Vengosh10 13 106 Zgłoś ten post Napisano 10 Czerwiec 2012 Mam nietypową prośbę, czy ktoś jest w stanie zrobić zdjęcie motocykla od przodu z kołem ustawionym na wprost (wersja motocykla f650gs "cywil" :lol:)? Jak wiadomo po akcji "pimp" miałem na nowo szprychowane koła, po tej operacji konieczne było wycentrowanie, niestety do dziś koło nie leży idealnie w osi. Dziś przeglądając oferty "otomoto" natrafiłem na zdjęcie motocykla, który przednie koło ma również przesunięte na jedną ze stron, może tak ma być? :? Spójrzcie na zdjęcie "na wprost" z tej aukcji http://allegro.pl/bm...2409029440.html moje koło Jeżeli ktoś tak jeszcze będzie miał to jestem Alikowi winien przeprosiny :? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Logan 2 313 Zgłoś ten post Napisano 10 Czerwiec 2012 Nie wiem, czy mój głos jest miarodajny, bo miałem zwykłe F650, '95, ale też miałem tak z kołem i jeździł prosto. Nie znalazłem innych zdjęć, ale może te starczą. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Bajer 6 242 Zgłoś ten post Napisano 10 Czerwiec 2012 (edytowane) Edytowane 10 Czerwiec 2012 przez bajer Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Logan 2 313 Zgłoś ten post Napisano 10 Czerwiec 2012 Tylko na ostatnim wygląda równo. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Bajer 6 242 Zgłoś ten post Napisano 10 Czerwiec 2012 no według mnie na żadnym :lol: ale ja się nie znam, ja mam 4 oczy :-D Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Logan 2 313 Zgłoś ten post Napisano 10 Czerwiec 2012 no według mnie na żadnym :lol: ale ja się nie znam, ja mam 4 oczy :-D Też mam 4 oczy ;) Moze przez tę oponę mi się mięsza w tym ostatnim ;) aż sobie zgrałem zdjęcie i liczyłem piksele- nie jest równo. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 819 Zgłoś ten post Napisano 10 Czerwiec 2012 Ja mam 8 ;) Oba koła jutro jadą do osiowania :roll: Koniec komunikatu na dzisiaj - już nie idę do garażu - tak na wszelki wypadek :cry: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rPiotrek 1 595 Zgłoś ten post Napisano 10 Czerwiec 2012 (edytowane) Jarku, Pokibicuj, wyluzujesz się :beer: Edytowane 10 Czerwiec 2012 przez rPiotrek Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
manioora 1 757 Zgłoś ten post Napisano 10 Czerwiec 2012 Aż się boję zapytać, gdzie Wy te oczęta macie :)? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 819 Zgłoś ten post Napisano 10 Czerwiec 2012 (edytowane) Jarku, Pokibicuj, wyluzujesz się :beer: Dzisiaj już tak ;) Jutro postaramy się coś więcej dowiedzieć jak to wszystko wygląda naprawdę - ile będzie trwać i jakie będą koszty - mam nadzieję, że "U Pawła" zrobią im dobrze ;) http://2011.olekmoto...rafki_excel.pdf Edytowane 10 Czerwiec 2012 przez Jarek Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Mutomb 3 541 Zgłoś ten post Napisano 10 Czerwiec 2012 Gdzies czytalem o pochlebnych opiniach na temat p. Pawła K. tylko terminami straszyli. Skoro jest tak zajety to znaczy ze dobry. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
manioora 1 757 Zgłoś ten post Napisano 10 Czerwiec 2012 Aż poszedłem do garażu sprawdzić... Niestety leży centralnie... Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
elektrician 722 Zgłoś ten post Napisano 10 Czerwiec 2012 A może tylko tulei brakuje co? Poza tym koło może być nie osiowo powiem wam dlaczego. Otóż oś jest gwintowana z jednej strony i koło jest dociągnięte do lewej lagi na sztywno znaczy że nie ma szans po dokręceniu się przesunąć, natomiast w prawej ladze tylko zaciska się śrubą oś i jest tam możliwość przesunięcia lagi w sytuacji gdy będzie ona nieznacznie skrzywiona lub mostek łączący lagi będzie luźny. Jest jeszcze jedna możliwość i ja tak miałem po wymianie łożysk okazało się że łożyska są minimalnie węższe i koło lekko przesunęło mi się do lewej lagi w efekcie czego pod zacisk hamulca na śrubach mocujących zacisk musiałem dać podkładki dystansowe między lagę a zacisk bo ocierał mi o tarczę. To takie przykłady kiedy koło może być nie osiowo i nie musi to wcale zależeć od wycentrowania koła. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
przemekdab 2 756 Zgłoś ten post Napisano 10 Czerwiec 2012 zmierzyłem odległości od felgi do goleni, z lewej strony, tam gdzie tarcz jest ca 30 mm, z prawej strony 28,5 mm Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Dave 4 513 Zgłoś ten post Napisano 10 Czerwiec 2012 Ciekawa sprawa z tym przesunięciem. Zszedłem do garażu i zmierzyłem. U mnie różnica 5mm. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 819 Zgłoś ten post Napisano 10 Czerwiec 2012 Pojawiło się kilka informacji, które kiedyś w przyszłości mogą się przydać czy być pomocne. zmierzyłem odległości od felgi do goleni, z lewej strony, tam gdzie tarcz jest ca 30 mm, z prawej strony 28,5 mm Możliwe przesunięcie ( tolerancja + ) łożysk w piaście to ok. 1 mm, a jeżeli tak to w praktyce mogą pojawić się takie wymiary jak: 31 z lewej i 29 z prawej lub odwrotnie - tak więc możemy przyjąć, że 30 i 28,5 jest oki ;) Otóż oś jest gwintowana z jednej strony i koło jest dociągnięte do lewej lagi na sztywno znaczy że nie ma szans po dokręceniu się przesunąć, natomiast w prawej ladze tylko zaciska się śrubą oś i jest tam możliwość przesunięcia lagi w sytuacji gdy będzie ona nieznacznie skrzywiona lub mostek łączący lagi będzie luźny. Tutaj to raczej będzie problem nierównoległości lag, ale efekt wizualny może być mylący. Podobnie gdyby jedna z lag była dłuższa - w efekcie koło też nie będzie w osi lag. Jest jeszcze jedna możliwość i ja tak miałem po wymianie łożysk okazało się że łożyska są minimalnie węższe i koło lekko przesunęło mi się do lewej lagi w efekcie czego pod zacisk hamulca na śrubach mocujących zacisk musiałem dać podkładki dystansowe między lagę a zacisk bo ocierał mi o tarczę. To dość ciekawy przypadek, ale możliwy. Wtedy oprócz podkładek pod zacisk mamy jeszcze takie możliwości: dłuższy dystans z lewej strony, a tak naprawdę dołożenie 2 dystansów z obu stron rekompensujących braki wymiarowe łożyska lub zwiększeniu rozstawu łożysk przez korektę tulejki dystansowej ( wewnątrz piasty ) : Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach