kwasyl 0 Zgłoś ten post Napisano 27 Maj 2014 Pochodzę z trzcianki ale obecnie mieszkam w szkocji . Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alien19999 248 Zgłoś ten post Napisano 2 Listopad 2015 Witam wszystkich forumowiczów. Jestem posiadaczem Aprili Pegaso z 1997 roku i mam pewne pytanie. Czy w jakiejś wersji były montowane inne koła rozrządu? Ja w mojej mam tylko 2 znaki na prawym kole (na wałku wlotowym). Na którym z tych znaków powinien być ustawiony rozrząd? Pytam ponieważ przy wyższych obrotach jak by łańcuszek hałasował. Jak można sprawdzić czy łańcuszek rozrządu nie ma za dużego luzu? Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JacekJ 8 862 Zgłoś ten post Napisano 2 Listopad 2015 Poszukaj, to temat rzeka, opisany na forum dość dobrze. Potem można będzie gadać o szczegółach. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rzeżucha 562 Zgłoś ten post Napisano 2 Listopad 2015 Cześć, podaj maila to podeślę Ci serwisówkę do tego modelu i do samego silnika. Może Ci się przyda. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alien19999 248 Zgłoś ten post Napisano 2 Listopad 2015 (edytowane) Dzięki wysłałem na PW mój adres mailowy. Na temat mechaniki w motorach mam skromną wiedzę ale temat mechaniki nie jest mi obcy. Jestem mechanikiem samochodowym i w samochodach radzę sobie bez problemu ;) Edytowane 2 Listopad 2015 przez alien19999 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JacekJ 8 862 Zgłoś ten post Napisano 2 Listopad 2015 (edytowane) Tak na szybko. http://f650gs.pl/top...inacz-rozrzadu/ http://f650gs.pl/top...przeglo-zawory/ Jest tego więcej, serwisówka do beemki też dużo daje (nie wiem jak wygląda do Pegaso). Jeśli nie widzisz wszystkich wątków, to może oznaczać, że masz napisane za mało postów (niektóre wątki widać od 3 lub 5-ciu postów bodajże). A odgłosami to się chyba każdy na początku stresował. Taki silnik po prostu. Łańcuszek raczej nie hałasuje sam z siebie, jeśli już to jest to raczej wina napinacza łańcuszka. Powodzenia. Edytowane 2 Listopad 2015 przez JacekJ Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alien19999 248 Zgłoś ten post Napisano 3 Listopad 2015 ok, a takie inne pytanie gdzie w Polsce mogę dostać części do Aprilli Pegaso. Na początek bym wymienił napinacz i zobaczę co będzie dalej. Dziś jak będę miał chwilę to zabiorę się za sprawdzenie luzów na zaworach i wymontuje gaźniki, może to w nich przyczyna. Zwłaszcza, że prze chodzeniu na wolnych sama gaśnie a przy jeździe z prędkością obrotową poniżej 3500-4000 obr/min dziwnie szarpie jak by raz wolniej a raz szybciej jechała do tego jeszcze potrafi wypalić paliwo z wężyka jak by zbiornik nie nadążał podawać paliwa(żeby było jasne kranik czysty, zbiornik też. Po chwili postoju odpala praktycznie od razu i jedzie dalej). Przy wyższych obrotach nic takiego się nie dzieje. Ciężko przy takich objawach jeździć wolno :P Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rzeżucha 562 Zgłoś ten post Napisano 3 Listopad 2015 O części możesz pytać Jagiela - http://www.ismserwis.pl/. Jeśli czegoś nie ma to ściąga i nie trwa to za długo, ceny też są ok. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Centrino 3 764 Zgłoś ten post Napisano 3 Listopad 2015 ...jak by zbiornik nie nadążał podawać paliwa(żeby było jasne kranik czysty, zbiornik też. Po chwili postoju odpala praktycznie od razu i jedzie dalej).... Tu bym szukał przyczyny. Jeżeli nie masz po drodze dodatkowego filtra paliwa to jest to dziwny objaw. Czy demontowałeś kranik?? Tam prawdopodobnie taj jak w BMW jest sitko. Może ono jest zapchane?? Odpowietrzenie zbiornika drożne?? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Seb 3 866 Zgłoś ten post Napisano 3 Listopad 2015 Może być też membranka podciśnienie walnięta, jeśli to kranik podciśnieniowy. Sprawdź może czy masz takie same objawy kiedy jest zatankowany na full. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 832 Zgłoś ten post Napisano 3 Listopad 2015 ... kranik podciśnieniowy.... ;) 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alien19999 248 Zgłoś ten post Napisano 3 Listopad 2015 Kranik wyciągałem bo lutowałem w nim kontraktron od rezerwy. Jest czysty. Membrany do których są podpięte iglice są całe. Zbiornik mam ciągle zatankowany na ful :P Ciekawe jest to że przy wyższych obrotach nie ma problemu. Może jest jakieś siteczko na wejściu wężyka w gaźnik, gdzieś tu na forum o tym czytałem. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JacekJ 8 862 Zgłoś ten post Napisano 3 Listopad 2015 No jest. Niedawno komuś też się w Aprilce zapychało. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alien19999 248 Zgłoś ten post Napisano 3 Listopad 2015 Sitka w gaźniku u mnie nie było, pewnie już je ktoś "zgubił". Jutro przeczyszczę cały gaźnik i zobaczymy. Rozrząd mam rozebrany i widzę że napinacz jest wstępnie napinany ręcznie i może tu jest problem. Mam jeszcze pytanie odnośnie napinacza. Ile powinna wystawać ta sprężynka w środku? u mnie wystaje jakieś 5mm. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JacekJ 8 862 Zgłoś ten post Napisano 3 Listopad 2015 W serwisówce powinno być napisane dość dokładnie i w miarę prosto jak sprawdzić napinacz. Nie wiem, o której sprężynce piszesz. W efce chyba nie było żadnej wystającej w standardzie. W nowych teraz dodają taką sprężynkę wstępnie dociskającą napinacz, zanim dojdzie ciśnienie oleju. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 832 Zgłoś ten post Napisano 3 Listopad 2015 Była, ale i tak mierzy się do napinacza, a nie sprężynki. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alien19999 248 Zgłoś ten post Napisano 3 Listopad 2015 (edytowane) Według instrukcji w pegaso są 2 sprężyny. W ogóle dość mocno można ręcznie napiąć ten napinacz właśnie go zamontowałem i wydaje mi się że jest ok ale ta sprężyna w środku jakaś za krótka jest. Mam nadzieje że jak dostanie oleju to nie napnie zbyt mocno łańcuszka. W samochodach jest to trochę lepiej rozwiązane. Przy okazji sprawdziłem luzy zaworowe i mam tak ssące od strony koła 0,08mm , 0,13mm wydechowe od koła 0,15mm , 0,18mm ten jeden ssący ma trochę mały luz. Może wy macie jakąś inną serwisówkę bo u mnie jest napisane tylko dokręcić lekko do oporu, włożyć sprężynkę tą większą przekręcić 5 razy zgodnie ze wskazówkami zegara i zablokować nakrętką. Na pewno po tej operacji łańcuszek jest ciaśniej niż był, znaki lepiej na siebie pasują. Mam tylko nadzieję, że po dostaniu ciśnienia oleju za mocno się nie napnie. Edytowane 3 Listopad 2015 przez alien19999 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JacekJ 8 862 Zgłoś ten post Napisano 3 Listopad 2015 Racja, już pamiętam. Trzeba było ją dobrze docisnąć, żeby śruba załapała gwint. Tak czy tak, jest jak pisze Jarek, mierzy się głębokość, na którą wchodzi napinacz od brzegu głowicy. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 832 Zgłoś ten post Napisano 3 Listopad 2015 Przy okazji sprawdziłem luzy zaworowe i mam tak ssące od strony koła 0,08mm , 0,13mm wydechowe od koła 0,15mm , 0,18mm ten jeden ssący ma trochę mały luz. A mnie się wydaje, że wydechowe, ale jak masz serwisówkę to trzeba jej zaufać ;) 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alien19999 248 Zgłoś ten post Napisano 3 Listopad 2015 (edytowane) według serwisówki aprili Zawory ssące luzy 0,1-0,19 Zawory wydechowe 0,1-0,19 dodatkowy zawór 0,07-0,10 z tego co się orientuję to w BMW jest trochę inaczej Nie da się jakoś założyć silnika od BMW do aprilli będę miał mniejszy problem z częściami :) Edytowane 3 Listopad 2015 przez alien19999 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Seb 3 866 Zgłoś ten post Napisano 3 Listopad 2015 Bo w Aprilii inzyniery dolozyly jeszcze jeden zawor nie? Ja bym wrócił na chwilke do tego paliwa. Nie wiem jak masz u siebie, bo nie widzialem, ale czy pomiedzy zbiornikiem/kranikiem masz pompę? Czy bezposrednio, grawitacyjnie jakby wacha leci do gaziora? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alien19999 248 Zgłoś ten post Napisano 3 Listopad 2015 Racja dołożyli :P Benzyna leci bezpośrednio nie ma pompki silnik musi jakoś zaciągać. Dziwne, że przy szybszej jeździe nie ma najmniejszych problemów. A takie jeszcze pytanie czy wasze BMW wkręcają się na obroty do czerwonego pola? Bo moja aprilia nie. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Seb 3 866 Zgłoś ten post Napisano 3 Listopad 2015 (edytowane) A ile Ci pali? Ja bym szukał po stronie paliwowej chyba mocniej, jeśli nie masz pompki, to masz o jeden element mniej. Wyjścia sa dwa, albo nie dostaje paliwa, albo ją zalewa skoro na wolnych gaśnie. ps. ja akurat nie jeżdżę BMW, więc większość tych problemów jest mi jakby to powiedzieć - obca. Taki dajmy na to napinacz, u mnie jest, ale w manualu jak byk stoi napisane - nie ruszać :D Edytowane 3 Listopad 2015 przez Seb Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alien19999 248 Zgłoś ten post Napisano 4 Listopad 2015 A pali zależy jak jeżdżę jakieś 7-8 litrów / 100km Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 832 Zgłoś ten post Napisano 4 Listopad 2015 A pali zależy jak jeżdżę jakieś 7-8 litrów / 100km I mówisz, że kupiłeś Apri bo na Bemkę Cię nie stać ;) Adyć to pali prawie tyle co kiedyś Żuk ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach