Pokład1985 2 Zgłoś ten post Napisano 4 Styczeń 2016 Cześć wszystkim, kilka dni temu kupiłem F650 GS i zauważyłem, że nie grzeje mi lewa manetka. Prawa rozgrzewa się bez problemu. Nigdzie nie namierzyłem instrukcji do mojego motocykla by sprawdzić czy to normalny objaw. Co może być powodem że lewa manetka się nie rozgrzewa? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ARG 1 050 Zgłoś ten post Napisano 4 Styczeń 2016 Skoro jedna grzeje a druga nie to nie jest to normalny objaw ;). Generalnie grzane manetki to kawałek drutu oporowego, zatem najbardziej prawdopodobna jest przerwa w obwodzie lewej manetki. Sprawdzanie zacząłbym od wypięcia obwodu manetki i sprawdzenia ciągłości połączenia. 3 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pokład1985 2 Zgłoś ten post Napisano 5 Styczeń 2016 Dzięki za próbę pomocy. Moze ktoś posiada mały tutorial jak wykonać wyżej opisaną czynność. Nie wiem nawet który to przewód od grzania manetki. Boje sie tez ze przy ściąganiu gumy z manetki uszkodze drut oporowy znajdujący sie pod nią. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dakarowy 25 991 Zgłoś ten post Napisano 5 Styczeń 2016 Może tu coś http://f650gs.pl/topic/8502-wymiana-manetek/page__hl__%2Bwymiana+%2Bmanetek__fromsearch__1 może tu http://f650gs.pl/topic/4375-wymiana-gripow-gumowych-manetek/page__hl__%20wymiana%20%20manetek a może tu http://f650gs.pl/topic/2331-grzane-manetki/ może się coś znajdzie Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Seb 3 866 Zgłoś ten post Napisano 5 Styczeń 2016 Ewentualnie nieswiadomie kupiłeś model dla jednorękich. 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
FALCON 5 929 Zgłoś ten post Napisano 5 Styczeń 2016 Ile jest manetek? Ile grzeje? Czyli jedna jest dobra :) Wysłane z garażu Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
nokian66 1 262 Zgłoś ten post Napisano 5 Styczeń 2016 (edytowane) Ile jest manetek? Ile grzeje? Czyli jedna jest dobra :) Wysłane z garażu Czyli jest w tym pozytyw :-DKolego zanim rozgrzebiesz manetkę zerknij w okolicę włącznika. Sprawdź czy napięcie idzie kabelkami do niedziałającej manetki, dopiero potem szukaj dalej, możliwe że przerwa nastąpiła już na samym wyjściu z kiery do manetki, nie będziesz musiał grzebać za głęboko. Lutownica i miernik powinny wystarczyć. Edytowane 5 Styczeń 2016 przez nokian66 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
FALCON 5 929 Zgłoś ten post Napisano 5 Styczeń 2016 No właśnie wbrew pozorom jest to ważne - wiemy ze jest zasilanie na włączniku Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pokład1985 2 Zgłoś ten post Napisano 5 Styczeń 2016 OK - dzięki za informację. Jutro się za to zabieram :-) Jeszcze raz dzięki wszystkim pomocnym :-) P.S. Orientujecie się może gdzie znajdę instrukcję konkretnie do mojego BMW F650 GS ? - VIN: WB10175................ Przeszukałem temat instrukcje/manuale , ale nie znalazłem instrukcji do mojego motocykla. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 819 Zgłoś ten post Napisano 5 Styczeń 2016 Po pierwsze primo - jak chcesz coś po VIN'ie to albo cały, albo ostatnie 7 ;) Po drugie primo - poszukaj głębiej w materiałach, spamie forumowym ... w kilku miejscach jest o instrukcji - chyba nie dalej jak ok 2 tygodnie temu coś było na ten temat. Po trzecie primo - szukasz instrukcji ... znaczy: obsługi czy manuala? