Skocz do zawartości
robert_zz

gs dakar vs gs

Recommended Posts

Kupując mój sprzęt miałem wizje fajnie wyglądającego mieszczuch, którym w weekendy będę leciał na działeczkę sprawdzić czy jezioro jeszcze nie wyschło.

Niestety lub stety wpadłem na to forum które okazało się gwoździem do trumny mojego motorka.

Zainteresowałem się lataniem po krzakach.

Jak kupowałem swoje śmigiełko facet kilkukrotnie powtarzał że nie jest to cross i miał racje.

Od czasu nadmiernego brudzenia sprzętu zaczęły się problemy (Maszyna ma swoje lata 2001 r.).

Ale o co mi chodzi?

Kwestia jest w tym co wymienić i na co żeby GS bym równie mocny jak Dakar lub mocniejszy.

Różnice dotyczą GS/DAKAR 2001 rok.

1. zawieszenie przednie GS 170 mm DAKAR 210 mm

2. zawieszenie tylne GS 165 mm DAKAR 210 mm

3.koło przód GS 100/90 S19 DAKAR 90/90 S21

4. koło tył GS 130/80 S17 DAKAR 130/80 S17

5. Waga GS 201 kg DAKAR 199 kg

6. Wysokość siedziska GS 750mm (z wyższym siedziskiem 820 mm) DAKAR 910mm

morał

do wymiany

1. oponka z szosowej turystycznej na kosteczkę

2. koło przód 21"

3. amortyzator przód i tył

4. domniemam że odkręcenie stopki centralnej odchudzi GS'a

5. wyższa kanapa.

to by był GS przerobiony na DAKARA.

Co by tu jeszcze zmienić aby wzmocnić mojego mieszczucha?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Przerabiam żony GSa na swojego Dakara od wiosny i idzie to jak krew z nosa.

Zawieszenie jest praktycznie nie od zdobycia, chyba że kupisz nowe albo akcesoryjne za masę $$$.

Do tego co wymieniles, trzeba jeszcze dodać:

- dłuższa podpórka boczna

- dłużsa linka hamulcowa z przodu

- osłonka na pompkę hamulca tylnego - na co słusznie uwagę zwrócił na zlocie.. bodajże peterka. .a może MiKo :)

kanapa jest ta sama co w GS w wersji nie obniżanej

Powodzenia w trasformacji :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Sprzedaj i kup dakara, chyba wyjdzie to na zdrowie i Tobie i GS'owi ktorego masz

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Sprzedaj i kup dakara

Chciałem dokładnie to samo napisać, popieram :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Też tak bym zrobił... nie ma sensu bawić się w wymiany bo kosztowo sprawa jest abstrakcyjna po prostu..

Tylko że w moim przypadku jak się młode odchowa to żonka będzie chciała niskiego GSa z powrotem...

jak jesteś wytrwały to będę wtedy sprzedawał tylny damper od Daka;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

- osłonka na pompkę hamulca tylnego - na co słusznie uwagę zwrócił na zlocie.. bodajże peterka. .a może MiKo :lol:

wypraszam sobie, mój dakar osłonki nie ma :roll: ... ale plan mam wykonać coś oryginalnego... pewnie będzie na trytutki :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wasze posty upewniły mnie tylko że mały GS zostanie do dojazdów do pracy i na małe wypady w Polskę.

Tak się zastanawiam nad przesiadka na 1200 GS adventure lub dokupieniem jakiejś 250tki do lasu.

Dziękuję za wszystkie odp.

MiKo jak tak dalej będziesz szalał z trytutkami to niedługo będzie główny materiał z którego stworzony będzie twój GS.

Może zainteresuje cię sztuka wiązania węzłów MAKRAMA to wymienisz plastiki na supły z trytutków :)

:beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Tak się zastanawiam nad przesiadka na 1200 GS adventure lub dokupieniem jakiejś 250tki do lasu.

Ja bym się ani chwili nie zastanawiał nad 1200GS :roll: Chciałbym mieć taki problem :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Problem jest bo trzeba przekonać małżonkę i uzbierać bagatela 40 000,00 zł :lol:

Z dwa dodatkowe etaty lub hipoteka, mogę jeszcze nerkę opchnąć :) i coś tam się uzbiera.

Niedawno był do wzięcia 1200 GS A z 2006 roku tylko z rejestracją SAM 1/2 wartości ale to strach bo historia może być bogata tej maszyny. :evil:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Tak się zastanawiam nad przesiadka na 1200 GS adventure lub dokupieniem jakiejś 250tki do lasu.

gdyby nie kwestie finansowe to pewnie nikt by nie jeździł wszechuniwersalnym małym gsem :twisted:

MiKo jak tak dalej będziesz szalał z trytutkami to niedługo będzie główny materiał z którego stworzony będzie twój GS.

Może zainteresuje cię sztuka wiązania węzłów MAKRAMA to wymienisz plastiki na supły z trytutków :)

:beer:

kojarze temat :lol: trutkami ciężko by się pletło :lol: na razie jest plan (już od dawna) okleić plastiki na inny kolor :mrgreen: np wsio na pomarańcz :D ... żartuje - bedzie czarny mat 8-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
gdyby nie kwestie finansowe to pewnie nikt by nie jeździł wszechuniwersalnym małym gsem

Bardzo dosadne, acz w 100% celne stwierdzenie :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×