tomekm 1 153 Zgłoś ten post Napisano 31 Marzec 2015 chcę zabezpieczyć przed rdzą ramę terenówki - ktoś ma jakieś doświadczenia? Czym najlepiej to zrobić? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
FALCON 5 929 Zgłoś ten post Napisano 31 Marzec 2015 kiedyś czyściło się dokładnie, potem Cortanin i biteks, a teraz pewnie są jakieś nowe metody. Te stare były jednak skuteczne Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawel 53 706 Zgłoś ten post Napisano 31 Marzec 2015 Natryskowe.com Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
nokian66 1 262 Zgłoś ten post Napisano 31 Marzec 2015 (edytowane) Mnie robili do Grand Vitary środkami Wurth, natryskowo, inne w profil i inne po zewnątrz, najwazniejsze w tym to dokladne wyczyszczenie, zamalowanie podkładem na blache a poźniej konserwacja. Jak pojdzie konserwacja na brud i rdze to psu na bude..... Edytowane 31 Marzec 2015 przez nokian66 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
tomekm 1 153 Zgłoś ten post Napisano 31 Marzec 2015 na pewno bede piaskowal/srutowal, potem podklad i farba - tylko jaki podklad i jaka farba ;-) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JacekJ 8 862 Zgłoś ten post Napisano 31 Marzec 2015 Piaskowanie, podkład epoksydowy, lakier. Podkład zaraz po piaskowaniu, żeby nawet rosa nie osiadła. Wytrzyma lata. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
tomekm 1 153 Zgłoś ten post Napisano 1 Kwiecień 2015 a co myślicie o malowaniu proszkowym ramy? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 823 Zgłoś ten post Napisano 1 Kwiecień 2015 A ta rama będzie całkowicie rozbrojona i bez innych elementów samochodu? Taka "do rosołu"? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Dmieszcz 100 Zgłoś ten post Napisano 1 Kwiecień 2015 Tylko gdzie i za ile zrobią Ci takie malowanie? Zazwyczaj robi się jak pisze JacekJ, ja robię teraz swojego, ramy akurat nie muszę, epoxyd reaktywacja, potem normalny i kryjący, od spodu baranek. Robię systemem Novol do staroci, ale są droższe i tańsze na rynku. Do cortaninu raczej się już nie wraca, są lepsze środki. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Centrino 3 764 Zgłoś ten post Napisano 1 Kwiecień 2015 Trzeba się zastanowić czy zastosować podkład epoksydowy czy reakcyjny. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Dmieszcz 100 Zgłoś ten post Napisano 1 Kwiecień 2015 Reaktywny epoxydowy, jedno nie wyklucza drugiego. Tylko żeby nie próbować malowania akryle pod epoxydowy bo będzie zonk. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
tomekm 1 153 Zgłoś ten post Napisano 1 Kwiecień 2015 A ta rama będzie całkowicie rozbrojona i bez innych elementów samochodu? Taka "do rosołu"? tak, taka do rosołu, wygląda mniej więcej tak (trzeba jeszcze instalację wyjąć): @Dmieszcz - ramy też nie muszę, ale mam ją zdjętą i w stanie zajebistym, a auto robione na lata, więc szkoda byłoby nie zabezpieczyć. Najbardziej obawiam się, czy "proszek" nie jest zbyt twardy - nie wiem jak będzie zachowywał się obijany przez kamienie. Obecnie pomalowana jest farbą do zbiorników balastowych, ale okazało się, że jest ona zbyt twarda i uderzenia (np. młotkiem) powodują odpryski. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 823 Zgłoś ten post Napisano 1 Kwiecień 2015 Krótko: moim zdaniem proszek nie nadaje się do tego typu zabezpieczeń. Według mnie lepszy jest podkład "miękki" i coś nawierzchniowego + coś bitumicznego, ale pewnie lakiernicy wiedzą więcej na temat dobrych środków "na lata" Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Dmieszcz 100 Zgłoś ten post Napisano 1 Kwiecień 2015 (edytowane) Jak dasz na proszek baranka albo lepiej tzw wosk, to zabezpieczy. Wpisz w Google Fertan na przykład, mają zaje... chemię. Robiłem ich preparatami skorodowany od środka zbiornik MZ jakieś cztery lata temu i jest idealnie. Edytowane 1 Kwiecień 2015 przez Dmieszcz Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Centrino 3 764 Zgłoś ten post Napisano 1 Kwiecień 2015 Reaktywny epoxydowy, jedno nie wyklucza drugiego. Tylko żeby nie próbować malowania akryle pod epoxydowy bo będzie zonk. No właśnie wyklucza. Z tego co wiem nie wolno dawać epoksydowego na reaktywny i odwrotnie. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Dmieszcz 100 Zgłoś ten post Napisano 1 Kwiecień 2015 (edytowane) Są reaktywne podkłady epoxydowe Aż zaglądnę do puszek w garażu. Na pewno można było stosować na mój podkład systemy epoxydowe. Jeśli nie to odszczekam ^_^ Edytowane 1 Kwiecień 2015 przez Dmieszcz Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Dmieszcz 100 Zgłoś ten post Napisano 1 Kwiecień 2015 No dobra, prostuję: Z moich plakatówek wynika: mam podkład reaktywny i on jest pod akryle (PROTECT 340) i drugi antykorozyjny (PROTECT 360) i ten jest epoxydowy. Stąd nieco popultałem. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Reich 201 Zgłoś ten post Napisano 1 Kwiecień 2015 Umalować to proszkiem nie problem, dodatkowym plusem byłoby to, że będzie dodatkowe zabezpieczenie chemiczne wtedy. Tj przed malowaniem dobre lakiernie przepuszczają przez kąpiel np fosforanującą i obowiązkowo na sam koniec chromianowanie lub pasywacja polimerowa. Do tego podkład cynkowy i zabezpieczenie antykorozyjne pierwsza klasa. Ale jak ktoś już wcześniej wspomniał, warto by na to później położyć coś miękkiego, aby lakier nie odpryskał przy uderzeniach z kamorami. A że tak głupio się zapytam, jakieś przeciwwskazania przed ocynkiem? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Marcin_Krk 2 171 Zgłoś ten post Napisano 1 Kwiecień 2015 W zeszłym roku robiłem ramę do długiego Patrola. Była w takim samym stadium "rozłożenia", poszła do piaskowania, potem podkład, jakies woski w profile zamknięte, potem jakiś miękki lakier i na koniec baran. Ważne żeby już po montażu budy i całej reszty pstryknąć jeszcze tam gdzie warstwa została naruszona. Powinno wytrzymać kolejne 20 lat :) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
tomekm 1 153 Zgłoś ten post Napisano 1 Kwiecień 2015 no wlasnie pojdzie w ocynk, zastanawialem sie jak parę złotych zaoszczędzić, ale sprawdzając koszty - wychodzi w sumie na jedno Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JacekJ 8 862 Zgłoś ten post Napisano 1 Kwiecień 2015 Zrób jakąś fotorelację z napraw. Ciekawe przedsięwzięcie i wiele osób może skorzystać z informacji. W tym wątku nawet byłoby fajnie to zebrać. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
przemekdab 2 756 Zgłoś ten post Napisano 1 Kwiecień 2015 jak jest rozebrana, dał bym do cynkowania Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ludziepodrozuja 580 Zgłoś ten post Napisano 13 Maj 2015 tak, taka do rosołu, wygląda mniej więcej tak (trzeba jeszcze instalację wyjąć): @Dmieszcz - ramy też nie muszę, ale mam ją zdjętą i w stanie zajebistym, a auto robione na lata, więc szkoda byłoby nie zabezpieczyć. Najbardziej obawiam się, czy "proszek" nie jest zbyt twardy - nie wiem jak będzie zachowywał się obijany przez kamienie. Obecnie pomalowana jest farbą do zbiorników balastowych, ale okazało się, że jest ona zbyt twarda i uderzenia (np. młotkiem) powodują odpryski. Dobrze widzę, że to rama od Defa 110? A z jakim silnikiem będzie chodził? :) 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
tomekm 1 153 Zgłoś ten post Napisano 13 Maj 2015 Póki działa TD5 to TD5, ale nie wykluczony downgrade do mixu 200TDi z 300TDi 4 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ludziepodrozuja 580 Zgłoś ten post Napisano 13 Maj 2015 Fajnie, fajnie :) Ja zdecydowałem się od razu na 300 TDi Będzie jakaś relacja z napraw? :) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach