Skocz do zawartości
lcoo

f650GS 2002 opinie

Recommended Posts

Witam.

Jeździłem w niedzielę F650GS o którym pisałem w pierwszym poście w przywitalni, mimo chłodu zrobiłem 400km (a właściciel przez cały sezon 300km ).Wiem trochę więcej o tym motocyklu: produkcja połowa 2002r, przebieg 25100km, stan wizualny: bez zadrapań, wgnieceń, motocykl nie miał przygód.

Opony Michelin 80%, nowe klocki, olej, filtr. Brak podgrzewanych manetek i ABS - nie widzę przycisku do ABS, ani tych "pasków" przy piaście koła, które to chyba są od ABS? Jest natomiast kufer centralny Givi, osłona i gmole silnika, jest też chyba stelaż pod kufry boczne. Moto jeździ bardzo fajnie, nic nie wycieka. I moje pytanie brzmi, czy warto motocykl z tym konkretnym wyposażeniem kupić za 14000zł? Najbardziej zastanawia mnie ten brak ABSu? W samochodzie zastosowanie ABSu nie podlega dyskusji, a w motocyklu?

Właściciel, to mój znajomy od którego kupiłem już nie jeden pojazd (albo mi go sprowadzał), więc mam pełne zaufanie, zresztą stan moto to potwierdza. Chce go sprzedać, ponieważ przymierza się do większego BMW:). Nie mam zdjęć tego motocykla.

Ceny na all... i oto... są delikatnie mówiąc różne.

Co sądzicie o takim zakupie? Warto za te pieniądze, czy to za drogo?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Cena to bardzo względna sprawa. Sam musisz zdecydować czy jest to opłacalne. Jeśli moto jest w dobrym stanie warto zapłacić więcej niż za chwilę wkładać kasę w naprawy.

Grzane manetki to żaden problem - za 200Pln możesz założyć akcesoryjne albo poszukać oryginalnych z rozbiórki. ABS to gorsza sprawa. Nie tak łatwo uzupełnić brak. Jest to bardzo przydatny na czarnym system W terenie nie. Gdzie będziesz jeździł więcej? Poza tym jeśli nauczysz się bezpiecznie hamować bez ABS nawyki zostaną.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Cena trochę słona ale akceptowalna pod warunkiem ,że moto w dobrym stanie.ABS ma i zwolenników i przeciwników.Ja skłaniam się ku opinii,że o ile w samochodzie przydatny to na motku jeszcze bardziej (oczywiście jak kolega wspomniał na asfalcie bo w terenie wręcz może być niebezpieczny.Da się wyłączyć ale trochę z tym karamacji.Osobiście jak będę zmieniał to ABS musi być jako że w większości poruszam się po czarnym ale to już indywidualna decyzja każdego.Co do ceny to nasuwa mi się taka myśl że to czy cena wysoka czy trochę mniej czasem zależy od tego ile mamy w kasie i jakie wydatki są w planach.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Moto ma w większości jeździć w mieście i po trasie (jak się przyzwyczaję, to chciałbym zamiast samochodem jeździć po Wawie moto, dziennie od 150km w górę), teren raczej mniej/sporadycznie. Zjechałem nim parę razy z drogi i na takich oponkach po ubitej ziemi fajnie się jeździ, gorzej na żwirku, że o głębszym piachu nie wspomnę:lol: Zresztą na piachu i tak jedzie się (w moim przypadku:)) z małą prędkością:P, to nie Dakar:)

Właśnie opinie o tym braku ABSu interesują mnie najbardziej.

Brak grzanych manetek, to tak naprawdę detal, chyba, że mówimy o naprawdę długich przeprawach. Jak jeździłem były +3 stopnie, i po 400km zsiadłem i nie czułem dyskomfortu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Grzane manetki to musi być fajna sprawa (nie miałem) bo zdarzało mi się wracać zimną nocą i prowadzić zgrabiałymi łapkami.W sprawie ABS dodam jeszcze ,że analizując moją ostatnią glebę to posiadając to ustrojstwo miałbym duże szanse na wyjście cało.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Moim zdanie to trochę drogo. Na początku roku mojego Dakara 2004 nabyłem za nieco ponad 13tys w stanie bdb. Opony na 90%, nowy napęd, klocki - przebieg 21700. Motocykl z abs i grzanymi manetkami. Wybór należy do Ciebie. Spróbuj zejść lekko z ceny i jak moto pewne to bierz! Co do ABS-u to ja go lubię...szukałem moto z ABS - to był mój warunek konieczny. Na poprzednim motocyklu bez ABS wygrabiłem porządnie dwa razy, przynajmniej w jednym przypadku ABS uratował by mi skórę... A grzane manetki...tu nie ma co dyskutować - trzeba montować i tyle;). W niedziele wracając po autobanie z Poznania do Łodzi dobrze po zmroku po raz kolejny doceniłem grzane manetki i windstoperowe ocieplacze na kolana :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czyli brak ABS, to istoty wyznacznik zakupu motocykla.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Czyli brak ABS, to istoty wyznacznik zakupu motocykla.

Jeśli chodzi o ABS będziesz miał tyle opinii ilu użytkowników...choć według mnie najwięcej o zaletach ABS w moto przy jeździe po czarnym polemizują posiadacze moto bez ABS :beer:

Moja opinia jest taka,ze warto mieć, a w terenie system wyłączasz.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To chyba będę czekał, aż trafi się moto pokroju kolegi klansman.

Tyle, że ciężko coś dobrego znaleźć.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Loco, a może poszukaj w dziale sprzedam na forum, np:

http://fora.home.pl/f650gs/viewtopic.php?f=6&t=3074&sid=a015808243604023bc40de65fc9f93f8

zawsze będziesz miał sprawdzone info dot. motocykla. A ten ma i abs i grzane manetki i tankbag i gmole....

tu kolejny interesujący egzemplarz http://fora.home.pl/f650gs/viewtopic.php?f=6&t=3015&sid=a015808243604023bc40de65fc9f93f8

i jeszcze jeden http://fora.home.pl/f650gs/viewtopic.php?f=6&t=3015&sid=a015808243604023bc40de65fc9f93f8

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Cena trochę jednak wysoka, ale trudno tak na odległość to jednoznacznie ocenić. Co do ABS-u to jak wcześniej napisano - zdania są podzielone - sam nie lubię go w aucie - bardzo mi przeszkadza, ale w moim wypadku to kwestia odruchów które nabyłem w drodze długich ćwiczeń. Moim zdaniem ABS może być zbawienny szczególnie w przypadku gdy rozpoczynamy przygodę z moto czy autem. Może uratować życie! Zawsze można zrobić tak, aby go wyłączyć - tak więc lepiej go mieć i w razie potrzeby wyłączyć niż na początku pozbawić się tej opcji - szczególnie, że różnica ceny motka z ABS-em i bez nie będzie znacząco duża ( najczęściej )

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

W podobnej cenie są np takie sztuki:

http://allegro.pl/show_item.php?item=1891359264

http://allegro.pl/show_item.php?item=1884520843

To ktoś z forum może:)?

Znalezienie utrzymanego motocykla nie jest łatwe, zawsze to inaczej jak ktoś z forum sprzedaje, przynajmniej coś więcej wiadomo o danym moto.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Może jestem ślepy, ale na tych nowych planszach allegro nie widzę w jakim mieście rzecz się znajduje :roll:

Gdzie szukać miejscowości?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dane Sprzedawcy. Nowe plansze sa do d. :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

"wszystkie opcje" pod "odbiór osobisty"

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ten granatowy jest już sprzedany! Wiem bo chciałem kupić jego kufry :mrgreen:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To jeden dylemat mniej;)

A tak na poważnie, to trzeba śledzić ogłoszenia na bieżąco, może bliżej wiosny będzie więcej sensownych ofert.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jak Cię stać to zainteresuj się motkiem Kretki - cena nie jest najmniejsza, ale motek i wyposażenie godne.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Moto fajne, ale cena nie dla mnie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Może określ podstawowe założenia nowego motka. Co byś chciał mieć, jaki rocznik, budżet , wyposażenie .... - będzie łatwiej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Z powyższych dywagacji wynikają takie preferencje: od 2002/2003r, ABS, kwestia utrzymania i przebiegu chyba nie wymaga dyskusji:) Przynajmniej jeden kufer. Cena załóżmy do12000zł do 14000zł. Wiadomo, że im więcej dodatków tym lepiej:)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Z powyższych dywagacji wynikają takie preferencje: od 2002/2003r, ABS, kwestia utrzymania i przebiegu chyba nie wymaga dyskusji:) Przynajmniej jeden kufer. Cena załóżmy do12000zł do 14000zł. Wiadomo, że im więcej dodatków tym lepiej:)

GS, Dakar czy obojętne?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeździłem cywilem, ale na Dakarze też raczej dałbym radę - mam 187cm wzrostu.

Myślę, że stan moto weźmie górę nad wersją:lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Jeździłem cywilem, ale na Dakarze też raczej dałbym radę - mam 187cm wzrostu.

Myślę, że stan moto weźmie górę nad wersją:P

Bierz Dakara od Peterki i problem z głowy! :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Bierz Dakara od Peterki i problem z głowy! :lol:

dzięki za reklamę :beer:

Póki co przyzwyczaiłem się do myśli, że Dakar pomieszka w moim garażu do wiosny, zamontowałem mu nawigację Zumo 220 i objeżdżam jesienny Dolny Śląsk :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×