Skocz do zawartości
kulowaty

Kupię wkręcane końcówki do kierownicy WRP 28mm

Recommended Posts

Nie wiem gdzie kupić aluminiowe końcówki do kierownicy WRP 28mm, zakreśliłem na zdjęciu. Napisałem do Touratech Polska ale każą czekać bo muszą się skontaktować z producentem. Proszę bardziej doświadczonych kolegów o pomoc. Potrzebuje dwie sztuki (jedną na zapas)

post-3104-0-98327100-1368887637_thumb.jpg

Edytowane przez kulowaty

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Muszą być ameliniowe? Jaka jest wewnętrzna średnica kierownicy, na pewno da się coś innego zaadoptować!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie wiem gdzie kupić aluminiowe końcówki do kierownicy WRP 28mm, zakreśliłem na zdjęciu. Napisałem do Touratech Polska ale każą czekać bo muszą się skontaktować z producentem. Proszę bardziej doświadczonych kolegów o pomoc. Potrzebuje dwie sztuki (jedną na zapas)

post-3104-0-98327100-1368887637_thumb.jpg

Obawiam sie, ze tylko w Touratechu. Jest to ich produkt. Jesli masz kierownice od nich to jest szansa ze Ci dorobia. Tylko nie wiem czy nie zazadaja paragonu/ fvat. Jesli kupiles sobie ta kiere gdzie indziej to z bardzo duzym prawdopodobienstwem Cie oleja.

Wykrec ta dobra, bo rozumiem ze jedna Ci sie rozpadla. Poszukaj miejsca gdzie Ci to dorobia. To zadne cuda nie sa.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Obawiam sie, ze tylko w Touratechu. Jest to ich produkt. Jesli masz kierownice od nich to jest szansa ze Ci dorobia. Tylko nie wiem czy nie zazadaja paragonu/ fvat. Jesli kupiles sobie ta kiere gdzie indziej to z bardzo duzym prawdopodobienstwem Cie oleja.

Wykrec ta dobra, bo rozumiem ze jedna Ci sie rozpadla. Poszukaj miejsca gdzie Ci to dorobia. To zadne cuda nie sa.

Mam tokarkę to sobie sam dorobię, ale to ostateczność, nie wiem jaki jest gwint w środku kierownicy, czy drobnozwojny czy zwykły, myślałem że łatwiej będzie to sobie kupić.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ale to jak - masz tokarkę, a nie masz wzornika do gwintów ??? :shock:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ale to jak - masz tokarkę, a nie masz wzornika do gwintów ??? :shock:

Mam wzornik ale jeszcze nie wykręcałem pozostałości złamanego elementu, a bez tego raczej ciężko to zrobić. Po za tym widzę że połączenie jest zabezpieczone żeby nie kręcił się ten element bo mógłby uszkodzić kabel od grzania manetki.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To dalej nie rozumie .... :roll:

Czy kupisz gotowy czy sobie sam dorobisz to i tak stare trzeba usunąć - co za różnica ??

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mam wzornik ale jeszcze nie wykręcałem pozostałości złamanego elementu, a bez tego raczej ciężko to zrobić. Po za tym widzę że połączenie jest zabezpieczone żeby nie kręcił się ten element bo mógłby uszkodzić kabel od grzania manetki.

Chlopie masz tokarke i nie sprobujesz sam? Ulamany element i tak musisz wykrecic jak napisal Jarek. Nie wiem czy nie jest on wkrecany na klej (loctite). Gdzies chyba na adv.com o tym czytalem. Moze okazac sie niezbedne podgrzanie. Tylko nie za ostro bo kiera alu. Jest to do zrobienia.

Ps. Gdybym ja mial tokarke... ehhhh...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Sklep Touratech Polska, olał sprawę i po 2 miesiacach nadal nic nie odpowiedzieli w sprawie końcówki, podziewałem się tego więc dorobiłem sobie sam.

post-3104-0-50221100-1373354524_thumb.jpg

Poniżej instrukcja dorobienia i wymiany końcówki do kierownicy, które niestety, ze względu na podcięcie potrzebne dla ogrzewania manetek są podatne na zmęczenie materiału.

Do dorobienia potrzebne będą jeśli ktoś nie ma tokarki:

Długa śruba lub nacięty pręt (może być stalowy) śr. 16mm gwint metryczny dł. 70mm, gwintownik 8, wiertło 5,5 (pod gwint) wiertło 7-8 pod otwór na przewód do ogrzewania manetek, używając pilnika można by od biedy to zrobić.

Jeśli jest tokarka to robimy z amelinium ;-) jak za zdjęciu z wymiarami, podcięcie nie musi być tak duże ja zrobiłem dużo mniejsze, na dł ok 10mm jest ok. następnie stara końcówkę zdejmujemy wykrętakiem do zerwanych śrub po wcześniejszym podgrzaniu nagrzewnicą (oczywiście wcześniej zdejmujemy manetkę i wyciągamy przewód do grzania manetki), ja ustawiłem na ok 350oC i ze dwie min. wtedy poszło, następnie czyścimy gwint, wkręcamy nową na zabezpieczenie do gwintów Loctite lub inne ja używałem wiko 02K70 (dokręcamy do położenia aby wcięcie było na dole) i czekamy ok 15 min i całość montujemy.

post-3104-0-59565400-1373354518_thumb.jpg

Post do zamknięcia i ewentualnego przeniesienia do działu technicznego

Edytowane przez kulowaty
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Bardzo fajna instrukcja :)

gwintownik 8, wiertło 5,5 (pod gwint)

A to wiertło pod M8 to nie 6,5 ? ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×