Skocz do zawartości
Debian

Kupujemy F800GS - na co szczególnie zwrócić uwagę?

Recommended Posts

- na przednią felgę, bo gnie się jak plastelina

- na stan tulejek przy kołach bo wycierają się od syfu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jak w temacie.

Zwracamy szczególną uwagę na :

1.Stan łożysk w kołach,

2.Górne mocowanie amortyzatora,

http://www.advrider....ad.php?t=486251,

3...

4...

Dlaczego na stan łożysk? nie są inne jak w innych motocyklach... chyba że jak piszę niżej, ktoś tam w ogóle nie zagląda przez co dorżnie sobie tulejki ;-)

A co do śruby mocowania amortyzatora, to nie wiem, wielu (nie wszyscy) pisze i potwierdza to co jest na zdjęciach, ale u mnie albo śruba mocująca była już wymieniona, albo mój egzemplarz nie miał tego problemu, bo nic się nie wygięło, a uważam że w mojej jeździe jeśli już to powinno szybciej, niż w normalnych warunkach eksploatacji ;-) swego czasu element mocujący sprzedawany na f800gs potwierdzał że we wszystkich modelach bez wyjątku są "pogięte ramy", jednak okazało się że ten element był źle robiony i nijak nie można było go dopasować, ale informacja w świat poszła że ramy są krzywe :-D

- na przednią felgę, bo gnie się jak plastelina

- na stan tulejek przy kołach bo wycierają się od syfu

Fakt felgi szału nie robią ale gną się tak samo jak oryginalne w KTM przynajmniej w 950 :-P wystarczy założyć excele i po kłopocie - prawda ex? :-)

Tulejki trzeba wymieniać jak ktoś tam w ogóle nie zagląda, u mnie przez 25 tyś ich stan się nie zmienił, a raczej lekko nie miały, tylko że ja w sezonie zmieniałem opony kilkanaście razy chyba :-P i za każdym razem wszystko dokładnie czyściłem i smarowałem

Przy okazji silniki wytrzymują więcej niż 80 tyś km, a amortyzator tylny wylewa olej jak się motocykl nad wymiar przeładuje :-D

Trzeba zwracać uwagę na wiatrak chłodnicy gdy dużo się jeździ po szutrach, piaskach, błotach itp, lubi się zablokować a później pewnie spalić (zanim jednak się spali wszystko jest wskazane na liczniku, trzeba jedynie umieć ten błąd odczytać i zinterpretować - to doskonale znam z autopsji) :-D

To tyle na początek ode mnie ;-)

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

chyba poszukam jakieś moto z lat 80-tych, mniej mnie będzie głowa bolała!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

chyba poszukam jakieś moto z lat 80-tych, mniej mnie będzie głowa bolała!

Eeee tam wyluzuj.... toż to wszytko jakaś ściema i nagonka. Popatrz na temat: Kupujemy - na co zwrócić uwagę.

A na liście jest stan łożysk w kołach :s

No jeżeli standardem jest rozbieranie motocykla przed zakupem, to hmmmm.

Sporo na temat wszystkich tych "dolegliwości" jest w sieci. Są przypadki, że padają niby w całkiem nowych, a są egzemplarze robiące dziesiątki tysięcy bez w/w. To uważam za pewnik, to że stan motocykla zależy od sposobu jego eksploatacji. Dotyczy to również wspomnianych łożysk i np. sposobu mycia motocykla.

Profilaktyczna wymiana łożysk po 20-25tys przy okazji zimowych przygotowań do sezonu i po problemie ;)

PS

A do listy potencjalnie mogących wystąpić uszkodzeń dopisz urwanie mocowania chłodnicy przy glebie. TT wypuścił metalowe wzmocnienie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Z tymi łożyskami to był mój skrót myślowy :wacko: - motka rozbierać nikt nie zamierza. Dzięki wszystkim za info.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×