tomekm 1 153 Zgłoś ten post Napisano 10 Październik 2013 (edytowane) Jak to działa... - do czego jest metalowa kulka w zaworku bezpieczeństwa - zdjęcie poniżej? Edytowane 10 Październik 2013 przez tomekm Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Marcin 1 263 Zgłoś ten post Napisano 10 Październik 2013 Zawor zwrotny? Ale ja sie nie znam ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
tomekm 1 153 Zgłoś ten post Napisano 10 Październik 2013 Jakiś na pewno :-) kulka się nie rusza. Z drugiej strony na środku dekielka jest wahadełko, które jak motocykl się przewróci powoduje podniesienie iglicy, zamknięcie zaworu i zapobieżenie wyciekowi paliwa. A kulka? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Bajer 6 242 Zgłoś ten post Napisano 10 Październik 2013 (edytowane) zrób jeszcze fotę z drugiej strony ;-) Edytowane 10 Październik 2013 przez bajer Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
tomekm 1 153 Zgłoś ten post Napisano 10 Październik 2013 i więcej zdjęć Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dakarowy 25 991 Zgłoś ten post Napisano 11 Październik 2013 Tomek dlaczego popsułeś swój nowy motocykl? :-P Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
tomekm 1 153 Zgłoś ten post Napisano 11 Październik 2013 To Parcka stary motocykl :-) 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 11 Październik 2013 A moze to tylko zamkniecie/zatrzask tego krocca? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
tomekm 1 153 Zgłoś ten post Napisano 11 Październik 2013 byc moze - tylko po co? Króciec normalnie powinien być otwarty, tak samo jak iglica pod wahadełkiem, w trakcie normalnej eksploatacji ciśnienie w baku musi być wyrównywane. Jak motocykl jest przechylony, to króciec jest zamknięty - przez iglicę pod wahadełkiem. T. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Bajer 6 242 Zgłoś ten post Napisano 11 Październik 2013 mi to wygląda na odpowietrzenie całego układu ;-) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
tomekm 1 153 Zgłoś ten post Napisano 11 Październik 2013 (edytowane) również - być może :-) przy czym - jak to działa? W wersjach EU zawór odpowietrzający mocowany jest dalej na rurce - http://www.realoem.c...692&hg=16&fg=11 W wersja US - montowany jest filtr z węglem aktywnym Rozebrałbym to, ale trochę droga zabawka - 160pln :/ Edytowane 11 Październik 2013 przez tomekm Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Bajer 6 242 Zgłoś ten post Napisano 11 Październik 2013 (edytowane) 17 to zawór odpowietrzający, a w zaworze bezpieczeństwa może być 2-gi, zapasowy który działa w razie wypadku ;-) Jak nadusisz tą kuleczkę, to się rusza :?: Edytowane 11 Październik 2013 przez bajer Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
tomekm 1 153 Zgłoś ten post Napisano 11 Październik 2013 nie drgnie, ani u Pawła (w starszym), ani u mnie w nowszym :-) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
parcek 89 Zgłoś ten post Napisano 11 Październik 2013 Tomek jeśli mówimy o drganiu kulki u Ciebie i u mnie to nadmienię, że mówimy o kulce w tej danej części od naszych motocykli :shock: Dodam, że ta konkretna kulka (metalowa) nawet się nie rusza :shock: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
kptBurek 211 Zgłoś ten post Napisano 11 Październik 2013 Może ta kulka ma wyskoczyć przy jakimś określonym (zbyt dużym) ciśnieniu? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
tomekm 1 153 Zgłoś ten post Napisano 11 Październik 2013 Może ta kulka ma wyskoczyć przy jakimś określonym (zbyt dużym) ciśnieniu? ciekawy trop, choć ciężko mi sobie taką sytuacje wyobrazić, bo: - kulka nie rusza się, być może jest zabrudzona, ale nie rusza się u Pawła i u mnie - króciec jest otwarty, w sensie, że kulka nie ogranicza przepływu powietrza A może to miejsce, w którym w wersji US jest podłączany filtr węglowy? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Grymol 1 063 Zgłoś ten post Napisano 11 Październik 2013 O tej kulce ktoś mi opowiadał na zlocie w Ostrzycach, jest to prawdopodobnie odpowietrzenie baku. Ta kuleczka jest z kiebskiego materiału i lubi rdzewieć, przez co się zacina. Więcej nie pamiętam, pijany byłem :D Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
tomekm 1 153 Zgłoś ten post Napisano 11 Październik 2013 to pewnie Parcek albo ja :-) tylko w jakiej pozycji kulka powinna być? "Domyslnie" pozostawiając króciec otwarty czy zamknięty? Prawdopodobnie ten zaworek był przyczyną nagłego zatrzymania pracy silnika, więc ... potencjalnie niebezpieczne :/ Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
tomekm 1 153 Zgłoś ten post Napisano 12 Październik 2013 nikt, nic? serio? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Dave 4 513 Zgłoś ten post Napisano 12 Październik 2013 nikt, nic? serio? bo nie wiem ile to wniesie do tematu :( jedyna gleba, jaką zaliczył mój motek była bezpośrednio po zatankowaniu i obalił się na prawą stronę. Zawór wypuścił trochę paliwa. Zauważyłem po podniesieniu więc nie wiem czy to "ciągle" ciekło. A to, że potrafi się zaciąć i zatrzymać moto - tłumaczyło by pewne zdarzenie. Z Chorwacji wracałem autostradą szybciej niż powinienem, więc zużycie paliwa było znaczne. Na zjeździe z autostrady zaczął mi przygasać (coś jakby kończące się paliwo), kilka razy szarpnął. Przejechałem jeszcze z 80km i przy tankowaniu wyszło że kilka litrów było jeszcze w zbiorniku. Taka sytuacja się więcej nie pojawiła, więc jeżeli ten odpowietrznik się przyciął, to może to to. Nie wiem. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
tomekm 1 153 Zgłoś ten post Napisano 13 Październik 2013 bo nie wiem ile to wniesie do tematu :( jedyna gleba, jaką zaliczył mój motek była bezpośrednio po zatankowaniu i obalił się na prawą stronę. Zawór wypuścił trochę paliwa. Zauważyłem po podniesieniu więc nie wiem czy to "ciągle" ciekło. A to, że potrafi się zaciąć i zatrzymać moto - tłumaczyło by pewne zdarzenie. Z Chorwacji wracałem autostradą szybciej niż powinienem, więc zużycie paliwa było znaczne. Na zjeździe z autostrady zaczął mi przygasać (coś jakby kończące się paliwo), kilka razy szarpnął. Przejechałem jeszcze z 80km i przy tankowaniu wyszło że kilka litrów było jeszcze w zbiorniku. Taka sytuacja się więcej nie pojawiła, więc jeżeli ten odpowietrznik się przyciął, to może to to. Nie wiem. przyciąć się lubi raczej zawór bezpieczeństwa - doświadczyłem tego w Azji, silnik motocykla - gasł podczas jazdy, po otworzeniu zbiornika zasysane było powietrze. Tylko zawór bezpieczeństwa według mnie nie ma nic wspólnego z ową metalową kulką. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Dave 4 513 Zgłoś ten post Napisano 10 Czerwiec 2015 przyciąć się lubi raczej zawór bezpieczeństwa - doświadczyłem tego w Azji, silnik motocykla - gasł podczas jazdy, po otworzeniu zbiornika zasysane było powietrze. Tylko zawór bezpieczeństwa według mnie nie ma nic wspólnego z ową metalową kulką. Wykop taki :) Tomku - jak się skończyły Twoje zmagania z tematem? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
tomekm 1 153 Zgłoś ten post Napisano 10 Czerwiec 2015 khm... nie był to zawór, a ... przegrzewająca się pompa paliwa - podobno to wada fabryczna. Miałem dwa takie przypadki - u siebie i u Parcka w f800gs Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Dave 4 513 Zgłoś ten post Napisano 10 Czerwiec 2015 O pompie słyszałem od mechanika odstawiając moto na regulację zaworów.... twierdzi, że to nie tyle pompa, co sterownik na niej (to coś metalowe, z radiatorem). To zasysanie powietrza przy otwieraniu zbiornika... tak ma być? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jumiko 78 Zgłoś ten post Napisano 11 Czerwiec 2015 Moim zdaniem każdy zbiornik paliwa powinien mieć odpowietrznik, inaczej wytworzy się w nim podciśnienie i pompa nie da rady zassać paliwa. Kiedyś były to otworki w korkach. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach