Skocz do zawartości
rzeżucha

Tarcza hamulcowa przednia F650/ F650GS

Recommended Posts

Szukaj na Allegro, czasami można trafić porządną za ok. 150zł. Ja taką mam, kupiłem w prawie nominalnym rozmiarze. Trochę szukałem, ale bez przesady. Proś tylko o podanie grubości w najbardziej zużytym miejscu. Upewnij się, czy średnica do Pegaso jest taka sama jak do BMW. Tylna np. nie pasuje. Na forum to raczej wszyscy zużywają zamiast sprzedawać.

Edytowane przez JacekJ

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

a ja bym poszukal nowej, np. trw robi

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nowej nie trzeba szukać, tylko zamówić wystarczy. Jeśli pyta o używaną, to albo lubi sprawdzone, albo ma mniej kasy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

ja lubię swoje bezpieczeństwo, dlatego wybrałem nową, kosztowała chyba 400 pln brutto

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Co ciekawe, do Twojego są troszkę tańsze niż do efki. Ale jeśli tarcza wyjęta z rozebranego motocykla, trzymająca wymiary i prosta miałaby być niebezpieczna, to by oznaczało, że wszyscy jesteśmy w niebezpieczeństwie. W końcu po 3-4 miesiącach wszystkie są już lekko zużyte. Ja kupiłem tarczę na tył za stówkę, a miała wymiar fabryczny (5mm). Przednia 4,8mm za chyba 150zł.

Tylko, że się nie śpieszyłem. Oczywiście nowa lepsza, ale jeśli np. trzeba jeszcze zmienić opony, to wybór prosty. Nowe opony, używana tarcza. Realia czasem są okrutne, trzeba to też uszanować.

A jak kupiłem motek, który był pierwszy w życiu i nie miałem pojęcia co i jak, to tarcza z przodu miała 3,2 mm! Jak sprawdziłem dopuszczalne wartości, to troszkę się zdziwiłem. Myślałem też, że nowa może kosztować najwyżej 100-120 zł, tu też się zdziwiłem w sklepie..

Edytowane przez JacekJ
  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jest ich trochę na allegro w cenach do 200PLN i zawsze pytam o grubość ale sprzedawcy chyba mają wiele ciekawszych rzeczy do zrobienia albo nie potrafią używać śruby mikrometrycznej bo zero odpowiedzi w tym temacie. Nad nową się też zastanawiałem ale to wydatek około 500 PLN a do wiosny mam czas na poszukiwania fajnej używki.

Przód w Pegaso i BMW jest taki sam więc będzie pasowała.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jest ich trochę na allegro w cenach do 200PLN i zawsze pytam o grubość ale sprzedawcy chyba mają wiele ciekawszych rzeczy do zrobienia albo nie potrafią używać śruby mikrometrycznej bo zero odpowiedzi w tym temacie. Nad nową się też zastanawiałem ale to wydatek około 500 PLN a do wiosny mam czas na poszukiwania fajnej używki.

Przód w Pegaso i BMW jest taki sam więc będzie pasowała.

Oni mają czas, tylko nie mają dobrej tarczy. U mnie było to samo, aż trafiłem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

na ebayu za 280 PLN( w tym wysyłka) znalazłem o grubości 4.81mm, no i dostałem 1 odpowiedź z allegro z zapewnieniem że tarcza ma 5mm.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Sprawdzajcie czy nie ma pęknięć, u mnie zrobiło się między dwoma otworami wentylacyjnymi w tarczy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Sprawdzajcie czy nie ma pęknięć, u mnie zrobiło się między dwoma otworami wentylacyjnymi w tarczy.

Zbyt agresywny sposób hamowania. A to trzeba delikatnie, stopniowo, dać tarczy czas na rozgrzanie, dopiero przycisnąć mocniej, odpuścić i znowu. Tak traktowana tarcza posłuży długie lata bez pęknięć i śladów zużycia. W ten sposób oszczędza się też opony i zawieszenie.

Może tylko nerwy siadają za szybko...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zbyt agresywny sposób hamowania. A to trzeba delikatnie, stopniowo, dać tarczy czas na rozgrzanie, dopiero przycisnąć mocniej, odpuścić i znowu. Tak traktowana tarcza posłuży długie lata bez pęknięć i śladów zużycia. W ten sposób oszczędza się też opony i zawieszenie.

Może tylko nerwy siadają za szybko...

Ze względu na wczesną porę nie skomentuję ;)

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ależ dlaczego. Wspólnie możemy wypracować nowy styl jazdy. Mam też przemyślenia, jak obniżyć zużycie łożysk kół poprzez delikatne przyspieszanie.

Edytowane przez JacekJ

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ależ dlaczego. Wspólnie możemy wypracować nowy styl jazdy. Mam też przemyślenia, jak obniżyć zużycie łożysk kół poprzez delikatne przyspieszanie.

To ciekawa dyskusja ... choć nie w temacie zakupu tarczy i problemów z tym związanych ( nowa / używana )

Jak otworzymy nowy watek w temacie "zużycia" to mogę coś powiedzieć o zaoszczędzaniu manetek poprzez niejeżdżenie ;)

  • Like 5

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×