Skocz do zawartości

JaGrab3

Użytkownik
  • Zawartość

    275
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

102 Excellent

O JaGrab3

  • Tytuł
    Niezły wyjadacz

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja:
    KRK
  • Motocykl
    Czarna Kawa Versys
  • Przebieg
    null

Kontakt

  • Gadu-Gadu
    2270799

Ostatnie wizyty

642 wyświetleń profilu
  1. JaGrab3

    Zamierzam kupić motocykl :)

    Ja poproszę dwa! Wysłane z poczty
  2. JaGrab3

    [S] Sprzedam F650 GS DAKAR vel Helga

    Co wy sie tak tej ceny wstydzicie? Zawsze możesz potem walute dobrać. Wysłane z poczty
  3. JaGrab3

    [S] BMW F650GS 2004 Poznań 56000km

    ... Jedna leciala jak szczala, druga szczala jak leciała.... Wysłane z poczty
  4. JaGrab3

    ogłoszenia o kradzieżach motocykli

    Odkrecil gaz, ale oddal na czas.... Wysłane z poczty
  5. JaGrab3

    ogłoszenia o kradzieżach motocykli

    Opisz co i jak Wysłane z poczty
  6. JaGrab3

    ogłoszenia o kradzieżach motocykli

    Monitoringu nie było? Wysłane z poczty
  7. JaGrab3

    Poszukuje BMW G650 GS w dobrym stanie

    Rzucam kamyczek: a versysa widziala? Wysłane z poczty
  8. JaGrab3

    dzień doberek wszystkim

    Cze Wysłane z poczty
  9. JaGrab3

    Strojenie silnika wymagane czy nie?

    @kiziol23 w samochodzie jest to proste, bo jest tam obd2 i kupujesz prostego elma na blutucie, programik pod obd2 z gugleplej i już sobie korekty lookasz. Ja tego używam np. do strojenia LPG. W motongach jest inny interfejs, niestety ja osobiście nie interesowałem sie, czym można sie podpiąć - nie miałem takiej potrzeby. Może tutaj @Jarek sie wypowie, bo pewnie wie, ale mu sie nie chce pisać...;)
  10. JaGrab3

    Strojenie silnika wymagane czy nie?

    Jeszcze jedna ważna rzecz, o której nie napisałem, w kontekście uwagi Jarka. Tryby pracy układu wtryskowego sterowanego sondą NIE szerokopasmową, a takie są w większości samochodów i motocykli - są dwa: w pętli zamkniętej - czyli sterownik czyta wskazania sondy i sobie dobiera mieszankę, oraz w pętli otwartej - sterownik nie czyta sondy, bo ta pokazuje głupoty, tylko bierze domyślne wartości z mapy. Tryb pętli otwartej jest aktywny podczas dynamicznego przyspieszania - co w przypadku motocykli jest kluczowe, no chyba, że ktoś turla się cruserem. I tutaj jest pies pogrzebany, otóż te domyślne mapy są wpisane w sterownik dla ZADANYCH parametrów wejściowych i wyjściowych, oznacza to, że może być konieczna korekcja tych map, bo inaczej może być tak, że podczas przyspieszania mieszanka będzie za uboga (bo za luźny jest dolot) i po prostu przypalimy zawory albo poleci głowica..... Ja bym zrobił tak, najpierw sprawdził jakie korekty długoterminowe mamy w standardzie, potem zrobił moda i zobaczył o ile te korekty się zmienią i w którą stronę. Jeżeli będzie to kilka procent, to pewnie nic się nie stanie, jeżeli będzie to trochę wiecej - pewnie trzeba by pomyśleć o korekcie mapy w Open Loop.
  11. JaGrab3

    Strojenie silnika wymagane czy nie?

    A no dlatego, że standardowe mapy pracują w jakimś tam zakresie korygują zużycie silnika, zapychanie dolotu, filtra, wydechu, jakości paliwa itd. Jeżeli za bardzo zmienisz mu środowisko pracy, czyli odetkasz z przodu i z tyłu lub zapodasz inne paliwo, to w zakresie korekt przekroczysz granicę korekcji.... Przynajmniej tak to działa w standardowym układzie wtryskowym na sprzężeniu zwrotnym. Pytanie jaki duży zakres adaptacji ma dany sterownik, np. w 3.2 V6 isuzu (tak wiem to samochód) korekta mogła sięgać 20%, dopiero powyżej zapalał się CE, a korekta szła jeszcze wyżej. Nie wiem jak to jest w beemce - cza sprawdzić,
  12. JaGrab3

    Strojenie silnika wymagane czy nie?

    Wtrysk to skoryguje, o ile lambda jest sprawna Wysłane z poczty
  13. JaGrab3

    Kupić Gs'a?

    Ten przynajmniej leczył.... Wysłane z poczty
  14. JaGrab3

    Pierwszy post - Dzień Dobry! :)

    Heja!
  15. JaGrab3

    [S] F650 GS DAKAR, POLSKA

    Hehe, no ja to rozumiem!
×