Skocz do zawartości
skiba

Pomoc w zakupie. Gs z zawiechą od Dakara.

Recommended Posts

Witam, rozważam zakup Gsa z zawieszeniem od Dakara. Tzn. na pewno przednie zawieszenie jest od Dakara, ale pytanie co z tylnym.

Obecny właściciel twierdzi, że też było wymienione, ale on ma motocykl od roku i sam tego nie robił. Moje pytania:

- czy ktoś z was potrafi ze zdjęcia ocenić, że tylne zawieszenie jest wymienione?

- jak można to na 100% sprawdzić oglądając motocykl na żywo?

- czy zostawienie oryginalnego tylnego zawiasu, przy wymianie przedniego, będzie skutkować złym prowadzeniem?

- co to za zbiorniczek wyrównawczy, widoczny na zdjęciu powyżej osłony przedniej zębatki? To nie jest oryginalne mocowanie, jest przyczepiony opaskami. W tym miejscu w oryginalnych Gsach nic nie ma.

Prośba o pomoc, bo motocykl ogólnie mi się podoba, ale mam trochę wątpliwości, bo nie chcę wdepnąć w jakiś problem.

Pozdrawiam

post-3964-0-29078800-1413914844_thumb.jpg

Edytowane przez skiba

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie każdy zbiorniczek jest wyrównawczy :) pytaniem o "zbiorniczek" odpowiedziałeś "jakby" o rodzaj tylnego amora. Resztę doczytasz jak będziesz dociekliwy.

Edytowane przez agreSorek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To jest zawiecha Dakarowa, wierz mi bo też mam taką rzeźbę ;-). Ten zbiorniczek to kompensacja od amortyzatora, zwykły gs tego nie ma. Podczas zakupu koniecznie sprawdź czy jest dodatkowa rolka łańcucha - powinna być dorobiona bo modele zwykłego GS-a do 2003 nie miały jej mocowania. Z dorobieniem jest dużo zabawy, o takiej:

2014-04-12%2B12.08.28.jpg

a tu po robocie:

2014-04-12%2B13.59.27.jpg

Mam nadzieję, że byłeś w przywitalni bo jeżeli nie to wykonawca rolki zrobi Ci z .... jesień średniowiecza :lol:

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Widzę, że Vengosh czyta więc pewnie coś więcej napisze.

Poproś o ostatnich 7 oznaczeń VIN - zobaczymy co to za składak ;) - może coś cię dowiemy.

Nie widzę dolnej rolki łańcucha co w przypadku amora z Dakara nie jest po ...

... a to już nie piszę - Ven napisał :roll: :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Byłem, życie mi jeszcze miłe :) Czy ta rolka jest konieczna?

VIN ZH89602

Panowie, piszcie mniej zagadkowo.

Edytowane przez skiba

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mam nadzieję, że byłeś w przywitalni bo jeżeli nie to wykonawca rolki zrobi Ci z .... jesień średniowiecza :lol:

Myślisz, że bym cokolwiek napisał bez sprawdzenia :lol:

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Byłem, życie mi jeszcze miłe :) Czy ta rolka jest konieczna?

Jak nie przeszkadza Ci spadający łańcuch w czasie jazdy to nie ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Byłem, życie mi jeszcze miłe :) Czy ta rolka jest konieczna?

VIN ZH89602

Panowie, piszcie mniej zagadkowo.

Jak nie przeszkadza Ci, że łańcuch napierdziela Ci po wahaczu podczas jazdy to nie ;-) (Admin Paweł powiedziałby "chłoszcze" :lol:)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Chassis number ZH89602 Vehicle code 0172 Series R13 Model F 650 GS 00 (0172 ( 0182) ) Body type 0182) Catalog model ECE Production date 2003 / 01 Engine F 650 GS 00 (0172 Transmission Steering Catalyzer YES

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jak nie przeszkadza Ci spadający łańcuch w czasie jazdy to nie ;)

Jakby co, pytałem o tą dodatkową rolkę, którą spawaliście.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jakby co, pytałem o tą dodatkową rolkę, którą spawaliście.

A piszę o tej, która jest w Dakarze ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jakby co, pytałem o tą dodatkową rolkę, którą spawaliście.

Jak nie przeszkadza Ci, że łańcuch napierdziela Ci po wahaczu podczas jazdy to nie ;-) (Admin Paweł powiedziałby "chłoszcze" :lol:)

A jak Wolisz dosłownie - jest ona konieczna przy zmienionym zawieszeniu bo przy wyższym jego skoku zmienia się prowadzenie łańcucha.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czyli podsumowując:

- zawieszenie Dakar (przód, tył)

- brak rolki - problem, bo nie chce mi się rzeźbić

- rozumiem, że wspomniany zbiorniczek jest od Dakar, tylko oryginalnie, gdzie indziej mocowany?

Ok, nie było ostatniego pytania :oops:

Edytowane przez skiba

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czyli podsumowując:

- zawieszenie Dakar (przód, tył) - tak

- brak rolki - problem, bo nie chce mi się rzeźbić - nie wiem, musisz to sprawdzić. Jak nie ma tej rolki i nie masz komu zlecić jej zrobienia bądź nie masz takich umiejętności to nie kupuj bo komfort z jazdy będzie żaden, a w przypadku wyciągnięcia łańcucha tak jak pisał Jarek może dojść do sytuacji niebezpiecznej

- rozumiem, że wspomniany zbiorniczek jest od Dakar, tylko oryginalnie, gdzie indziej mocowany? - to zależy od rocznika i od tego czy Dakar miał ABS czy nie miał. Większość Dakarów miała zbiorniczek właśnie w tym miejscu np ten idealny, Czarkowy, który kiedyś pewnie trafi do muzeum :lol: :

10609056_724115334291880_384043060_n.jpg

Edytowane przez Vengosh10

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tak naprawdę to nie jestem pewny czy ta rolka jest czy jej nie ma w prezentowanym motku. Trzeba by sprawdzić. Ze zdjęcia wygląda, że jej brak, ale jak jest ? - nie wiem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tak naprawdę to nie jestem pewny czy ta rolka jest czy jej nie ma w prezentowanym motku. Trzeba by sprawdzić. Ze zdjęcia wygląda, że jej brak, ale jak jest ? - nie wiem.

Nie no, teraz jak wiem, czego szukać, to widać, że nie ma. Dla porównania załączam.

post-3964-0-48134100-1413920551_thumb.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Rozumiem, że zakup samej rolki to nie problem? Z tego co widzę w oryginale mocowanie było spawane do ramy aluminium-aluminium. Czy ty też tak masz? Czy może przy dorabianiu robi się to inaczej? Myślę, że jakiegoś spawacza bym znalazł. Mam całą zimę :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tylko po co jak można kupić dakara, po co? Ven miał taki kaprys ( silna więź emocjonalna;) ) to nie miał wyjścia.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Rozumiem, że zakup samej rolki to nie problem? Z tego co widzę w oryginale mocowanie było spawane do ramy aluminium-aluminium. Czy ty też tak masz? Czy może przy dorabianiu robi się to inaczej? Myślę, że jakiegoś spawacza bym znalazł. Mam całą zimę :)

Tak, mam dospawane do ramy mocowanie rolki ale fotę mam tylko tę co wrzuciłem więc więcej Ci dziś nie pomogę.

EDIT: amelinium - amelinium? Nie, GS to solidna stalowa konstrukcja ;-)

Edytowane przez Vengosh10

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tylko po co jak można kupić dakara, po co? Ven miał taki kaprys ( silna więź emocjonalna;) ) to nie miał wyjścia.

1. Jednak są ludzie, którzy zmieniają zawiechę i nie jest ich tak mało.

2. Motorek jest generalnie zadbany, wyposażony, nie mam uwag. Kupiłbym go od razu, gdyby był w oryginale, bo nie koniecznie musi być Dakar. W moich okolicach nie ma zbyt wiele tych motorków w sensownym stanie i cenie, ten jest najlepszy.

3. Jak już ktoś musi Dakar z ABSem i kuframi, to circa 3000 zł drożej.

Wystarczy?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie no, teraz jak wiem, czego szukać, to widać, że nie ma. Dla porównania załączam.

Tak nie w temacie ; Egzemplarz mało używany co można stwierdzić po stanie podnóżków pasażera, genialne.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

1. Jednak są ludzie, którzy zmieniają zawiechę i nie jest ich tak mało.

2. Motorek jest generalnie zadbany, wyposażony, nie mam uwag. Kupiłbym go od razu, gdyby był w oryginale, bo nie koniecznie musi być Dakar. W moich okolicach nie ma zbyt wiele tych motorków w sensownym stanie i cenie, ten jest najlepszy.

3. Jak już ktoś musi Dakar z ABSem i kuframi, to circa 3000 zł drożej.

Wystarczy?

Skoro tak uważasz to śmiało bierz, spokojnie sprzedasz zawiechę i przednie koło, kupisz części w oryginale, i jeszcze sporo kasy Ci się zwróci.

Edytowane przez agreSorek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie no, teraz jak wiem, czego szukać, to widać, że nie ma. Dla porównania załączam.

W porównaniu ze zdjęciem z Twojego pierwszego posta to ze zdjęcia na zdjęcie przybywa srebrzanki. Nie wiem dlaczego ktoś pomalował zębatkę? Swoją drogą najlepsze czasy ma ona już za sobą.

EDIT: Zagalopowałem się - zdjęcia dwóch różnych motocykli

Edytowane przez Debian

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja mam jednak inne zdanie jak AgreSorek. Fakt, że mój przypadek był dość specyficzny ;-) ale tu jest właściwie wszystko co jest potrzebne do przeróbki (no może oprócz rolki ;-)). Jeżeli Masz to gdzie wykonać i moto Ci odpowiada to działaj :-) wszak w moim odczuciu zawieszenie od Dakara jest lepsze, a porównanie jakieś mam ;-). Jak mogę Ci jeszcze coś doradzić to przed zakupem wykonaj jazdę próbną i sprawdź jak zachowuje się ABS przy wyższych prędkościach. Znajdź kawałek autostrady i rozpędź moto do 120 - 130 km przez jakąś minutę i sprawdź czy nie zapala się kontrolka ABS.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tak nie w temacie ; Egzemplarz mało używany co można stwierdzić po stanie podnóżków pasażera, genialne.

Kolego, trochę się ośmieszasz. To zdjęcie było poglądowe od oryginalnego Dakara i dotyczyło tylko rolki łańcucha. Poza tym nie pisałem malo używany, tylko zadbany, ale cóż nie będę cię już dobijać.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×