august 566 Zgłoś ten post Napisano 4 Wrzesień 2013 (edytowane) Tak się przymierzam do wyposażenia moto w prosty komputerek. Niewielki wyświetlacz graficzny, który pokazywałby średnie spalanie, temperaturę, napięcie w instalacji i takie tam. Jednym z parametrów których bym potrzebował jest czas otwarcia wtryskiwacza i jego wydajność. Z tych dwóch parametrów jestem chyba w stanie obliczyć ilość spalanego paliwa na godzinę. Do obliczenia spalania na 100km potrzebuję impulsy prędkości - te chyba dochodzą kabelkiem do prędkościomierza? Mam nadzieję, że nie ma tam linki? Obroty nie są do tego potrzebne, ale mogę je wyznaczyć z częstotliwości pracy wtryskiwacza (x2 ?) Z góry dzięki za wszelkie wskazówki :) Edytowane 4 Wrzesień 2013 przez august Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rampus 941 Zgłoś ten post Napisano 5 Wrzesień 2013 Zima będzie długa, zdążysz ;) 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Mutomb 3 541 Zgłoś ten post Napisano 5 Wrzesień 2013 Czujnik impulsow predkosciomierza masz na tylnym kole. 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
august 566 Zgłoś ten post Napisano 5 Wrzesień 2013 A macie jakiś pomyśl na sprawdzenie jaki bieg jest aktualnie zapięty? Może ze stosunku obroty/prędkość? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 819 Zgłoś ten post Napisano 5 Wrzesień 2013 Czujnik impulsow predkosciomierza masz na tylnym kole. A koniec kabla i wtyczkę pod siedzeniem koło pompy ABS'u / jednostki sterującej ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 819 Zgłoś ten post Napisano 5 Wrzesień 2013 A macie jakiś pomyśl na sprawdzenie jaki bieg jest aktualnie zapięty? Może ze stosunku obroty/prędkość? Dla takiego naukowca/ obliczeniowca jak Ty to pewnie pestka połączyć obroty, przełożenia i prędkość - bieg sam wyjdzie ;) 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
august 566 Zgłoś ten post Napisano 5 Wrzesień 2013 Dla takiego naukowca/ obliczeniowca jak Ty to pewnie pestka połączyć obroty, przełożenia i prędkość - bieg sam wyjdzie ;) Z tymi komplementacjami to poczekaj, bo pewnie doskonale wiesz jak to jest jak się coś dla siebie robi... ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
krs 3 658 Zgłoś ten post Napisano 5 Wrzesień 2013 Jak montowałem wskaźnik biegu do Bandit'a o taki: to wystarczyło wpiąć się tylko pod czujnik luzu. W naszych BMW też raczej jest taki czujnik (kontrolka neutrala, z czegoś bierze sygnał), więc chyba jest to wykonalne. Ale ja się nie znam, tak tylko podpowiadam. :) 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
august 566 Zgłoś ten post Napisano 5 Wrzesień 2013 A musiałeś jakoś ten czujnik luzu przerobić? Czy on coś zwiera też w innych pozycjach niż N? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 819 Zgłoś ten post Napisano 5 Wrzesień 2013 Z tymi komplementacjami to poczekaj, bo pewnie doskonale wiesz jak to jest jak się coś dla siebie robi... ;) Wiem ... nie robię - nie mam czasu :lol: 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 819 Zgłoś ten post Napisano 5 Wrzesień 2013 Jak montowałem wskaźnik biegu do Bandit'a o taki: to wystarczyło wpiąć się tylko pod czujnik luzu. W naszych BMW też raczej jest taki czujnik (kontrolka neutrala, z czegoś bierze sygnał), więc chyba jest to wykonalne. Ale ja się nie znam, tak tylko podpowiadam. :) Żądam linka ! ;) 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
august 566 Zgłoś ten post Napisano 5 Wrzesień 2013 To na przykład wymaga przeróbki czujnika luzu.. :( http://sklep.avt.pl/p/pl/6816/wskaznik+biegu+do+motocykla+-+zestaw+do+samodzielnego+montazu.html Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
krs 3 658 Zgłoś ten post Napisano 5 Wrzesień 2013 (edytowane) A musiałeś jakoś ten czujnik luzu przerobić? Czy on coś zwiera też w innych pozycjach niż N? W czujniku trzeba było nawiercić 6 otworów, w które umieszcza się miedziane gwoździe (lub inny patent przewodzący prąd) z płaskim łebkiem najlepiej. Patent polegał na tym, że obracający się bolec w skrzyni stykał się z kolejnymi pinami i wyświetlał się zapięty bieg. Przy wykonywaniu całego zadania (zwłaszcza nawiercanie) wskazana dokładność i odporność na stres. ;) Żądam linka ! ;) No taki o.. http://allegro.pl/wy...3502329108.html ;) Edytowane 5 Wrzesień 2013 przez krs 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
kptBurek 211 Zgłoś ten post Napisano 5 Wrzesień 2013 Jednym z parametrów których bym potrzebował jest czas otwarcia wtryskiwacza i jego wydajność. Z tych dwóch parametrów jestem chyba w stanie obliczyć ilość spalanego paliwa na godzinę. Tak na prawdę nie potrzebujesz tej informacji - jak już będziesz wszystko miał, to sobie skalibrujesz - nalejesz do pełna, pojeździsz, znowu dotankujesz i ilość zużytego paliwa podzielisz przez liczbę zliczonych impulsów. Są już takie rozwiązania z otwartym kodem i sprzętem: http://ecomodder.com...dex.php/MPGuino A jak chcesz spalanie na godzinę, to prędkości nie potrzebujesz ;-) 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
august 566 Zgłoś ten post Napisano 5 Wrzesień 2013 Tak na prawdę nie potrzebujesz tej informacji - jak już będziesz wszystko miał, to sobie skalibrujesz - nalejesz do pełna, pojeździsz, znowu dotankujesz i ilość zużytego paliwa podzielisz przez liczbę zliczonych impulsów. Są już takie rozwiązania z otwartym kodem i sprzętem: http://ecomodder.com...dex.php/MPGuino A jak chcesz spalanie na godzinę, to prędkości nie potrzebujesz ;-) Hmm, no tak, faktycznie, ale chyba mimo wszystko dokładnie będzie ciężko to obliczyć. Bo wydajność wtrysku jest stała, a dawka paliwa jest dozowana przez czas jego otwarcia. W zależności od obciążenia silnika przy tej samej ilości impulsów mogę mieć inne zużycie. ..ma sens to co piszę? :) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
kptBurek 211 Zgłoś ten post Napisano 5 Wrzesień 2013 (edytowane) Hmm, no tak, faktycznie, ale chyba mimo wszystko dokładnie będzie ciężko to obliczyć. Bo wydajność wtrysku jest stała, a dawka paliwa jest dozowana przez czas jego otwarcia. W zależności od obciążenia silnika przy tej samej ilości impulsów mogę mieć inne zużycie. ..ma sens to co piszę? :) No to może zbyt skrótowo się wyraziłem ;-) - musisz zmierzyć łączny czas "otwarcia" wtrysku w milisekundach i podzielić przez zużyte litry - wtedy będziesz miał objętość paliwa wtryskiwaną na milisekundę. edit: oczywiscie należy dzielić litry przez milisekundy ;-) Edytowane 5 Wrzesień 2013 przez kptBurek 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
august 566 Zgłoś ten post Napisano 5 Wrzesień 2013 Noo, to rozumiem. Bardzo dobry pomysł, dzięki. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Centrino 3 764 Zgłoś ten post Napisano 5 Wrzesień 2013 To na przykład wymaga przeróbki czujnika luzu.. :( http://sklep.avt.pl/...go+montazu.html Fajne to bo można się pobawić w jakieś sensowne lutowanie :) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
august 566 Zgłoś ten post Napisano 5 Wrzesień 2013 Wstępny projekt rozmieszczenia informacji na wyświetlaczu. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
august 566 Zgłoś ten post Napisano 5 Wrzesień 2013 I na wyświetlaczu.. :) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ben 5 181 Zgłoś ten post Napisano 5 Wrzesień 2013 Średnie spalanie , pozostały dystans na rezerwie ... Ech Ci Poznaniacy :) Robisz tego więcej ??? 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
august 566 Zgłoś ten post Napisano 5 Wrzesień 2013 Średnie spalanie , pozostały dystans na rezerwie ... Ech Ci Poznaniacy :) Robisz tego więcej ??? Jeszcze trzeba na LPG przerobić... Czy robię więcej? Na razie na pewno nie, bo nie wiadomo co z tego wyjdzie, a nic nie chcę obiecywać. Będzie to będzie. Jak komuś będzie bardzo zależało to też się zrobi :D Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ben 5 181 Zgłoś ten post Napisano 5 Wrzesień 2013 Wygląda obiecująco . Tylko żeby działało :) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
FALCON 5 929 Zgłoś ten post Napisano 8 Wrzesień 2013 taki niemiecki temperament i hiszpańska technologia made in Kórnik :) A na poważnie ciekawe jak to będzie działać - zamówienia zaczną spływać :) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
august 566 Zgłoś ten post Napisano 9 Wrzesień 2013 taki niemiecki temperament i hiszpańska technologia made in Kórnik :) A na poważnie ciekawe jak to będzie działać - zamówienia zaczną spływać :) Dlaczego Kórnik? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach