Skocz do zawartości
Francua

Spełnienie marzenia - F650GS a wersja Dakar

Recommended Posts

Serwus wszystkim. Przywitałem się w przywitalni ale chyba będzie sympatyczniej gdy krótko się przedstawię przed pytaniem. Nazywam się Tomasz Franc, jestem z Gdyni. Motocyklem BMW 650GS interesuje się od roku. Szukam motoru, który będzie użytecznym na codzienne potrzeby środkiem transportu oraz pozwoli mi uciec w inny świat, świat offroadu, świat wypraw, podróży (raczej bez pasażera - póki co moja żona zaakceptowała moje ciągoty - do wspólnej wyprawy jeszcze długa droga - a może mi się tylko tak wydaje :)

Nadszedł moment na realizację marzenia. Moje doświadczenia z 2 kołami są nie wielkie. Dłuższą przygodę miałem z quadem yamaha raptor 660. Ścigałem się w rajdach enduro. Bardzo mile to wspominam.

Przewertowałem forum i wydaje mi się, że wątki nie rozwiały mojej wątpliwości. Mam 184cm, 74kg wagi,doświadczenie średnie (potrafię jeździć lecz nie mam obycia - szczególnie w terenie). To że GS jest dobry jako pierwszy motocykl to już wiem lecz czy wersja Dakar utrudni mi pierwsze doświadczenia z motocyklem czy nie muszę się tego obawiać (obawa o wielkość i wagę)

Drugie pytanie czy różnice pomiędzy modelem 2000-2003 a 2004 w górę są na tyle znaczące że warto dopłacić do modelu młodszego (druga śieca itp). Zakładam, że z F650 zwiąże się na kilka dobrych lat. Jeśli serce będzie wołało w stronę typowego Enduro przeprawowego i okaże się że F650 nie może sprostać i tak ją pozostawię nabywając inną maszynę.

Trzecie - czy z Waszego doświadczenia można utrafić udany egzemplarz w Polsce czy raczej szukać w Niemczech?

Czwarte - czy F650 wprowadzi mnie w świat enduro/offroad, w świat przygody czy raczej powiniennem celować w XT660, jakiegoś KTM, tudzież Transalpa. Zadając to pytanie biorę poprawkę w jakim miejscu je zadaję. Jakie są Wasze doświadczenia z takimi dylematami. Zaznaczę że BMW cholernie mi się podoba, wierzę w silnik Rotaxa i przekonuje mnie dostępność części?

Dzięki za poświęcony czas i odpowiedzi.

W razie jakieś pomyłki proszę o łaskawość

Tom /Francua

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

1. nie mam Dakara, ale mysle, ze nie utrudni Ci wejscia w swiat dwukółek. Przy Twoim wzroscie nie powinienes miec problemow z sieganiem nogami do ziemi (no chyba ze jestes tzw. long dongiem :twisted: ) :lol: :) :lol: Jesli chodzi o wage moto, to nie jest on najlzeszy tak jak typowe enduro, no ale coz, cos za cos, a ty pisales, ze interesuje Cie tez turystyka... Przejmowac i obawiac sie jednak nie ma czym

2.Ja bardziej bym szukal dobrego egzemplarza, nie zjechanego i z dobrym silnikiem, a rocznik i model to raczej drugorzedna sprawa - moim skromnym zdaniem.

3. Mysle, ze mozna trafic na dobry sprzet w PL, ale trzeba czasu i szczescia, a ceny nie sa najnizsze. W Niemczech na 100% są bardzo fajne. Czasem jestem w Norymberdze i tam mozna kupic od dealera BMW, drozszy, ale za to pewny i z gwarancja. Mozna sprawdzic oferte w intrnecie

4. Tu na forum kazdy jest subiektywny i powie Ci ze BMW is the best. BMW daje dużą uniwersalnosc, a widze ze tego szukasz. Transalp w teren sie nie nadaje, KTM - ja szukalem LC4 ale byl za duzy dla mnie, a XT - mysle ze jest OK, tez sie zastanawialem kiedys, ale w koncu wzialem BMW i nie załuję.

Powodzenia.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Krzyzak! jak ty zes sie chlopie zmusil i rozpisallllll.... nie poznaje kolegi... :)

A tak na powaznie to ma chlop swieta racje, nie zastanawiaj sie tylko szukaj dobrego egzemplarza, a nie rocznika :mrgreen:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tom, dzwoniłes dzisiaj do mnie w sprawie Dakara. Jak sądze to byłeś Ty. Zapraszm do Wro na jazdy probne, sam sie przekonasz.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
1.

2.Ja bardziej bym szukal dobrego egzemplarza, nie zjechanego i z dobrym silnikiem, a rocznik i model to raczej drugorzedna sprawa - moim skromnym zdaniem.

.

Hej. dziękuję za rady. Obawiam się, że nie posiadając doświadczenia technicznego/mechanicznego nie rozpoznam nie zjechanego od zjechanego lub tego z dobrym silnikiem od tego z kiepskim. pozostaje mi serwis motocyklowym w miejscu gdzie znajdę gs'a

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Tom, dzwoniłes dzisiaj do mnie w sprawie Dakara. Jak sądze to byłeś Ty. Zapraszm do Wro na jazdy probne, sam sie przekonasz.

Tak to ja. NIe mogę się przekonać do Anglików - tu jest problem. Anglia jest kolebką muzyki - o motory, samochody, przyczepy kemping. ludzie nie dbają. Nie mają tego we krwi tak jak np Niemcy.

Poza tym w chwili obecnej do końca sierpnia będzie mi ciężko się wyrwać. Pracuję przy działalności sezonowej.

Doślij mi proszę bardziej szczegółowe zdjęcia i informację potwierdzające przebieg. Czy bierzesz pod uwagę także rozwiązanie: Przegląd motocykla (diagnoza) w serwisie motocyklowym przed moim przyjazdem?

Pozdrawiam

Tom

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Oczywiście, że można ale ja bym mojego (oczywiście przed wszystkimi wymianami, których dokonałem) nikomu nie polecił :?

pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Francua...normalnie z ust mi posta wyjąłeś, mam takie same rozterki co ty.

Zyczę powodzenia!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×