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pokład1985 2 Zgłoś ten post Napisano 5 Styczeń 2016 (edytowane) Po pierwsze primo - jak chcesz coś po VIN'ie to albo cały, albo ostatnie 7 ;) Po drugie primo - poszukaj głębiej w materiałach, spamie forumowym ... w kilku miejscach jest o instrukcji - chyba nie dalej jak ok 2 tygodnie temu coś było na ten temat. Po trzecie primo - szukasz instrukcji ... znaczy: obsługi czy manuala? Podałem pierwsze cyfry, ponieważ sugerowałem się tą stroną: http://www.bmw-motor....html¬rack=1 Szukam instrukcji obsługi. Edytowane 5 Styczeń 2016 przez Pokład1985 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ARG 1 050 Zgłoś ten post Napisano 5 Styczeń 2016 Dzięki za próbę pomocy. Moze ktoś posiada mały tutorial jak wykonać wyżej opisaną czynność. Nie wiem nawet który to przewód od grzania manetki. Boje sie tez ze przy ściąganiu gumy z manetki uszkodze drut oporowy znajdujący sie pod nią. Nie trzeba ściągać gum z manetek ;). Przewody z manetek poprowadzone są wewnątrz kierownicy i wychodzą mniej więcej na środku. Dalej wpięte są w resztę instalacji. Żeby dostać się o kostek pewnie trzeba będzie odkręcić zbiornik oleju (proste) i/lub airbox. Ale nie dam głowy bo nigdy nie musiałem ich wyciągać. Na forum powinien gdzieś być schemat instalacji elektrycznej i od jego odszukania zacznij ;) 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pokład1985 2 Zgłoś ten post Napisano 6 Styczeń 2016 Schemat instalacji przejrzałem, pół motocykla zdemontowalem (włącznie ze zbiornikiem oleju) i dostałem sie do instalacji. Okazało się że wszystko tam jest w porządku wiec szukałem dalej. I tak dotarłem do kierownicy gdzie również okazało się że prąd płynie. Wiec wykręciłem niegrzejąca manetkę gdzie okazało sie że tam również jest zasilanie. Spełnił się wiec mój najgorszy scenariusz- zrywam gumę z manetki. Od wewnętrznej strony motocykla przyklejona tak bardzo że zacząłem ją zrywać od zewnętrznej strony. Gorąca suszarka + cienki nożyk pozwoliły mi odchylić 2 cm tej gumy. Ku mojemu zaskoczeniu właśnie w tym miejscu cieniutki pręcik oporowy był przerwany. Mały urwany pręcik a dał mi tyle radości :-). Skręciłem dwie koncówki ze sobą malutka pensetą. Dla pewności jeszcze je polutowałem. Odpalam przycisk grzanych manetek i po chwili obydwie manetki robią sie cieplutkie :-) Jednak motocykl który kupiłem nie jest dla jednorękich ;-p Przy okazji tej naprawy natknąłem sie również na przerwane kabelki od przycisku wylączającego ABS, które również polutowałem :-) Dziekuje wszystkim za pomoc. Bardzo mi pomogliście. Pozdrawiam :-) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
FALCON 5 929 Zgłoś ten post Napisano 6 Styczeń 2016 jak już tak dobrze Ci idzie z kabelkami to looknij na ten od sygnału przy główce ramy Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pokład1985 2 Zgłoś ten post Napisano 6 Styczeń 2016 Od sygnału dźwiekowego tak? W jakim celu ? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
FALCON 5 929 Zgłoś ten post Napisano 7 Styczeń 2016 Przecięta się przy główce ramy dość często Wysłane z garażu Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 819 Zgłoś ten post Napisano 7 Styczeń 2016 Przecięta się przy główce ramy dość często Wysłane z garażu Zwyczajnie myrdoli po wyjściu z wiązki i tam .... 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Centrino 3 764 Zgłoś ten post Napisano 7 Styczeń 2016 (edytowane) Dziekuje wszystkim za pomoc. Bardzo mi pomogliście. Pozdrawiam :-) To miło, że mogłem pomóc ;) Edytowane 7 Styczeń 2016 przez Centrino Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Paweł Sz. 1 Zgłoś ten post Napisano 4 Październik 2016 Czy niegrzanie jednej manetki powoduje jakiś zwiększony prąd który idzie na drugą, a ta może się uszkodzić w krótkim czasie czy nic jej nie będzie ? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach