Zakała 23 Zgłoś ten post Napisano 12 Luty 2011 Sie wnerwiłem i popełniłem taką oto samoróbkę! Może być? Teraz tylko trochę polerki,malowanie i ...pare stówek zaoszczędzone w kieszeni. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Vengosh10 13 109 Zgłoś ten post Napisano 12 Luty 2011 No adne cacko. Mysle, ze wielu posiadaczy Dakarow bedzie zainteresowanych ;-) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
petret 194 Zgłoś ten post Napisano 12 Luty 2011 No jak się machnie farbą to będzie jak ta lala... Ja mam takową podstawkę z wyłamaną boczną dźwignią (wolę nie myśleć z jakiego powodu) co znacznie utrudnia postawienie na niej maszynki. W zasadzie użyłem jej raz, może dwa i nawet rozważałem dospawanie brakującego elementu, ale powiem szczerze, jakoś mi jej nie brakuje. Stawianie kłopotliwe, używać tylko na pewnym i twardym podłożu... Może ja się nie znam ale nie dostrzegłem jeszcze zalet jej użytkowania, Wyjaśni mi ktoś dlaczego dakarowcy tak ubolewają z powodu jej braku? Jak rozumiem, główna jej zaleta to czynności serwisowe, mam rację? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
sledziuj 1 Zgłoś ten post Napisano 12 Luty 2011 Centralna podstawka jest świetna w garażu. Na codzień raczej jej nie używam, ale w serwisie zawsze jest potrzebna. :D Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Vengosh10 13 109 Zgłoś ten post Napisano 12 Luty 2011 I przy zimowaniu moto co by prosto stało i opon nie obciążało :D. Przy smarowaniu łańcucha też jest niezastąpiona, a to się w podróży często wykonuje (w moim wypadku co 300 km ). Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
petret 194 Zgłoś ten post Napisano 12 Luty 2011 300 km??? :shock: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Vengosh10 13 109 Zgłoś ten post Napisano 12 Luty 2011 300 km??? No, takie moje zboczenie. Generalnie można i przy 500 lub prościej - założyć olejarkę :D Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dakarowy 25 997 Zgłoś ten post Napisano 12 Luty 2011 300 km??? No, takie moje zboczenie. Generalnie można i przy 500 lub prościej - założyć olejarkę :D W terenie nawet częściej.. :D Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
petret 194 Zgłoś ten post Napisano 12 Luty 2011 No to chyba OK, skóry i łańcuchy to powszechne zboczenia wśród motocyklistów :D No ale faktycznie warto chyba pamiętać o smarowaniu, np co jedno tankowanie... Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Vengosh10 13 109 Zgłoś ten post Napisano 12 Luty 2011 Warto bo napęd służy Ci wtedy znacznie dłużej. Jak Masz smar w sprayu to cała operacja zajmuje minutę :-D Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dakarowy 25 997 Zgłoś ten post Napisano 12 Luty 2011 Warto bo napęd służy Ci wtedy znacznie dłużej. Jak Masz smar w sprayu to cała operacja zajmuje minutę :-D No to chyba OK, skóry i łańcuchy to powszechne zboczenia wśród motocyklistów :DNo ale faktycznie warto chyba pamiętać o smarowaniu, np co jedno tankowanie... I przy zimowaniu moto co by prosto stało i opon nie obciążało :D. Przy smarowaniu łańcucha też jest niezastąpiona, a to się w podróży często wykonuje (w moim wypadku co 300 km ). Biorąc pod uwagę powyższe..., stopka fajna... :D :beer: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
BRODATY72 5 Zgłoś ten post Napisano 13 Luty 2011 Oby więcej takich" wkurzonych " gości jak Zakała i zbudujemy motek na własnych patentach :D A tak na poważnie dobry pomysł ,tylko przydało by się trochę trochę zwymiarować pomysł col by ułatwić majsterkowiczą pracę :D Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
grinsen 5 Zgłoś ten post Napisano 13 Luty 2011 ... albo uskutecznić produkcję seryjną bo chętnych będzie wielu :D nie mniej, jak masz to jakoś wymiarowane to wstaw rysunek bo o ile teletów mechanicznych nie mam to chyba poszukam jakiegoś warsztatu aby coś takiego za rozsądne pieniądze zmontować. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Zakała 23 Zgłoś ten post Napisano 13 Luty 2011 Hm,jakby tu powiedzieć? Tę podstawkę robiłem dosłownie na kolanie,kątem użyczono mi dostęp do imadła,pilnika,piłki do metalu a przymiarki robiłem na stojącym obok motku.Potem karkołomna praca,aby prowizorycznie zamocować poszczególne elementy do nóżek i jazda do zaprzyjaźnionego warsztatu,celem pospawania. A niech to diabli! Trwało to i trwało,wszystko ręcznie,"na oko". Najgorsze było wyprofilowanie krzywek i umocowanie ich na płaskowniku,ale już mam z głowy problem smarowania łańcucha(co 300 km!),klejenia dętki bądź wymiany(tfu,tfu)opony. Teraz się znowu uparłem i robię stelaż pod kufer centralny(Hepco& Becker)-prawie gotowy i zaczynam stelaż pod kufry boczne. Koszty zakupu rurek,płaskownika,śrub,nakrętek śmieszne. Na podpórkę (bez malowania),t.j kawałek płaskownika 30x6 mm,rurkę ok. Fi 20 mm poszło około 12-14 zł!!! Skąd producenci biorą ceny po 400,500 stów?! Przeginają i tyle. Poniżej podpórka w trakcie "roboty" Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
grinsen 5 Zgłoś ten post Napisano 13 Luty 2011 brawo za wytrwałość i zacięcie :D znalezienie używki to fart, oryginał to rozpacz cenowa - trza brać sprawę w swoje lub wynajęte ręce. może ktoś znalazł wymiarowanie podstawki do dakarka... albo może to zbić to na podstawie tego co ma pod swoim sprzętem ;D Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
mahon 0 Zgłoś ten post Napisano 14 Luty 2011 Jeżeli zrobisz to własnymi siłami w udostępnionym warsztacie to koszt niski ale pamiętajcie, że producent zwłaszcza w PL to musi ZUS opłacić, podatki, prąd, amortyzację za maszyny, pensje dla pracowników i jeszcze wyjść na swoje. Dlatego kupić zawsze będzie drożej. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
petret 194 Zgłoś ten post Napisano 3 Lipiec 2012 No jak się machnie farbą to będzie jak ta lala... Ja mam takową podstawkę z wyłamaną boczną dźwignią (wolę nie myśleć z jakiego powodu) co znacznie utrudnia postawienie na niej maszynki. W zasadzie użyłem jej raz, może dwa i nawet rozważałem dospawanie brakującego elementu, ale powiem szczerze, jakoś mi jej nie brakuje. Stawianie kłopotliwe, używać tylko na pewnym i twardym podłożu... Może ja się nie znam ale nie dostrzegłem jeszcze zalet jej użytkowania, Wyjaśni mi ktoś dlaczego dakarowcy tak ubolewają z powodu jej braku? Jak rozumiem, główna jej zaleta to czynności serwisowe, mam rację? No to dospawałem w końcu brakujący element, pomalowałem cacy, zabieram się do przykręcania a tu (o zgrozo) dziury takie, że palec wepchnie... Oczywiście podczas demontażu zapomniałem zabezpieczyć tulejki i teraz mogę ich szukać po bydgoskich bezdrożach... to tak ku przestrodze :D Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ajezier 15 Zgłoś ten post Napisano 17 Wrzesień 2012 Witajcie, wiem że ten temat wala sie po forum w wielu miejscach, a co by nie tworzyć nowego, tutaj będę pytał... mam samoróbke stopki centralnej do Dakara, brakuje mi śrob mocujących... zanim sobie takmowe zakupie czy ktoś może cyknąć fotę jak u niego wpasowana jest ta stopka - ja mam lekki problem i nie wie czy to problem złej stopki czy "jakoś" muszę sobie z tym poradzić inaczej niż dzisiaj główkuje. z góry dziękuję za fotę Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach