Skocz do zawartości
pepsi001

Co powinno się odebrać od sprzedającego?

Recommended Posts

w przypadku F650GS, oprócz motocykla i dowodu rejestracyjnego oczywiście:)

Chodzi mi o to ile kluczyków, czy powinny być jakieś dodatkowe bajery typu klucze do naprawy itd.?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie wiem co powinno być, ale powiem Tobie, co ja odebrałem:

- Umowa kupna sprzedaży, bądź faktura.

- kluczyki w sumie 3 szt. 2x normalne i 1xtrzpień kluczyka (żeby można zamontować w pilocie np od alarmu).

- 2 piloty od alarmu, jeżeli posiada.

- no i oczywiście blaszka z numerem seryjnym klucza :)

-Komplet narzędzi http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=0172&mospid=51601&btnr=71_0237&hg=71&fg=05

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

I dodam:

- Karta pojazdu jak została wydana ( pisze w dow rej )

- Ubezpieczenie OC

- I jeżeli są jakiekolwiek dokumenty zakupowe czy rachunki oraz dokumentacja napraw - to też też warto zapytać i zabrać

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jarku, on odbiera moto w Anglii.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

w UK

- dowód rejestarcyjny V5 (zwany dalej V5)

- umowa kupna (moze być po polsku wtedy nie musisz robić tłumaczenia, anglik i tak do nieczego nie potrzebuje umowy więc mozesz ją napisac sam w polsce wpisując jako sprzedające dane z z V5)

- kluczyki

- ksiazka serwisowa, o ile jest

- faktury na dokonane naprawy i czesci, o ile są

W PRL

- Tłumaczenie V5

- Tłumaczenie umowy o ile masz ją po angielsku

- Przegląd techniczny

Zrób sobie ksero V5 bo wydział Komplikacji Ci go zabierze.

V5 jest w formacie A4 i powinny byc dwie kartki czyli cztery strony. Najważniejsze sa dwie pierwsze strony. Druga kartka może być nie kompletna tzn może być wyrwany kawałek.

pierwsza strona

1560975461

Druga strona

82224576.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To w PRL-u musisz jeszcze złożyć w urzędzie skarbowym VAT-24 i dopiero jak dostaniesz po tygodniu VAT-25 to z kpl. dokumentów idziesz do komunikacji. :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

w zależności od miejsca tj. US robią szybciej - u mnie 24h.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A to składam samokrytykę - jak w GB tak to nie te dokumenty , ale tak pomyślałem że dobrze spojrzeć na moc - to tak odnośnie tych dławień - nie pytajcie skąd wiem że warto to sprawdzić:)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dziękuje Panowie za obszerną odpowiedź.

Właśnie mój kolega pojechał odebrać motor, dzieki waszym wskazówką wysłałem mu litanię z rzeczami które ma odebrać od sprzedającego.

Mam nadzieje że nic nie bedzie brakować.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
w zależności od miejsca tj. US robią szybciej - u mnie 24h.

24H :!: :?:

A myślałem, że też należysz do Jeżyc i mi kazali przyjść za tydzień :evil:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Pomarudzilem, poprosilem, zapytalem i jakos tak wyszlo... ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Pomarudzilem, poprosilem, zapytalem i jakos tak wyszlo... :D

Aaaa. rozumiem czar osobisty :D no tak, zobaczyła mnie z rogami na kasku i mnie olała ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zgiń przepadnij maro nieczysta… ;) i wróć za tydzień.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

no i oprócz papierów nie zapomnij Moto sprawdzić ;)

pamiętam, że zanim mojego zarejestrowałem to musiałem iść do tłumacza przysięgłego aby mi umowe sprzedaży przetłumaczył, bo też z UK moto mam.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Niestety, nie ma jak, sprawdze jak mi go przywiozą.

Kumpel już go odebrał - mówił że ładnie "pali" i jest w bardzo dobrym stanie. (troche sie zna - jeżdzi na skuterach:)

A czy wyjdą jakieś niespodzianki to okaże sie na miejscu.

A umowe mam po polsku, gość taką podpisał. Więc tłumacz raczej nie będzie do tego potrzebny:)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Na razie stoi u kumpla na podwórku.

Transport ma być w piątek lub sobote tak że na weekend może dotrą ze sprzętem.

Czekam i sie stresuje.

Mam nadzieje że dobrze go spakują. Nie wiem jak sie szykuje moto do takiego transportu. Może odkręcić lusterka?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Może :-)

Jezeli będzie go wióżł ktoś kto się zna na mocowaniu bagażu to go poprzypina pasami do podłogi i cześć. Jak bedziesz go miał w Polsce to możesz wykupić ubezpieczenie i latać na angielskich rejestracjach. No chyba że będziesz miał tyle cierpliwości żeby czekac na polskie blachy :-) ja nie miałem. Pamiętaj o ubezpieczeniu, jeśli Cie zatrzymają bez to zapłacisz słono, oj słono. Na pewno się to nie opłaca. A w sumie to i tak będziesz sie musiał przemieścić przed rejestracją np żeby pojechac na przegląd.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Na miejscu to nie ma sprawy najwyżej do na przegląd dopcham:)

Ale to ciekawe co mówisz o ubezpieczeniu, nie wiedziałem że można ubezpieczyć moto na angielskich blachach.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

bez kłopotu, ubezpieczasz normalnie na rok umieszczając w polisie tylko VIN, po zarejestrowaniu trzeba iść do ubezpieczyciela żeby dopisał numer rejestracyjny w formie aneksu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Także nr może być angielski (czy inny zagramaniczny) a potem wpisuje się polski odpowiednio to parafując i stemplując na polisie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×