zboniok 1 Zgłoś ten post Napisano 26 Listopad 2013 Witam, mam problem z moją efką z 1996 roku. Po udanej jeździe motóra postawiłem na noc do garażu i gdy na drugi dzień na niego wsiadłem, po 400m przestał działać. Motór był w stanie utrzymać około 1200 obrotów i przy próbie dogazowania szarpie, jakby miał złą dawkę paliwową. To było moim punktem zaczepienia i zacząłem zmieniać przewody paliwowe, czyścić filtry i zmieniać świece. Nic nie pomogło, ale przez przypadek gdy go odpaliłem włączyłem światła i motór ożył do 2000 tyś obrotów. Gdy włączę światło stopu motór może osiągnąć jeszcze większe obroty. Nie znam się na elektryce, dlatego proszę o waszą pomoc, sam myślę że to może być brak masy gdzieś ale nie jestem pewien. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 819 Zgłoś ten post Napisano 26 Listopad 2013 (edytowane) Spoko - Jarek tutaj był wcześniej i sprawdził ;) Edytowane 26 Listopad 2013 przez Jarek 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Centrino 3 764 Zgłoś ten post Napisano 26 Listopad 2013 Sprawdź tak na start ładowanie. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
speed600 0 Zgłoś ten post Napisano 27 Listopad 2013 prawdopodobnie padł regulator napięcia i podaje zbyt duże napięcie :idea: ;-) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 819 Zgłoś ten post Napisano 27 Listopad 2013 (edytowane) prawdopodobnie padł regulator napięcia i podaje zbyt duże napięcie :idea: ;-) Być może i padł, ale chętnie się dowiem jakie jest przełożenie regulatora napięcia na tak istotne zmiany obrotów w silniku z zasilaniem gaźnikowym ? Edytowane 27 Listopad 2013 przez Jarek Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
zboniok 1 Zgłoś ten post Napisano 27 Listopad 2013 (edytowane) No właśnie myślę że speed600 może mieć rację, gdyż jak zepsują się diody regulatora to właśnie światła itp. wyrównują tą różnicę i przez to motor tak mi się zachowuje. Jutro postaram się sprawdzić ładowanie i napięcie wychodzące z alternatora oraz wychodzące z regulatora. Edytowane 27 Listopad 2013 przez zboniok Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 819 Zgłoś ten post Napisano 28 Listopad 2013 No właśnie myślę że speed600 może mieć rację, gdyż jak zepsują się diody regulatora to właśnie światła itp. wyrównują tą różnicę i przez to motor tak mi się zachowuj Czyli w zasadzie można powiedzieć, że problem rozwiązany ;) Choć gdzieś w środku odnoszę wrażenie, że coś jeszcze przed nami :roll: 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
zboniok 1 Zgłoś ten post Napisano 28 Listopad 2013 (edytowane) Sprawdziłem dzisiaj napięcie i do cewek szło z regulatora aż 17V a po włączeniu świateł około 16V więc nie ma co polemizować nad sprawnością regulatora, a akumulator naładował mi na 14V. Więc zamawiam i czekam na regulator. Jarku, oby twoja druga linijka się nie sprawdziła, chociaż i tak możesz mieć rację bo chciałem się szykować na zmianę uszczelki pod głowicą i serwisem gaźników. Dostałem już regulator i motór chodzi jak marzenie, na szczęście Jarku nie sprawdziło się to o czym wspominałeś Edytowane 4 Grudzień 2013 przez zboniok Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach