P - a tak z innej beczki - ta łyżeczka od herbaty - oleju- "mała" to wystarczy zawsze :?: :-P :-P to pytanie zeby się Miko nie "czepiał" - jest merytoryczne :-P - nie dam mu satysfakcji że śmiecę :oops: w dziale :-P Pzdr :beer: Edytowane 10 Wrzesień 2012 przez Wojbm6 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 819 Zgłoś ten post Napisano 10 Wrzesień 2012 ta łyżeczka od herbaty - oleju- "mała" to wystarczy zawsze :?: Jednemu zawsze, innemu w pewnych przypadkach ... ;) Aaaaa... - teraz załapałem - chodzi Ci o to czy wystarczy do "załatwienia" sondy lambda - może wystarczyć, a jak nie to trzeba powtórzyć pomiar żeby mieć pewność :lol: :lol: Wesołe jest życie staruszka :lol: - idę robić coś pożyteczniejszego :beer: 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
levis 2 Zgłoś ten post Napisano 10 Wrzesień 2012 tak konkretnie to musiałbym zajrzeć do serwisówki dla tego modelu - ciężko jest mieć w głowie wartości do 8-10 barów. Gdy spadnie do wartości 7 bar lub niżej wskazany jest remont. - Jarku - takich odpowiedzi oczekujesz ? Co do ilości oleju przy próbie olejowej - jak się wleje za mało, to się dobrze nie uszczelni, jak za dużo (ale bez przesady) to po prostu dłużej cylinder będzie się pozbywał oleju z cylindra i przez to będzie mocniej kopcił aż do pełnego wypalenia się oleju z cylindra. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach