Skocz do zawartości
zylakpan

kupię kołnierz uszczelniajacy, bo nigdzie nie ma.

Recommended Posts

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=18&fg=51

numer 9

bmw f 650 95" zaczęło mi poszczać spaliny z kolektora przy mocowaniu z głowicą, okazało sie ze przerdzewiał kołnierz uszczelniający i szpilki,

szpilki nie ma problemu, dzisiaj majstry obiecali ze mi je wykręca jakimś magicznym sposobem, bo ja nie mogłem,

w sklepach motoryzacyjnych mówią ze taki kołnierz jest nie do kupienia, bo są tylko w zestawach, może Wy Panowie pomożecie, znacie sie na rzeczy, bo mi opadły ręce

8.png

dzieki wielkie za wklejenie obrazka,

edit: wełasnie odebrałem moto od majstra który na szpilki naspawał nakretki , stwierdzieł ze za holere nie da sie odkrecic, mówi ze prubował wiercic ale nie moze sie nawiercić, a spedził nad tym pól h, tak ze jakos mu nie wierze,

ze szpilkami mial racje, sam prubowałem wykrecic za naspawane nakretki to upierdaczyłem przy samej głowicy, tak ze została mi jedna zaglucona spawem szpilka i 3 zerwane.

jutro bede starał sie wwiercić w te sruby. mam nadzieje ze Nie bede musiał rozbierac głowicy, bo to juz dla mnie wyzsza szkoła jazdy, rozrzad , zawory itp, nie chce sie w to bawić, wole zostawić jak jest, a majster strasznie druzo kasy by pewnie za to wziol.

co myślicie Pany?

ps: nie wiem czy temat bardziej nie pasuje do działu mechanicznego. jak co to przenośta

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Przy wykręcaniu takich zapieczonych szpilek warto nagrzać palnikiem okolice gwintu. Przy nawiercaniu używaj bdb wierteł . Lepiej kupić jedno dobre niż 5 glinianych. Materiał na szpilki może być w okolicach 8.8 to i wiertła muszą być odpowiednie. Nie złam wiertła jak się już trochę wwiercisz. Staraj się bez pośpiechu, jak wiertło przestanie brać, delikatnie wycofaj i zmień na ostre albo podostrz wyjęte. Nie przegrzewaj wierteł , tępe wiertło błyskawicznie się przegrzeje i rozhartuje. Nawiercanie wymaga dużo cierpliwości i precyzji. Miejsca po urwanych przyspawanych nakrętkach mogą być mocno utwardzone

Nie ciśnij za mocno , nie wierć za wysokimi obrotami, schładzaj wiertło , pozycja musi być stabilna i nie męcząca.( inaczej szybko złamiesz wiertło ) Przed wierceniem dokładnie napunktuj szpilkę , ztaraj się żeby napunktowanie było centralnie.

POWODZENIA.

Jeżeli chodzi o element nr 9 to kawałek płaskownika 4 mm - 5 mm . Myślę że 4mm to aż nadtto.Wytrasuj zewnętrzny kształt , wytnij z grubsza szlifierką kątową , obszlifuj , przenieś środki otworów , napunktuj , Wywierć otwory, Otwór na rure może będziesz musiał dać do nawiercenia komuś na frezarkę albo dużą wiertarkę kolumnową .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
\ Otwór na rure może będziesz musiał dać do nawiercenia komuś na frezarkę albo dużą wiertarkę kolumnową .

Lub wytrasuj otwór i użyj go jako zewnętrzny obrys otworu lub wytrasuj jeszcze jeden wewnętrzny otwór napunktuj i nawierć wokół najbliżej jak się da (np.fi 6 - 8) - połączenia pomiędzy wierceniami przetnij przecinakiem, a resztę do obrysu zewnętrznego wypiłuj pilnikiem półokrągłym ewentualnie okrągłym - dasz radę.

Jakby co to pisz PW - ja pomogę, a pewnie Komir także.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

1. Temat na pewno do przeniesienia do działu Mechanika ogólna.

2. Majster wzięli kasę a nie zrobili? A za co zapłaciłeś? Ja zapieczone szpilki o wydechu wykręcam metodą na kontrę. Dwie śruby i wykręcam z tą bliższą silnikowi, górna śruba blokuje i szpileczka elegancko się wykręca. Pomaga oczywiście kombinacja odpowiednich penetratorów, oleju, lekkiego puknięcia przez metalowy pobijak, aby gwint odpuścił. Teraz już za późno...

3. Popieram Jarka w całej rozciągłości - dobre wiertła takie za kilkanaście PLN - utwardzone, bo materiał twardy i cierpliwość to podstawy. Można chłodzić wiertło olejem - nanoszonym pędzlem, cofać tak aby „urobek” został wyrzucony na zewnątrz. Ważne jest zachować osiowość wiercenia i nie wiercić za głęboko bo dojedziesz do środeczka :D. Problem z tym co z gwintami - otwory warto by naprawić wkręcając zestaw naprawczy do gwintów M8.

4. Płaskownik to dobry pomysł zwłaszcza, że oryginał kosztuje 50 PLN w boxer-parts. Czy da się go założyć od strony kolanka? Może być kolejny problem z odkręceniem pozostałych śrub na obejmach a i uszczelnienia grafitowe (kołnierze) potafią się rozsypać po latach. Można wtedy szukać ich w katalogu Louisa - handlują częściami Atheny jest parę rozmiarów - tu nie podali jaki potrzebny, trzeba ew. zdjąć wymiary.

5. Do prac w metalu super jest dremel i frez - zwłaszcza przy 4-5mm „blaszce”. Idzie jak z płatka.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

I jeszcze jedna informacja, która wczoraj nie została zaznaczona. Jeżeli szpilka to śruba M8 to otwór przed gwintowaniem ma średnicę 6,4 - więc do wiercenia nie używamy wiertła fi 8! - max to 6 - bo nie wierzę w idealne prowadzenie. Można rozpocząć od mniejszej średnicy ( np fi5 ) bo czasem się zdarza, że w przypadku nie-osiowości ręcznego wiercenia następuje "przecięcie" gwintu, a co za tym idzie rozluźnienie połączenia i to wystarcza.

Co do jakości wierteł to pisał o tym Komir ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Biorac pod uwagę jednak prawdopodobne niedoświadczenie kolegi oraz koszt zakupu materiałow do pracy czyli wierteł, ew. zestawu naprawczego do gwintów, gwintownika a także ryzyko związane z nieumiejętnym posługiwaniem się tym wszystkim zastanawiam sie czy nie lepsze będzie znalezienie jednak warsztatu, który podejmie się ich rozwiercenia. Będzie z pewnością bezpieczniej, jeśli nie taniej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

i tak własnie zrobie kolego alik,

majstrom nie zaplaciłem, nie miałem za co, nie zrobili to nie ma kasy, robocizna mnie nie interesuje.

jutro daje do kolegi majstra, rozkreca mi porzadnie głowice, cylinder, dam do znajomego slusarza, musza mi zatulejować jedną dziure która wywierciłem, bo sie smykło i krzywo poszło.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Oglądałem dziś te szpilki i to trzeba fest siły aby je urwać. To nie są szpileczki ale szpile M8 - kawał metalu.

A przy okazji zrób też porządną inspekcję tego co tam w silniku piszczy, może łańcuszek, napinacz lub ślizgi, zawory i inne takie. Oczywiście jeśli jest kasa.

Czasem jednak warto zapłacić i mieć spokój na długie lata - a co z pierwotną przyczyną Twoich zmartwień? Zrobią też coś z tym?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

tzn jesli chodzi o pierwotną przyczyne to sam sobie dorobie te uszczelniacze metalowe, nie ma problemu, dzisiaj rano dałem majstrom zeby mi głowice sciagneli, potem wszytko złoża, sama głowica idzie do slusarza, jedna dziurke musi mi natulejowac, pozostałe 2 wyciagnac szpilki. a wqurwiłem sie juz dzisiaj kiedy to pan od przyczepek za pól h wypozyczenia małej przyczepki na 1 moto zazadał 35zł.

kolego te szpilki są grube i masz racje ze potrzeba duzej siły zeby zerwac, jednakze wyobraz sobie jakiej siły trzeba zeby je odkrecić, bo gwint takze jest poteżny.

... a zaczeło sie tak niewinnie!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Odkręcanie śrub czy szpilek zardzewiałych i tych "gorących" z kolektorów wydechowych wcale nie jest takie proste. Podobnie jak wywiercanie czy wykręcanie "ukręconych" gwintów wymaga wiedzy, cierpliwości, precyzji oraz trzeba to "czuć". Nawet jak już "idzie" to może się w trakcie wykręcania zatrzeć lub zniszczyć gwint w głowicy. Technika wykręcania jest ważna! Tego człowiek się uczy przez lata, a każdy przypadek jest trochę inny. Wiedza i doświadczenie pomaga bardzo - ale czasem i to nie pomoże, żeby się wykręciło i trzeba wiercić, naprawiać ....- no cóż jak mówi przysłowie: człowiek się uczy na błędach. Jedni na swoich, a inni na cudzych. Tak zdobywa się doświadczenie i mądrość techniczną.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

święte słowa,

dzisiaj w kaliszu odbył się zlot motocyklowy, setki motocykli a wśród nich tylko jeden gs i żadnej efki, czyżby te

motocykle były az tak mało popularne? niestety byłem w pracy, ale przyjemność mnie nie ominęła, bowiem

pilotowałem przejazdy po mieście. pozdrowienia dla wszystkich zlotowiczów ;)

.

.

.

.

.

.wiadomosc ma za mało znaków co do holery

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Po prostu wklej tekst i wyślij jeszcze raz ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
święte słowa,

dzisiaj w kaliszu odbył się zlot motocyklowy, setki motocykli a wśród nich tylko jeden gs i żadnej efki, czyżby te

motocykle były az tak mało popularne? niestety byłem w pracy, ale przyjemność mnie nie ominęła, bowiem

pilotowałem przejazdy po mieście. pozdrowienia dla wszystkich zlotowiczów ;)

.wiadomosc ma za mało znaków co do cholery

Przyznaj się, pracujesz w mundurze?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Właśnie chciałem zapytać, czy kolega również nie musi kupować kamizelki z napisem „POL…” jak 2 innych kolegów z forum ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
święte słowa,

dzisiaj w kaliszu odbył się zlot motocyklowy, setki motocykli a wśród nich tylko jeden gs i żadnej efki, czyżby te

motocykle były az tak mało popularne? niestety byłem w pracy, ale przyjemność mnie nie ominęła, bowiem

pilotowałem przejazdy po mieście. pozdrowienia dla wszystkich zlotowiczów ;)

.

.

.

.

.

.wiadomosc ma za mało znaków co do holery

Wstyd przyznać, ale nie pojawiłem się tam, polatałem sam wokół komina ;) Jakoś mnie nie ciągną takie wielkie imprezy :D Może za rok :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

przyznaje sie bez bicia.

Panowie, gdzie kupie uszczelke pod głowice f 650 94'

na alledrogo jest tylko zestaw komplet za wiecej niz 350 złociszy

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Właśnie chciałem zapytać, czy kolega również nie musi kupować kamizelki z napisem „POL…” jak 2 innych kolegów z forum :)

Alik, już 3-ch :)

Klod - Promotor,

Cox no i ja :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=0161&mospid=51724&btnr=18_0287&hg=18&fg=51

numer 9

ps: nie wiem czy temat bardziej nie pasuje do działu mechanicznego. jak co to przenośta

Ten numer 9 sprawdź tutaj:

http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=NjM5MzM0OA==

http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=NjM5MzE2OA==

Ale najlepiej zadzwoń, to podadzą Ci wymiary i ściągną jaką potrzebujesz :) :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Właśnie chciałem zapytać, czy kolega również nie musi kupować kamizelki z napisem „POL…” jak 2 innych kolegów z forum :)

Alik, już 3-ch :)

Klod - Promotor,

Cox no i ja :(

Bajer,

Alikowi nie do końca o to chyba chodziło :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

kolegobajer, wyglada pieknie link na larssonie, pytanie czy średnice odpowiadały by? nie wiemjak tosprawdzić, zadzwonić? powiedzą? najważniejszy jest stosunek odległosci i wielkości małych dziurek do srednicy kolektora-rury,

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zadzwon - jak beda ciemni jak tabaka w rogu to zmierz odleglosci suwmiarka lub linialem.w ASO nie probowales zapytac ile chca za ta uszczelnienie? Poza Larssonem uszczelnienia Atheny do wydechow prowadza moto-akcesoria. Nie maja ich jednak w swoim katalogu. Trzeba posilkowac sie oryginalnym Louisa z sieci lub szukac w wersji papierowej, ktora

maja w sklepie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
kolegobajer, wyglada pieknie link na larssonie, pytanie czy średnice odpowiadały by? nie wiemjak tosprawdzić, zadzwonić? powiedzą? najważniejszy jest stosunek odległosci i wielkości małych dziurek do srednicy kolektora-rury,

Ja zawsze jak mam problem i nie mam czasu jechać, to dzwonię do nich, w P-niu są kumaci i wiele razy mi pomogli przez tel z wymiarami. :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja tam wolę sam sobie pomierzyć :)

:beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×