Draam 0 Zgłoś ten post Napisano 17 Czerwiec 2012 Witam, od razu przepraszam za kiepska znajomosc mechaniki i elektryki, ale coz... niektorzy tylko jezdza na motorach ;) Mam BMW 650 GS z 2005 roku; kupilam go z prawie nowym akumulatorem. Po nieduzej eksploracji moto zaczelo miec problemy z odpalaniem; potem aku zupelnie zdechł. Kupilam nowy wstawilam, problemy byly dalej. Zaprowadzialm do mechanika, powiedzial, ze zrobil, wzial pieniadze... Przez tydzien moto mialo sie dobrze (a wiec ja tez). Potem przez 5 dni stalo bez odpalania. ...i potem juz nie dalo sie odpalic. Aku znow nie zyje. Bezpieczniki sa ok. Czy wiecie, co sie moze dziac? (mechanik twierdzi, ze wszystko bylo sparwdzone i 'powinno' byc ok) Czy jest mozliwe aby zegarek (ktory w gs caly czas jest 'on)' mogl tak rozladowac aku???!!! Wiem, ze i tak musze kupic nowa baterie ale nie mam ochoty znowu wymieniac jej za miesiac - troche to drogie ;) Bedze wdzieczna za wszystkie podpowiedzi ...a moze macie jakiegos godnego polecenia mechanika (wiadomo, najlepiej dobry i tani) w okolicach Piaseczna albo Warszawy? PS: - nie, motor nie zostal na wlaczonych swiatlach, manetkach, silniku, etc. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
karolsieradz 52 Zgłoś ten post Napisano 17 Czerwiec 2012 Nie kupuj akumulatora. Ten jest dobry ! No chyba,ze kupiłas jakiś trefny Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
klansman 1 025 Zgłoś ten post Napisano 18 Czerwiec 2012 Masz alarm? Grzane manetki? Albo coś "na lewo" pobiera prąd z aku, albo masz problem z ładowaniem. Ładowanie teoretycznie powinno się wykluczyć, ponieważ moto było u "mechanika" i ten stwierdził, że wszystko jest ok...Może warto moto zaprowadzić do elektryka;). Aku póki co nowego nie kupuj. Zainwestuj w ładowarkę do aku - przyda się i szukaj przyczyny niedoładowanego akumulatora. Jak warszawska ekipa obudzi się po zlocie, z pewnością poratują Cie namiarami na sprawdzone serwisy;) pozdro. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Vengosh10 13 106 Zgłoś ten post Napisano 18 Czerwiec 2012 Poza wszystkimi "wyciekami" prądu warto też sprawdzić stan rozrusznika. Może być np. niedokręcony i wtedy objawy są takie jakby siadał akumulator. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Wojbm6 482 Zgłoś ten post Napisano 18 Czerwiec 2012 Poza wszystkimi "wyciekami" prądu warto też sprawdzić stan rozrusznika. Może być np. niedokręcony i wtedy objawy są takie jakby siadał akumulator. i masę ale niekoniecznie własną :-P - a poważnie czy dobrze jest dokręcony przewód masowy Jak kupiłaś nowe aku to jednokrotne rozładowanie przy takich temperaturach jest bez większego znaczenia, jeżeli jest "felerne" to ma jeszcze gwarancję i powinni wymienić Natomiast tak jak napisał Klansman warto odwiedzić elektryka - moze być samochodowy żeby zdiagnozował 2oo pod kątem układu elektrycznego Powodzenia Pzdr :beer: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
grzech25 11 Zgłoś ten post Napisano 18 Czerwiec 2012 wywal ten alarm :) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Draam 0 Zgłoś ten post Napisano 18 Czerwiec 2012 Hm, 1. alarmu nie ma 2. manetki sa, ale moto 5 dni stalo bez kluczyka (wiec raczej magicznie nie grzaly) 3. moto w ogole nie reagowalo; nie mowie o slabym odpalaniu - tylko o tym, ze zadna kontrolka nawet nie zamryga; ba! nawet zegarek nie dzialal 4. wyjelam aku ze skutera; podpielam i moto odpalilo... ...czyli chyba aku dead :-( Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rampus 941 Zgłoś ten post Napisano 18 Czerwiec 2012 (edytowane) Jak znajdziesz w domu/garażu miernik uniwersalny, to najpierw naładuj aku, zainstaluj, połącz sondy miernika z minusem aku i przewodem masy (odłączony od aku, plus normalnie podpięty), ustaw odczyt na amperomierz i obserwuj. Kluczyka nie wkładaj, zapłonu nie ruszaj. Odczyt nie powinien przekroczyć kilkunastu mA (zegarek). Jeśli jest dużo więcej, to po kolei wyjmuj bezpieczniki eliminując obwody, w których jest problem. Ponoć uszkodzony regulator napięcia może "kraść" prąd. W tym wypadku uciekające 100 mA rozładuje Ci akumulator w 5 dni. Przy okazji jak jest miernik w ręku to na naładowanym akumulatorze i pracującym silniku sprawdź napięcie ładowania - miernik na woltomierz i sondy miernika odpowiednio do klem. EDIT: Jak nie znajdziesz miernika, a chcesz się z tym uporać samodzielnie, to szoruj do marketu/sklepu i na tym etapie taki za 15zł wystarczy do diagnozy. Edytowane 18 Czerwiec 2012 przez rampus 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Wojbm6 482 Zgłoś ten post Napisano 18 Czerwiec 2012 Hm, 1. alarmu nie ma 2. manetki sa, ale moto 5 dni stalo bez kluczyka (wiec raczej magicznie nie grzaly) 3. moto w ogole nie reagowalo; nie mowie o slabym odpalaniu - tylko o tym, ze zadna kontrolka nawet nie zamryga; ba! nawet zegarek nie dzialal 4. wyjelam aku ze skutera; podpielam i moto odpalilo... ...czyli chyba aku dead :-( 1, +1 :drinkbeer: 2. wszystko zależy od tego jak są podpięte manetki - oryginalne masz rację - nieoryginalne może się zdażyć ze pomimo braku kluczyka jednak grzeją i rozładowują aku - mało prawdopodobne ale możliwe 3.i 4 logiczne działanie i trafna dziagnoza = +1 :drinkbeer: wniosek - właściwy nawet bez "chyba" +1 :drinkbeer: ale na tym nie koniec niestety - ponieważ to ze aku "dead" to skutek a pytanie jest dlaczego jest "dead"? jak samej znaleźć właściwą odp i wyeliminować przynajmniej te najprostsze przyczyny - post wyżej Rampusa +1 :drinkbeer: jezeli aku jest nowe i ono cuś nie teges - wymiana na gwarancji jezeli stało się "ofiarą" systemu - wystarczy je naładować a do tego potrzeba ładowarki - i to chyba zakup konieczny (jakieś 60 zł a na pewno się przyda takze do skuterka :oops: ) albo jakaś pożyczka jeżeli sama nie zdiagnozujesz to tak jak pisałem wyzej niestety elektryk - tym bardziej że jak pisałaś wcześniej miałaś już problemy Powodzenia :beer: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
pepsi001 61 Zgłoś ten post Napisano 18 Czerwiec 2012 A propo pomiaru napięcia ładowania - ile powinno być? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rPiotrek 1 595 Zgłoś ten post Napisano 18 Czerwiec 2012 ok 13,5V Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 819 Zgłoś ten post Napisano 18 Czerwiec 2012 (edytowane) min 13,8 max 14,6 Bez obciążenia Edytowane 18 Czerwiec 2012 przez Jarek 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
pepsi001 61 Zgłoś ten post Napisano 18 Czerwiec 2012 Podziękował :beer: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Draam 0 Zgłoś ten post Napisano 18 Czerwiec 2012 Wielkie dzieki za wszelkie podpowiedzi! Mam nadzieje, ze los pozwoli mi odwdzięczyć sie dobrym slowem lub choc pomachaniem reki na trasie :beer: Powalcze z tematem i zdam raport z efektow. ALE - KORZYSTAJĄC Z OKAZJI: MOZECIE POLECIC JAKIEGOS DOBREGO ELEKTRYKA W WARSZAWIE/PIASECZNIE (OKOLICACH)???????? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 18 Czerwiec 2012 Bardzo ładny ComicSans. A co - nie dowierzasz sobie? ;) Na razie wykonaj te proste czynności - na pewno dasz sobie radę. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rampus 941 Zgłoś ten post Napisano 18 Czerwiec 2012 Bardzo ładny ComicSans. A co - nie dowierzasz sobie? ;) Na razie wykonaj te proste czynności - na pewno dasz sobie radę. ComicSans jak ComicSans, ale kolor jaki wyszukany ;) Proponuję mały romans z miernikiem, żadna to magia, nie ugryzie, a doświadczenie na przyszłość cenne. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
cykli 4 039 Zgłoś ten post Napisano 20 Czerwiec 2012 ComicSans jak ComicSans, ale kolor jaki wyszukany ;) Proponuję mały romans z miernikiem, żadna to magia, nie ugryzie, a doświadczenie na przyszłość cenne. Rampus, a może dziewczyna jednak nie chce sama miernikować aku i woli oddać moto elektrykowi? Draam, wuślij może prośby do kilku osób z Wawy, na pewno ktoś się odezwie. Powodzenia! Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rampus 941 Zgłoś ten post Napisano 21 Czerwiec 2012 Cykli, jednoznacznie to nie wynika z kontekstu, zaryzykowałbym wręcz, że dokładny opis problemu wskazuje chęć na jego samodzielne rozwiązanie. Tak, czy owak, życzę Draam powodzenia, a nuż i ktoś z Wwy poświęci chwilę i rzuci okiem. 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
cykli 4 039 Zgłoś ten post Napisano 21 Czerwiec 2012 Jeśli ma nowy i zakładam że jeśli nowy to i sprawny akumulator, to chyba gdzieś "podkrada" prąd w czasie postoju (brak zasilania po kilkudniowym postoju). Ale to co napisał Rampus w #9 poście, to podstawa żeby lepiej poznać swoje moto i nie wywalać się na dodatkowe diagnozowanie, czas i koszty u elektryka. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Centrino 3 764 Zgłoś ten post Napisano 21 Czerwiec 2012 (edytowane) Tak jak Rampus napisał podłącz miernik w ten sposób: Pomiar zrób na wyłączonym zapłonie Piękna rycina :) Edytowane 21 Czerwiec 2012 przez Centrino 3 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Draam 0 Zgłoś ten post Napisano 29 Czerwiec 2012 PANOWIE: 1. JESTESCIE FANTASTYCZNI!!! - wielkie dzieki za pomoc wszelaka; za sugestie; edukacje i cudne rysunki! 2. ROMANS Z MIERNIKIEM NAWIAZALAM (Ojcem Chrzestnym tego 'zwiazku' ewidentnie jest Rampus); dzieki temu dowiedzialam sie, ze aku to padaka 3. ...aczkolwiek Cykli mial racje - troche mi sie nie chcialo tego romansu ;) 4. koniec koncow... aku poszlo do reklamacji; oficjalnie zostalo uznane przez producenta za wadliwe i dzis dostalam nowe nowiutkie. Wlasnie swiezo zalane sie laduje. ...CosmicSans... ładniutkie; bo się staram :) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach