ziolko 1 Zgłoś ten post Napisano 7 Październik 2010 Nie wiem do jakiego działu ten post zamieścić więc pisze tutaj, a mianowicie jak ma się sprawa malowania tłumików. Nie wiem jak wasze ale moje tłumiki wyglądają jakby miały z 200tyś przebiegu i dlatego chciałem je pomalować jakimś sprayem żaroodpornym na czarno i tylko zostawić same końcówki bo te jeszcze wyglądają dobrze w porównaniu do reszty. Miał ktoś do czynienia z takimi lakierami, jak to się ma w praktyce? Co jest wogóle przyczyną takiego wypalania wydechu, zdaję mi się że nasze maszynki szybko się przegrzewają a winę za to ponosi katalizator. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
KRUZOE 0 Zgłoś ten post Napisano 7 Październik 2010 Nie koniecznie korozja musi być od przegrzania. Myślę, że bardziej od garażowania cały sezon pod chmurką. Najpierw to kup sobie pastę do chromów lub AUTOMAX. Zdemontuj tłumiki. Szmata, pasta, kubek, ciepła woda i tak się zaczyna pierwsza przygoda.( Jakoś tak to było ) Najpierw próbowałbym je doczyścić. Chyba, że mają duże wżery i nie da się już coś wykombinować to dopiero zastanowiłbym się nad malowaniem. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Vengosh10 13 109 Zgłoś ten post Napisano 7 Październik 2010 Hej, podepnę się pod pytanie odnośnie korozji. Jak kupiłem moto to na początku nie miałem garażu i tak stał sobie biedaczek pod chmurką - efekt? Pordzewiała część śrub i (co mnie najbardziej denerwuje) to kółko (ząbkowanie przy kole - nie wiem jak to nazwać) od ABS-u. Na działanie nie ma wpływu ale wygląda biedacko, czy są na to jakieś cud środki czy czeka mnie działanie ze szczoteczką drucianą? :? pozdrawiam Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
MiKo 988 Zgłoś ten post Napisano 7 Październik 2010 kiedyś kupiłem jakiś kwas w motoakcesoriach do tegoż i wydechy w 85% się dociściły - teraz wypalenia kamufluje błotem ;) ale jakby się tak dało na czarny mat pomalować może niebyłoby tragicznie? :? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dakarowy 26 012 Zgłoś ten post Napisano 7 Październik 2010 Z tym malowaniem to ja nie wiem - widzielismy niegdys tego z allegro - porazka, co prawda kolor niby robi roznice, ale czarno to widze ;) Moj Dakar, a raczej jego wydechy potraktowane zostaly scierniwem (jak zwal tak zwal) do kwasowki, i stracily co prawda swoj chromowy blask, ale przynajmniej nie maja tej pseudo rdzy 8-) , ale koles musial sie naszorowac, bo z tego co wiem robil to recznie :oops: ale zawsze mozna szlifiereczka ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
KRUZOE 0 Zgłoś ten post Napisano 7 Październik 2010 Do czyszczenia, a raczej polerowania dobra jest pasta o nazwie G3. Nie używajcie ostrych szczotek, czy papieru ściernego do chromu, bo porysujecie lub zedrzecie powłokę. Można użyć polerki z gąbką, ale gąbka się szybko porwie na wystających częściach tłumika. Obroty w profesjonalnej polerce nie są zbyt szybkie, ale za to jest mocna jak załapie garniturek to jak nie zdążycie jej w porę wyłączyć to was rozbierze. Gdy chcecie wykorzystać wiertarkę to polerujcie na małych obrotach, bo inaczej pasta się rozbryzganie. Kto będzie miał więcej cierpliwości i czasu osiągnie leprze wyniki. :) Rdza i przebarwienia znikną! Malowanie to ostateczność. Są farby żaroodporne np.Hard Hat 750°C Żeby farba się trzymała trzeba zmatować powierzchnię! Inaczej nawet żaroodporna będzie nam złaziła z chromu. Może jakieś malowanie proszkowe? Ale na tym się nie znam. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawel 53 796 Zgłoś ten post Napisano 7 Październik 2010 Miałem problem z przypalonym plastikiem z sakw. Poradził środek do czyszczenia aluminium i chromu, taka jakas pasta w tubie ktorą kupiłem w norauto. Do tego potrzebna jest wiertarka i dwa kółka z filcem z Castoramy. Jedno kółko jest twarde którym mozna "przycisnąć" a drugie ma 2 cm gąbki, jeśli wiecie o czum mówie, i służy do polerowania. Schodzi najgorszy syf a wydechy wyglądają jak nowe. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
KRUZOE 0 Zgłoś ten post Napisano 7 Październik 2010 Jasne Pawełku! :beer: Dobrze gada! Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ziolko 1 Zgłoś ten post Napisano 7 Październik 2010 tylko że mi nie chodzi o rdzę ani inne obce ciała przylepione do tłumików tylko o te odbarwienia powstałe z przegrzania. Nie wydaje mi się żeby jakakolwiek pasta i inne bajery sobie z tym poradziły, no chyba że to jest tylko powierzchowne. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawel 53 796 Zgłoś ten post Napisano 8 Październik 2010 Nie ma co teoretyzować, trzeba działać Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Peterka 5 564 Zgłoś ten post Napisano 8 Październik 2010 Te przebarwienia to normalka, ten typ tak ma i świadczą tylko o tym, że moto jest używane do jazdy a nie do ozdoby :) i nie ma co z tym walczyć :) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ziolko 1 Zgłoś ten post Napisano 8 Październik 2010 tak wogóle to nie widziałem żeby inne motory miały tak przepalone tłumiki, ale żeby bmw - myślałem że marka zobowiązuje :| Będe miał chwile to powalcze z tym wydechem i zobacze jaki efekt. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawel 53 796 Zgłoś ten post Napisano 8 Październik 2010 B - będziesz M - miał W - wydatki Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
MiKo 988 Zgłoś ten post Napisano 9 Październik 2010 tak wogóle to nie widziałem żeby inne motory miały tak przepalone tłumiki, ale żeby bmw - myślałem że marka zobowiązuje :| Będe miał chwile to powalcze z tym wydechem i zobacze jaki efekt. podobno jednocylindrowce tak mają, chyba że coś mi się pomyliło :? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
sid 30 Zgłoś ten post Napisano 9 Październik 2010 B - będzieszM - miał W - wydatki niestety pawel bóg cię opuścił i teraz piszesz takie bzdury :) przecież bmw znaczy Bóg Mnie Wybrał :mrgreen: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
MiKo 988 Zgłoś ten post Napisano 10 Październik 2010 albo Brzydko Malowane Wydechy :mrgreen: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
MTBiker 2 175 Zgłoś ten post Napisano 10 Październik 2010 Biedny Mierny ale Wierny :) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawel 53 796 Zgłoś ten post Napisano 11 Październik 2010 Be My Wife or Brake My Window Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ziolko 1 Zgłoś ten post Napisano 14 Październik 2010 Kupiłem lakier żaroodporny do malowania wydechów i wziąłem się za matowanie tłumików. W trakcie matowania doznałem szoku, blacha jak nówka zero przebarwień. Dzisiaj kupuje pastę polerską do nierdzewki i heja na lustro :) . Po zabiegu dam znać jak wyszło. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dakarowy 26 012 Zgłoś ten post Napisano 14 Październik 2010 Jakbyś przeczytał mojego prędzej napisanego posta - wiedziałbyś o tym bez sprawdzania, wyszło Ci tzw. satynowanie.. czy coś w tym stylu :) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
KRUZOE 0 Zgłoś ten post Napisano 14 Październik 2010 Daj foty przed i po dla potomnych i niedowiarków!!! Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ziolko 1 Zgłoś ten post Napisano 14 Październik 2010 Tak to jest jak się nie słucha mądrzejszych od siebie, sorry chłopaki ale byłem przekonany że te odbarwienia będą na całej grubości blachy a to jest faktycznie tylko powierzchowne. Teraz się uśmiejecie ale muszę pogadać z mamą, kiedyś chwaliła się jak wyczyściła swoje gary z nierdzewki jakimś mleczkiem i faktycznie wyglądały jak nowe a też wyglądały nieciekawie wcześniej. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
jackx 137 Zgłoś ten post Napisano 14 Październik 2010 Dziś czyściłem blachy z piekarnika... mleczko CIF może okazać się skuteczne :) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach