gilby

Użytkownik
  • Zawartość

    629
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Days Won

    3

gilby last won the day on 26 Luty

gilby had the most liked content!

Reputacja

709 Excellent

O gilby

  • Tytuł
    Forumowy wymiatacz
  • Urodziny 06.02.1980

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja:
    Poznań
  • Motocykl
    KTM 690 Enduro

Ostatnie wizyty

469 wyświetleń profilu
  1. A to nie to samo co r1100r tylko z trochę mniejszą pojemością?
  2. a ten amor z nowszego xc to jest zupełnie coś innego, czy różni się tylko wkładem? Może jest gdzieś serwisówka jednego i drugiego - może to jest kwestia sprężyny i podkładki jakiejś? Nie do końca się na tym znam, ale gdzieś czytałem że np. ktm 950 był w dwóch wersjach wyższej i niższej i wysokość zawieszenia przedniego to była tylko kwestia właśnie czegoś w środku.
  3. na pewno husqa 701 będzie zmianą na lepsze pod kontem zapierdzielania po szutrach i leśnych drogach, ale też na 800tce po szutrach się świetnie ciśnie Taki exc to jednak dużo grubsza zmiana, ale chyba do szybkiej szutrowej jazdy jednak gorszy wybór. Z drugiej strony będąc na Ukrainie w tym roku widziałem takie podjazdy, że moim katem bym nie próbował nawet. Jeden podjazd w 9 motocykli robiliśmy 2 godziny a miał może kilkaset metrów. Były dwa ciężkie katy 990 a reszta to 690tki i 701nki. Myślę, że na exc było by zaje.....ie tam pojeździć.
  4. husqvarna 701 to trochę lepszy ktm690, ale cały czas to jest waga x-challenga. Kupuj exc, jak się zastanowić, to te interwały nie są takie straszne jak nie startujesz w zawodach i nie katujesz na maksa - te 16h to chyba wychodzi średnio jakieś 800km - czyli olej co 800km a zawory co 1600km - to wbrew pozorom może okazać się, że raz na sezon
  5. Czytałem gdzieś, że są problemy z legalnością i przejezdnością - kogoś zatrzymała na ścieżce w Polsce straż graniczna, szlak przechodzi też przez puszczę. Na Ukrainie są odcinki nie do przejechania turystycznym enduro
  6. Zaliczyłem KTMem przejażdżkę 160 km asfaltem, utwierdziłem się tylko dlaczego nienawidzę jeździć krajowymi drogami i wybieram albo drogi gminne albo off-road Z kilku sytuacji najgłupsza była ta: Jadę za dwoma tirami, za mną kolumna aut. Podwójna ciągła, krzyżówka, na środku jezdni wysepki. Za krzyżówką droga pusta, szykuję się do wyprzedzania, rzut oka w lusterko - debil pędzi pełną petardą, lewym pasem przez krzyżówkę omijając wysepki lewą stroną. Nawet nie wiem jak to skomentować.
  7. Najpierw spróbuj kanapę obniżyć, moim zdaniem na lagach to ostateczność - to jest ingerencja w geometrię motocykla, zmniejszanie prześwitu itd. Ostatnio robiłem serwis w Mako motocykle i byłem zadowolony - oprócz standardowych rzeczy jak olej, czy wymiana sprzęgła naprawiali mi też mocowanie kanapy i dospawali wzmocnienie dźwigni hamulca tylnego - dobrze zrobione wszystko http://www.makomotocykle.pl/ Co do opon, to czytałem, że ok są TopGumy, ale nie korzystałem osobiście http://www.topgumy.pl/Serwis-motocyklowy-cabout-pol-39.html
  8. ktoś tam ma singla w Poznaniu (z dwoma w tym roku jeździłem), wystarczy przejrzeć Poznańskie ustawki, albo wyszukiwarkę użytkowników do mojego singla możesz się przemierzyć też jak chcesz, ale raczej na 100% nogi będą Ci dyndały w powietrzu
  9. Cześć!
  10. hej, parę słów odnośnie Mediona, którego kupiłem za 199zł Jest to nawi turystyczna, więc nie ma opcji nawigowania po drogach tylko jazda na dany punkt (odległość, kierunek) albo jazda po wcześniej zaplanowanej ścieżce. Nawi kosztowała 199zł i w odniesieniu do tej ceny trzeba odnieść jej cechy. Sama nawi działa dosyć krótko na bateriach - 2-3h, ale można zasilać z gniazda zapalniczki. Zasilanie jest na mini usb, nie na micro usb jak telefony, więc gniazdo bardziej trwałe. Uchwyt jest pewny nawi trzyma się dobrze na dziurach, nigdy mi nie wypadła. Ekran w brew pozorom jest dosyć czytelny, nie miałem problemu z odczytem nigdy. Widać wyraźniej, że jest mniej jasny od np. ekranu telefonu, ale w słońcu zachowuje się jakby lepiej - może to kwestia kontrastu map. Co mnie wnerwia w tej nawi to obsługa i niezbyt czuły na dotyk ekran. Obsługa jest toporna, nie znajduje miejscowości, przesuwanie mapy i zmienianie powiększenia jest upierdliwe, itd. Szukałem w nawi miejscowości Tuczno - znalazło mi 3 Tuczna a tego, które było 15km ode mnie nie znalazło. Mimo, że jest na mapie - odszukałem je ręcznie na mapie i oznaczyłem, żeby tam mnie prowadziło. Jazda na punkt jest ok - pokazuje linią kierunek, jedzie się intuicyjnie. Niestety nie jechałem ani razu po zaplanowanym tracku - 2 razy przygotowałem track, wgrałem do nawi bez problemu a na drugi dzień lało i nigdzie nie pojechałem. Sprawdzę to jeszcze i zdam relacje. Podsumowując - chciało by się, żeby nawi pracowała dłużej na bateriach, żeby dotyk był czulszy i obsługa lepsza/łatwiejsza - ale biorąc pod uwagę zakup za 199zł absolutnie nie żałuję. Teraz wiem, że jak mam się wybrać gdzieś, to najlepiej w spokoju w domu wklepać ważne punkty orientacyjne, żeby w terenie potem nie szukać i nie wkurzać się, że trzeba coś wklepać a idzie to tak sobie.
  11. Mega fajna trasa, niezłe prędkości - cross country w Nowej Zelandii
  12. Kurde, ja tez chyba będę juz weteran, nie pomyślałem o tym
  13. ok, obejrzałem filmiki, cross country najbardziej mi się podoba W cegielni byłem z Jackiem, fajna miejscówka bo jako widz można zobaczyć bardzo dużo. Podjadę w weekend na Biedrusko, zobaczę jak tam będą wyglądały zawody CC. @Dziadek a Ty się kiedyś ścigałeś? @Tomek Sz napisz coś więcej i tych CC w których startujesz
  14. czyli najlepiej zainteresować się rajdami cross country Teraz jest taki rajd u mnie na Biedrusku, ale 690 się nie piszę na to. Dzięki @Dziadek za wyjaśnienie różnic. Teraz znajoma startowała w Winowie w rajdzie CC i widziałem film - wygląda to zachęcająco (wrzucam na dole). Nie wydaje się bardzo trudne technicznie, przynajmniej z filmu tak wygląda. Wydaje się, że tu chodzi o prędkość i wytrzymałość? A jakie to są zawody, że jeździ się po kamieniach, belkach, oponach? To jest w enduro? Czy to jeszcze jakaś inna odmiana? To wydaje się bardzo trudne, żeby płynnie to pokonać. MX wydaje się nudny - jeżdżenie w kółko po sztucznym obiekcie... chyba nie dla mnie
  15. Oglądam zdjęcia i czytam rożne relacje odnośnie wyścigów motocyklowych z kategorii offroad i naszło mnie kilka pytań. Może ktoś z Was kiedyś próbował albo interesował się tematem i coś może napisać? Generalnie to zapraszam do dyskusji Widzę że są różne dyscypliny i różne ligi - czy ktoś z was to rozróżnia? Co to są zawody enduro, crosscountry, cross, inne? Co jest fajne i różnorodne a co jest nudne i monotonne? Wszystko to fajnie wygląda na zdjęciach - chętnie bym kiedyś spróbował, może w przyszłym roku.Co trzeba zrobić, żeby zacząć i w jakim wyścigu spróbować, żeby nie zostać rozdeptanym? Jest jeszcze kwestia motocykla - najbardziej popularne są tam 2T? Czy taki motocykl na zawody musi być zarejestrowany i mieć przegląd?