murek 3 Zgłoś ten post Napisano 14 Maj 2012 Witam wszystkich i tak jak w temacie , chciałem zasięgnąć waszej opinii w sprawie zakupu motocykla do bliższej i dalszej turystyki. Kilka wiadomości na mój temat mam 47 lat , 198 cm i ok 94 kg , motocykl ma być niezbyt mocny i niezbyt ciężki moje doświadczenie dotychczasowe z moto to MZ 150 20 lata temu , a obecnie Royal Enfield Electra 500 . W minioną sobotę wybrałem się do firmy Bike master w Gdańsku i tam sprawdziłem następujące sprzęty: 1) BMW Dakar 2) DL 650 3) Transalp 650 a jeszcze wcześniej Kawasaki KLR 650 Jakie moto waszym zdaniem byłoby dla mnie najlepsze , prosiłbym jeśli można uwzględnić również cenę eksploatacji i serwisu. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i podpowiedzi. Z góry dziękuję i pozdrawiam Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Marcin N 8 765 Zgłoś ten post Napisano 14 Maj 2012 niech mnie zlinczują, ale przy Twoim wzroście i wadze bierz DL tylko nie z Bike Master ;-) a najlepiej BMW F800GS Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 14 Maj 2012 Wzrost i waga - raczej Dakar albo DL. Zależy tez co rozumiesz pod nazwą turystyka. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
murek 3 Zgłoś ten post Napisano 14 Maj 2012 Wzrost i waga - raczej Dakar albo DL. Zależy tez co rozumiesz pod nazwą turystyka. Turystyka? trochę po Polsce , Skandynawia a potem południe Europy i raczej asfalt . Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 14 Maj 2012 Jak asfalt to weź DLa. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
MiKo 988 Zgłoś ten post Napisano 14 Maj 2012 jeśli chcesz turystykować autostradami to Dakar Ci urwie dupe i przy Twoim wzroście głowe... jeśli drogi lokalne polskiej-złej jakości i/lub dość często drogi gruntowe to tylko Dakar... ewentualnie Trampek (ale ten jest brzydki :D ) dość dobrze trafiłeś, bo na tym tu forum jest również nieoficjalny klubik DL-owców i pewien Bandyta przeciąga na swoją stronę coraz więcej wyznawców :twisted: :lol: 3 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
murek 3 Zgłoś ten post Napisano 14 Maj 2012 DL nie będzie dla mnie za mocny , mój Royalek to nie całe 30 kucyków , a DL ponad 2 razy tyle i tu może wypada dopowiedzieć , że prędkości po wyżej 140 mnie nie interesują , a podróżować można i wolniej i bezpieczniej czego dobrym przykładem jest mój Royal. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Centrino 3 764 Zgłoś ten post Napisano 14 Maj 2012 F650 jak najbardziej nadaje się do turystyki. I tej dalszej i tej bliższej. DL również. Koszty eksploatacji są chyba dość podobne. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
MiKo 988 Zgłoś ten post Napisano 14 Maj 2012 lepiej mieć więcej mocy... jeśli przy 650tkach można mówić o nadmiarze ;) niż za chwile cierpieć na niedobór ;) spokojnie, nadmiar nic Ci nie będzie przeszkadzał, 650ccm i ok.50KM to pewien standard w turystyce, zobaczysz potem się przyzwyczaisz i będzie jak ulał, a co do przelotów to Dakar najmilej jedzie 100-120 a DL zapewne 120-140... ale jeźdźenie 100 też motoru żadnego nie boli ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Mutomb 3 541 Zgłoś ten post Napisano 14 Maj 2012 Jesli turystyka asfaltowa to kieruj sie w strone DLa. O firmie BIKE MASTER jest troche na forum. Ja bym sobie odpuscil... Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 14 Maj 2012 (edytowane) Popieram Mutomba w kwestii BikeMaster. Jeździć można i 125/15KM ale do TURYSTYKI warto jednak mieć trochę więcej power'a. Przy Twoim wzroście i wadze DL załadowany bagażem i ew. plecaczkiem będzie najlepiej dawać radę. Jeśli byś chciał skierować swe kroki na piękne polskie drogi 3 kategorii i szutry to opcji jest więcej... Edytowane 14 Maj 2012 przez alik Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rampus 941 Zgłoś ten post Napisano 14 Maj 2012 Jako, że mierzę tyle samo, to dodam, że DL bez modyfikacji będzie niziutki. Nowy model jest ponoć wyższy, ale nie miałem okazji się przymierzyć. Co ważne, pozycja za kierownicą w motocyklach typu funduro/turystyczne-enduro jest dość dogodna dla wielkoludów, więc może warto iść w tym kierunku. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 14 Maj 2012 Jako, że mierzę tyle samo, to dodam, że DL bez modyfikacji będzie niziutki.(...) A siedziałeś? Bajer też do niskich nie należy... ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rampus 941 Zgłoś ten post Napisano 14 Maj 2012 Ano nie, bo straciłem przekonanie, jak zobaczyłem z bliska :) Ale mogę zapozować przy nadarzającej się okazji ;) 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rPiotrek 1 595 Zgłoś ten post Napisano 14 Maj 2012 DL jest najwygodniejszy z wymienionych. Przy jeździe bez plecaczka, nawet ze słusznymi klamotami da radę. Przy tym silnik jest bardzo przewidywalny, nie zaskakuje dziwnymi reakcjami. Trzeba tylko pamiętać o dość silnym hamowaniu silnikiem, jak to w v-ce. Dez problemu do ogarnięcia nawet na pierwsze moto. A do tego genialnie poręczny. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
tomaszI 1 550 Zgłoś ten post Napisano 14 Maj 2012 Poczytaj tu: http://www.motocykl-online.pl/testy/suzuki-v-strom-650-honda-transalp-i-bmw-f-650-gs Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
murek 3 Zgłoś ten post Napisano 14 Maj 2012 Fajny artykuł dzięki , ale ja już na nich siedziałem i powiem tak , a liczy się pierwsze odczucie , transalp 650 poczułem się jak by był na mnie skrojony , BMW Dakar bardzo wysoki , ale niesamowicie zestrojone zawieszenie , DL 650 ciężki no i na koniec KLR 650 wysoki . bardzo poręczny i lekki. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
cox 1 517 Zgłoś ten post Napisano 14 Maj 2012 DL Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
consigliero 1 971 Zgłoś ten post Napisano 14 Maj 2012 Nie wiem jakie roczniki były przeglądane w Gdańsku, ale na podstawie swoich doświadczeń napiszę tak. Ja zacząłem późno jeździć i moim pierwszym motocyklem z nastawieniem do turystyki był właśnie TA rocznik 2003 . W pierwszym sezonie po przejechaniu iluś tam kilometrów , postanowiłem się sprawdzić jak to będzie w dalszej trasie i pojechałem na Hvar najkrótszą drogą wyznaczoną linijką na mapie (między innymi wypadło przeprawiać się przez Balaton a jazda odbywała się fajnymi bocznymi dróżkami). Na drugi dzień wylądowałem na wyspie , totalnie ogłuszony hałasem z naciągniętym prawym nadgarstkiem od trzymania gazu.Motocykl wyposażony w 3 kufry ale raczej na pusto w środku. Byłem trochę zniechęcony sposobem w jaki odbyła się moja wycieczka i jak pomyślałem że na motocykl zabiorę jeszcze swoją małżonkę to ten TA przestanie jechać. Zaraz po powrocie zacząłem poszukiwania motocykla który będzie miał więcej mocy i mniej więcej tyle samo wagi, wybór padł na R1200 GS . W porównaniu do TA ten motocykl nie dość że był 2 razy mocniejszy to jeszcze w moim odczuciu jeździł 2 razy lepiej pod względem poręczności zarówno w mieście jak i na trasie . Po sezonie zmieniłem na ADV i to raczej już mój docelowy motocykl , objeżdżony w 2 osoby na różnych drogach a w pojedynkę to tylko lepiej. Ja raczej niewysoki jestem (176 cm) i jakoś sobie radzę a przy Twom wzroście to wręcz ideał. Na tych 650 będziesz wyglądał jak na "psie". Mamy też 650 GS twin i jeżeli chodzi o jazdę w jedną osobę to jest super ale przy 2 osobach zaczyna być ciasno w porównaniu do dużego GS , nie zmienia to jednak faktu że dla wysokiej osoby będzie on wydaje mi się raczej niski. PozdrawiaM Marek Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
consigliero 1 971 Zgłoś ten post Napisano 14 Maj 2012 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawel 53 681 Zgłoś ten post Napisano 14 Maj 2012 DL. Mam 186 cm wzrostu, miałem Dakara i DL sezon po sezonie. W dakarze problem polegał na tym że kolano nie mieściło się pod krawędzią w nibybaku. Do tego jeden cylinder który nie daje o sobie zapomnieć przy dłuższych trasach. Prędkość max 160 km/h. DL pracuje o niebo lepiej. Kolano mieści się pod krawędzią na zbiorniku a dwa cylindry dużo lepiej oddają moc 73 koni. Prędkość max to blisko 200 km/h. Komfortowo jest do 150, no może do 160 km/h 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Bajer 6 242 Zgłoś ten post Napisano 14 Maj 2012 No jestem jednym z wyznawców sushi :-D ostatnio miałem 192, waga 87. Miałem GS-a fajny motek, ale niestety ten jeden cylinder :-( Przesiadłem na DL-a w drodze do F800-tki i powiem Ci, że DL jest niesamowity, składanie się w zakręty, przyspieszenie, które pomaga mi z łatwością wyprzedzić TIR-a pod wiatr :-D V max ostatnio testowałem około 195. Waga :?: przecież on jest niewiele cięższy od GS-a :-D Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Max 54 Zgłoś ten post Napisano 14 Maj 2012 Dakar na trasie mocy mógłby mieć trochę więcej, ale poza trasami ma jej w zupełności (ostatnio jeździłem F800GS i 1200 i teraz bardziej ten brak mocy na trasie odczuwam :D). Jeśli nie zamierzasz jeździć szutrami etc. tylko raczej asfaltami to myślę, że lepszy będzie DL, ale nie jeździłem więc tak tylko przewiduję :D Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ans 1 Zgłoś ten post Napisano 15 Maj 2012 (edytowane) ... a potem południe Europy i raczej asfalt . Ty tam asfaltu za bardzo nie szukaj, jest lepiej niż na Ukrainie, czasem lepiej niż w Polszy, ale nie zawsze, zależy, które południe masz na myśli :) A tak serio, 650 czy 800 cmm? Niska jestem (w porównaniu z XY), w teren jeżdżę czasem, ogólnie dużo, daleko i szybko. W salonie sugerowali DL-a, ale mi się strasznie wielki wydaje, jak jest ze spalaniem w 800 przy powiedzmy 130-140 km/h? Ogólnie obawiam się, że 50 kucyków w 650 będzie bardzo zipać momentami. Edytowane 15 Maj 2012 przez ans Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
murek 3 Zgłoś ten post Napisano 15 Maj 2012 Dzięki za dotychczasowe opinie, ale mam jeszcze pytanko czy ktoś z was ujeżdżał może kawasaki KLR 650 ? W USA jest to bardzo popularny motor no i co dużo gadać bardzo tani. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach