tomekm 1 153 Zgłoś ten post Napisano 25 Czerwiec 2012 Przymierzam się do wymiany wirnika i oringów w pompie wody, ale ... nie wiem czy wymiana wirnika będzie konieczna, po rozebraniu może okazać się, że wystarczy wymienić tylko oringi. I teraz pytanie - gdzie mogę kupić wirnik i oringi, a jeśli okaże się, że wirnik nie był potrzebny, to go zwrócić. Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawel 53 671 Zgłoś ten post Napisano 25 Czerwiec 2012 Leff bedzie wiedzial najlepiej ale go nie ma Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Centrino 3 764 Zgłoś ten post Napisano 25 Czerwiec 2012 Takie rzeczy to chyba only serwis. O ile oringi dostaniesz w każdym sklepie oringowym o tyle wirnik tylko w serwisie. Podróby nie dostępne Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dakarowy 25 991 Zgłoś ten post Napisano 25 Czerwiec 2012 Właśnie próbuję odnaleźć jego wątek - ten sam temat chyba prawie.. :roll: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rPiotrek 1 595 Zgłoś ten post Napisano 25 Czerwiec 2012 (edytowane) Leff kupował w serwisie. Cały zestaw naprawczy. Coś ok. 600pln :? W twinie jest kompaktowy wałek napędu pompy, czyli wałek, łożyska i uszczelnienie. Wirnik jest osobną częścią. Oringi też można kupić osobno. http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3999-pompa-czynnika-chlodzacego/i51595/r2009/m07 Edytowane 25 Czerwiec 2012 przez rPiotrek Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dakarowy 25 991 Zgłoś ten post Napisano 25 Czerwiec 2012 Nareszcie znalazłem :cool: było ciężko http://f650gs.pl/topic/2421-znikajacy-plyn-chlodzacy/page__p__50216__hl__%20wyciek%20%20płynu__fromsearch__1#entry50216 tylko kto to teraz od deski do deski przeczyta :-) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rPiotrek 1 595 Zgłoś ten post Napisano 25 Czerwiec 2012 Nareszcie znalazłem :cool: było ciężko http://f650gs.pl/top...h__1#entry50216 tylko kto to teraz od deski do deski przeczyta :-) trzeba włączyć filtr antyspamowy i jakoś obleci. Merytorycznie jedna strona zostaje ;) 3 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 819 Zgłoś ten post Napisano 25 Czerwiec 2012 Leff będzie wiedział -bo Komir mu powiedział, a potem chyba przestało cieknąć ( chyba) ;) 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rPiotrek 1 595 Zgłoś ten post Napisano 25 Czerwiec 2012 ale pompa pojechała w sakwach na wycieczkę dookoła adriatyku ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
komir 842 Zgłoś ten post Napisano 28 Czerwiec 2012 (edytowane) Oringi zewnętrzna na korpusie pompy mają bardzo małe ( praktycznie żadne ) możliwości uszkodzenia podczas eksploatacji ( jedyna możliwość to uszkodzenie podczas montażu ) Przypuszczam że trwałośc to ponad 100 tys km bo po wciśnięciu w blok silnika nie pracują . Natomiast pompa jest kompaktowa ( nierozbieralna) - Ale jak Leff ją w końcu wymieni to dokładnie się jej przyjrzę . Główne uszczelnienia pomiędzy mediami ( woda - olej ) są wewnątrz nierozbieralnego korpusu . Wirnikka ( propelera - śmigiełka - wiatraczka ) nie potrzeba wymieniać bo przetrwa chyba ze trzy pompy . Leff zrobił już chyba z 15 tys na sączącej się pompie i pojechał z taką dookoła Adriatyku . Pewnie jak wróci to jeszcze coś trochę pojeździ . Ale fakt - sączy się coraz więcej . Przed wyjazdem uzupełniał gdześ ok 50 ml płynu tygodniowo . . Ostatnio zaczął sączyć się olej . Wymiana zbliża się nieubłaganie Na chwilę obecną , nie mając w ręku wyeksploatowanej pompy mogę doradzić zakup nowej pompy i oringów ( te byle gdzie ) I ... położenie na pólce . Wzmożoną ostrożność w kwestii ubytku płynu chłodzącego i obserwację oleju ( możliwość przesączania płynu do wody ) . Obserwuj dziurkę kontrolną ( co wylatuje - olej - czy płyn i ile ) Jaźdż do momentu kiedy wymiana będzie konieczna , A jest dość prosta technicznie . Edytowane 28 Czerwiec 2012 przez komir 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
tomekm 1 153 Zgłoś ten post Napisano 28 Czerwiec 2012 no właśnie - z otworu sączy się płyn, mało, bo nawet nie dolewam, tylko kontroluję czy stan płyny jest między min i max. Na bloku silnika, po jeździe mam wyschnięte strużki, a za 1.5 miesiąca jadę na wschód, w planach jest do zrobienia ok. 10kkm. Z Twojego posta zrozumiałem, że nie ma możliwości wymiany samych oringów, tak? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rPiotrek 1 595 Zgłoś ten post Napisano 28 Czerwiec 2012 o-ringi możesz wymienić bez problemu. Nie da się wymienić głównych uszczelniaczy pompy bo jest nierozbiwralna. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
komir 842 Zgłoś ten post Napisano 28 Czerwiec 2012 Wymiana oringów na zewnątrz korpusu pompy niczego nie zmieni . Oringi slużą tylko do zamontowania pompy w bloku silnika . Nieszczelność powstaje wewnątrz pompy , na wałku napędowym , na którym są ( no właśnie nie wiem bo nie zaglądałem a jest to element teoretycznie nierozbieralny ) . na którym są albo jakieś uszczelnienia typu simeringi , albo pierścienie grafitowo teflonowe . U ciebie problem na 99 % leży właśnie na oszczelnieniu wałka napędzającego wirnik pompy , czyli w elemencie którego naprawy nie przewidział producent ( Naprawa polega na wymianie całej pompy .) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rPiotrek 1 595 Zgłoś ten post Napisano 28 Czerwiec 2012 (edytowane) dokłanie jest tak, jak pisze Komir. A jeszcze mogą być w środku łożyska wałka. Jeśli puściło uszczelnienie od strony płynu chłodzącego może nastąpić bardzo szybkie ich zniszczenie. A wtedy pompa się rozpadnie na kawałki. Moim zdaniem: kup pompę i wymień przed wycieczką albo chociaż jak Leff weź ze sobą. Na wschodzie raczej będzie nieosiągalne. Edytowane 28 Czerwiec 2012 przez rPiotrek Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 819 Zgłoś ten post Napisano 28 Czerwiec 2012 dokasnie jest tak, jak pisze Komir. A jeszcze mogą być w środku łożyska wałka. Jeśli puściło uszczelnienie od strony płynu chłodzącego może nastąpić bardzo szybkie ich zniszczenie. A wtedy pompa się rozpadnie na kawałki. Moim zdaniem: kup pompę i wymień przed wycieczką albo chociaż jak Leff weź ze sobą. Na wschodzie raczej będzie nieosiągalne. moim też ;) 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
tomekm 1 153 Zgłoś ten post Napisano 28 Czerwiec 2012 a jak to wygląda w "singlu"? (jedziemy dwoma motocyklami) Tam co prawda nie cieknie, moto ma 35KKM przebiegu. Chcę przed wyjazdem wymienić uszczelnienia, bo zdaje się, że w tym przypadku producent przewidział takową czynność. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
komir 842 Zgłoś ten post Napisano 28 Czerwiec 2012 (edytowane) W singlu przewidział . Szukaj w wątkach o pompie . Przy okazjo zweryfikujesz stan wałka ( bo trochę gówniany - no popatrz- miałem napisać gliniany - materiał tam jest zastosowany i simeringi szybko rzeźbią rowki . Edytowane 28 Czerwiec 2012 przez komir Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rPiotrek 1 595 Zgłoś ten post Napisano 28 Czerwiec 2012 ostatni to Kumy Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
nokian66 1 262 Zgłoś ten post Napisano 29 Czerwiec 2012 (edytowane) Ja kupuję tutaj, ceny jak gdzie indziej a wiem że oryginał, gość z którym koresponduję jest oki. Podpowiada, przesyła schematy mechaniczne, wszystko po nr VIN motka. Dostawa w ciągu 2 dni. Ostatnio kupowałem linkę gazu, napinacz rozrządu, klamry do butów savanna. jacek.kupracz@bmw-smorawinski.pl Napisz do niego i zapytaj czy mają zestawy naprawcze. Lewa Edytowane 29 Czerwiec 2012 przez nokian66 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
komir 842 Zgłoś ten post Napisano 29 Czerwiec 2012 Leff czekał na pompę coś ze dwa tygodnie . Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 819 Zgłoś ten post Napisano 29 Czerwiec 2012 (edytowane) a jak to wygląda w "singlu"? (jedziemy dwoma motocyklami) jeżeli chodzi o singla - jak nie znajdziesz w odpowiednim wątku pisz PW - trochę zajęty jestem, aby teraz dużo pisać ;) - Vengosh z nadziejami jedzie :roll: Edytowane 29 Czerwiec 2012 przez Jarek Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 819 Zgłoś ten post Napisano 29 Czerwiec 2012 (edytowane) Pomyłeczka ;) sorki. Edytowane 29 Czerwiec 2012 przez Jarek Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dakarowy 25 991 Zgłoś ten post Napisano 29 Czerwiec 2012 jeżeli chodzi o singla - jak nie znajdziesz w odpowiednim wątku pisz PW - trochę zajęty jestem, aby teraz dużo pisać ;) - Vengosh z nadziejami jedzie :roll: Lepiej jak z nadziejami jedzie, niż miałby być przy nadziei... wydaje mi się :-) 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JakubL 42 Zgłoś ten post Napisano 19 Sierpień 2018 (edytowane) Dnia 29.06.2012 o 10:49, nokian66 napisał: Ja kupuję tutaj, ceny jak gdzie indziej a wiem że oryginał, gość z którym koresponduję jest oki. Podpowiada, przesyła schematy mechaniczne, wszystko po nr VIN motka. Dostawa w ciągu 2 dni. Ostatnio kupowałem linkę gazu, napinacz rozrządu, klamry do butów savanna. jacek.kupracz@bmw-smorawinski.pl Napisz do niego i zapytaj czy mają zestawy naprawcze. Lewa Powyższy e-mail aktualny? Jakaś zniąka? na kogoś się powołać ? Gdzie można same szczelki kupić? Długo szukałem i całe komplety tylko w sprzedaży. Taniej troszkę od tego: https://www.bmwstore.pl/.../11_2932-pompa.../i51603/r2004 chyba w liberty by mi policzyli. Edytowane 19 Sierpień 2018 przez JakubL Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 819 Zgłoś ten post Napisano 19 Sierpień 2018 4 minuty temu, JakubL napisał: Powyższy adres aktualny? Gdzie można same szczelki kupić? Długo szukałem i całe komplety tylko w sprzedaży. Taniej troszkę od tego: https://www.bmwstore.pl/.../11_2932-pompa.../i51603/r2004 chyba w liberty by mi policzyli. Podaj numer tych "szczelek" bo w obrębie pompy jest kilka szczelek i nie wiadomo o co Ci konkretnie chodzi. Pomijam fakt, że nie wiadomo do jakiego motocykla. Wiem, wiem ... jak poszukam to się domyślę, ale chcę wiedzieć ... A tak przy okazji: więcej czytaj bo jak mawia Dakarowy: na tym forum już wszystko zostało napisane http://f650gs.pl/search/?q=10x26x7 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach