Skocz do zawartości

wilkczarny

Użytkownik
  • Zawartość

    71
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Posty dodane przez wilkczarny


  1. 29 minut temu, dakarowy napisał:

    Hehe bo ich nie ma :default_icon_razz:

     

    22 minuty temu, Dave napisał:

    W razie "W" moduł sterujący odcina prąd na danej linii.

    A teoretycznie (bo w praktyce ich nigdy nie widziałem ;) ), to są bezpieczniki pod modułem komfortu, nad/przed silnikiem. Gdzieś tam.... jakieś... podobno... być może... wraz z przekaźnikiem...

     

    Kurde, to mam chyba instrukcję serwisową nie do tego modelu :P Ale fakt - w skróconej instrukcji obsługi (tej dla "zwykłego użytkownika") jest info, że bezpieczniki są elektroniczne i samoczynnie odcinają i włączają prąd... Jeśli tak, to jeden problem z głowy :default_cafe2:


  2. Ja mam od lat już wielu HiMountain Superlite (w wersji "odchudzonej" wagowo z aluminiowym stelażem) - o taki, tylko zielony:

    7eea080268b1b905.jpg

    Wchodzą do niego dwie osoby + trochę małych gratów. Większe mieszkają na zewnątrz namiotu ale wciąż pod tropikiem, więc zalanie im nie grozi. Mały i lekki, wytrzymał każdą zlewę, grad i rzeki płynące pod nim. Nigdy mnie nie zawiódł. Niestety, już nie produkowany...


  3. Hej,

    Kupiłem niedawno kask HJC, niestety w wersji bez blendy. Przejechałem się w nim do tej pory 3 razy (więc nie zdążył się na mnie jeszcze dobrze ułożyć) i doszedłem do wniosku, że jednak jej potrzebuję. Kask jest z kompozytu włókna szklanego, podobno przeszedł nawet testy Snell (czyli uber-bezpieczny). Rozmiar XS czyli na małą głowę (wg producenta 53-54 cm w obwodzie, ale wg mnie raczej na 54-55, bo mam dokladnie 54,5 i w niego wchodzę ;) ). Nie bity, nie "spadł z motocykla" itp. Po prostu myślałem, że dam radę bez blendy, ale jednak nie i potrzebuję innego. Po wstępny ogląd odsyłam do strony producenta. Jak ktoś jest na tyle zainteresowany, że chce focie, to pisać - wrzucę bez problemu (PS. ma pinlocka już w zestawie i zapięcie DD.) Cena za nowy to 799 zł, więc 699 zł by mnie usatysfakcjonowało.


  4. Na BMW store widzę ją za 45 zł, także to nie żaden dramat ;)

    Zastanawiam się jeszcze czy nie da się jej GPSa podłączyć pod te wszystkie instalacje, które już są? Kupno przejściówki to nie problem, tylko miejsca coraz mniej na kable i wtyczki "pod maską" :D

    EDIT: dzięki @dakarowy i @Debian - wtyczka dojechała, podłączyłem wszystko jak w tutorialu i działa tak, jak chciałem (czyt. tylko wtedy, kiedy jest włączony zapłon). :)


  5. 5 minut temu, arthurr napisał:

    Wodoodporny telefon z: navigonem, sygicem, tomtomem, osmandem, navitelem (wszystko offline), do tego w zapasie google maps i yanosik. Ale i tak tęsknię za automapą - na razie nieosiągalna na androida 6.0 (mój telefon się nie rootuje programami a nie umiem inaczej :P )

    Nie potrzebuję dwóch telefonów, a z mojego obecnego jestem zadowolony. Lubię urządzenia, które wykonują mniej funkcji, ale za to dobrze. ;)


  6. 20 minut temu, dakarowy napisał:

    O ile dobrze widze to nr 2-987082-3 ale nadruk jest na tyle mały że dokładnie nie widzę

    Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka
     

    Czyżby nr 6 na tym rysunku?: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=0218-EUR-03-2010-K72-BMW-F_650_GS_0218,0228_&diagId=61_2485

    Jeśli tak, to wygląda na to, że dokładny nr tej konkretnej części w BMW to 83 30 0 413 585.


  7. 11 minut temu, Pszemo napisał:

    A czemu nie tel i np google mapa ? 

    W samochodzie zdarza mi się korzystać, ale w samochodzie nie pada na głowę ;) Za kondomami nie jestem bo pogorszają widoczność i przyjemność z użytkowania. Zależy mi też na czymś, co będzie działało poza dostępem do dobrego internetu (np. za granicą, na jakichś wioskach).


  8. Z ciekawości aż zszedłem do moto i zajrzałem "pod maskę" jak to wygląda. I tak, widzę, że mam tę dodatkową "super-wtyczkę" wolną - leży sobie spokojnie na akumulatorze. Tak więc to jest jedno rozwiązanie - dokupienie tej wtyczki w BMW.

    aee058ad102d7dc5f5d13a62ec20d316.jpg

    Zastanawia mnie też sposób obecnej instalacji akcesoryjnego gniazda ładowania (standardowy 12 V). Otóż wygląda to tak:

    1. Kable "plus" i "minus" wpięte są prosto do aku, następnie na plusie znajduje się bezpiecznik:

    8e86add3a2c4c79251145e8f09f3ec35.jpg

    2. Następnie obydwa kable wpadają w taką białą złączkę po prawej stronie akumulatora (po prawej patrząc w kierunku jazdy) - na zdjęciu czarna wiązka:

    3da4319de6d20d87135bb4468454e0ea.jpg

    3. Z tej "kostki" wychodzą trzy kable (na zdjęciu powyżej żółty, czerwony i czarny), które nieco dalej się rozgałęziają:

    0706f9e68c6dc7f689e3b1795f406d34.jpg

    Czerwony i czarny lecą do akcesoryjnego gniazda zapalniczki 12V a żółty do wiązki która idzie do wymienionej na samym początku wolnej wtyczki:

    26c8aefbd83bc1292d0d20a5e3812ac0.jpg

    4. Ci ciekawe, z tej samej wiązki (od nieużywanej wtyczki) wychodzą też kable do standardowego gniazda zapalniczki BMW (tego małego):

    127400b3469db3f38f91143ff08dc737.jpg

    Jako, że instalacji akcesoryjnego zapalniczki dokonywał @Peterka, to proszę o pomoc - jak to jest zrobione? :D

    Zastanawiam się po prostu, czy bez tej wtyczki też się da kable od GPS wpiąć w którąś z tych wiązek i "będzie dobrze" (czyt. nic się nie spali a zasilanie będzie tylko po włączeniu zapłonu)?




    Wypatatajowane ze srajfona.


  9. A, właśnie - istotnym będzie to, gdzie będzie się jeździło. U mnie to pewnie będzie 80/20 asfalt / lekki off (polne drogi itp.) ale po całej europie. Fajnie byłoby mieć rozwiązanie uniwersalne - nie chcę już przeznaczać czasu na szukanie map, kalibrację, wgrywanie, testowanie itp... Wolę w tym czasie jeździć ;) 


  10. Mam zarówno gniazdo od BMW jak i standardową ładowarkę samochodową 12 V. Tylko wolę podłączyć navi kablami a nie przez wtyczkę. Z tego co się orientuję to to gniazdo ładowarki może być podłączone za pomocą przekaźnika (tzn. albo jest podpięty pod jakiś, który już w moto jest, albo ma swój? tego nie wiem) i może tam bym spróbował podpiąć kable od GPSa...?


  11. Odgrzebuję bo sam szukam nawigacji do moto. Zastanawiam się, czy lepiej kupić jakiegoś chińczyka Navitela G550 (nowy ok. 550 zł) czy Vordona czy może od razu iść w Garminy / Tom-Tomy (z racji osobistych preferencji raczej Garminy). Z garniaków widze, że chodzą używki po ok. 800-1000 zł na alle i OLX (modele w stylu 350, 550, 650, itp.) i zakładam, że jeszcze sporo posłużą, a co do chińczyków nie jestem pewien...


  12. 9 godzin temu, Snajk napisał:

    Wiadomo, jak będą chcieli ukraść to ukradną. Tutaj tylko chodzi o zniechęcenie najgłupszych złodziei. By nie robić okazji dla złodzieja. 

     

    Ja na tych "najgłupszych" zapiąłem sobie blokadę na tarczę z alarmem. Jak ktoś zbyt ochoczo chce sobie pomacać motocykl to najpierw daje 3 sekundy wyraźnego ostrzeżenia a potem wyje na pół dzielnicy ;)

    Z łańcuchem kiedyś jeździłem, ale to jeszcze w chopperze - tam miałem gdzie go trzymać bo były sakwy. A jak jeździsz bez kufrów to nawet blokadę na tarczę jest ciężko schować, nie mówiąc już o łańcuchu.

    Anyway - mojo poprzedni (łańcuch) miał jakieś 1,5 m - wystarczał mi w zupełności do przypinania do słupów i niezbyt grubych latarni.

×