Skocz do zawartości

Recommended Posts

Z tego co widzę to każda inna odpowiedź niż "da radę" to cię nie satysfakcjonuje.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

ponawiam zatem pytanie, czy ten wydech:

http://olx.pl/oferta...html#9a61a0a2e6

z dorobioną z kwasówki rurą na wzór oryginalnej od f650gs, nadałby się do Dakara/F650GS?

Wszystko się da, kwestia końcowego wyglądu i zadowolenia klienta.

Ten wydaje się być za długi i będzie wystawał poza lampę wg mnie.

Chyba, że chcesz mieć poprowadzony tak nisko jak w tym ceesie.

PS

A nie, dobra to jest inny niż na zdjęciu tym brzydkim.

Wprawny spawacz sobie pewnie coś z tego wyduma.

Edytowane przez Centrino
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A kat sonda i takie tam duperele ?

Wysłane z garażu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

jeśli się nie da, to interesuje mnie merytoryczne wyjaśnienie dlaczego nie?

długość samego tłumika jest inna - od cs-a jest dłuższy i bedzie wystawał . dorobienie kolanka pomijam bo to nie problem .

co do otworu na sondę to też da się wspawać do nowej "rurki" , katalizatora nie ma i nie będzie . co ciekawe akcesoryjne wydechy np. akrapovica sprzedawana w aso BMW czy arrow-a w triumphie nie posiadają katalizatora a pomimo tego mają atesty drogowe . więc nie demonizujmy zielnego w motocyklach ;-) , są więksi truciciele na drogach .

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

długość samego tłumika jest inna - od cs-a jest dłuższy i bedzie wystawał . dorobienie kolanka pomijam bo to nie problem .

co do otworu na sondę to też da się wspawać do nowej "rurki" , katalizatora nie ma i nie będzie . co ciekawe akcesoryjne wydechy np. akrapovica sprzedawana w aso BMW czy arrow-a w triumphie nie posiadają katalizatora a pomimo tego mają atesty drogowe . więc nie demonizujmy zielnego w motocyklach ;-) , są więksi truciciele na drogach .

Dzięki Mario za konkrety :)

drążę ten temat bo chciałbym poprzez akcesoryjny wydech zdjąć parę kg z Dakara, bo jak do tej pory to mu nieco dołożyłem (gmole dół, górne w drodze), poza tym, gdyby przy okazji lepiej gadał to też by było dobrze, byle nie za głośno.

Jak do tej pory znalazłem tylko 3 opcje na inny wydech do Dakara.

1 i 2: GPR lub Scorpion, nówki za ok. 1350 PLN, z homologacją, db killerem, gwarancją na 2 lata i wszystkim co trzeba. I to by była pewnie najlepsza opcja, tylko niekoniecznie chcę wydawać tyle kasy na wydech do 15-letniego motka, choć nie wykluczam do końca tej opcji.

3. Dominator za ok 600-650 pln, też nówka z db killerem, homologacją i gwarancją na 5 lat. Tylko jakoś nie ufam Dominatorowi. Czytałem ostatnio dużo negatywnych opinii na jego temat w necie, że za głośne, że ryczą i że się wypalają po jednym sezonie.

Orientuje się ktoś, czy są jakieś inne rozwiązania?

Od razu powiem, że z używkami w necie jest bieda i od dłuższego czasu na żadne nie trafiłem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Przecież sonda jest w dolocie, ew. Do przeróbki będzie jakaś redukcja czy tam coś. Nie kupuje się takiego tłumika żeby mieć katalizator.

Edytowane przez agreSorek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

mnie jazda bez db killera troszeczkę męczyła /sąsiadów chyba bardziej/ więc założyłem na trochę oryginał i zamówiłem wkładkę w bmw :oops: . ździercy :-D ale mają w kilka dni . w tej chwili da się normalnie żyć a różnica między obiema wersjami poza akustyczną wydaje mi się pomijalna , prędkość maksymalna podobna przyspieszenie również więc jeżdżę z wkładką db . masa zupełnie inna w porównaniu z oryginałem /rzeczony katalizator a w zasadzie jego brak / i o to chodzi . co do wydechów typu dominator czy inny samodział ;-) zdanie mam takie jak większość - źle wydane kilka stówek , MT powie na co wydać zamiast tubki o wyglądzie tłumika .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

mnie jazda bez db killera troszeczkę męczyła /sąsiadów chyba bardziej/ więc założyłem na trochę oryginał i zamówiłem wkładkę w bmw :oops: . ździercy :-D ale mają w kilka dni . w tej chwili da się normalnie żyć a różnica między obiema wersjami poza akustyczną wydaje mi się pomijalna , prędkość maksymalna podobna przyspieszenie również więc jeżdżę z wkładką db . masa zupełnie inna w porównaniu z oryginałem /rzeczony katalizator a w zasadzie jego brak / i o to chodzi . co do wydechów typu dominator czy inny samodział ;-) zdanie mam takie jak większość - źle wydane kilka stówek , MT powie na co wydać zamiast tubki o wyglądzie tłumika .

W F800GS (w ST pewnie też) katalizator jest przed tłumikiem więc różnica w wadze nie wynika z jego braku.

Teraz też jeżdżę z DB kilerem ale wydaje mi się, że po Warszawie bezpieczniej jest bez :-(

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

W F800GS (w ST pewnie też) katalizator jest przed tłumikiem więc różnica w wadze nie wynika z jego braku.

Teraz też jeżdżę z DB kilerem ale wydaje mi się, że po Warszawie bezpieczniej jest bez :-(

po Warszawie to najlepiej w ogóle nie jeździć
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czy ktoś korzystał z takich źródeł?

https://pl.aliexpress.com/item/AK51A-1-Modified-Motorcycle-Exhaust-Pipe-Muffler-CBR-CB400-CB600-CBR600-CBR1000-KTM-990-DUKE-ER6N/32500067809.html?spm=2114.56010108.5.8.nGRIw5&&scm=1007.12784.34642.0

Nie planuję zakupu, pytam z czystej ciekawości. Kolega zamówił tam kamerkę inspekcyjną za pare dolców.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czy ktoś korzystał z takich źródeł?

https://pl.aliexpres...7.12784.34642.0

Nie planuję zakupu, pytam z czystej ciekawości. Kolega zamówił tam kamerkę inspekcyjną za pare dolców.

Nie wiem o jakiej kamerce piszesz bo mi wychodzi wydech Akrapa

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jak ze źrodła to wodoszczelna :)

Wysłane z garażu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Atrapa

Atrapović

  • Like 6

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

W F800GS (w ST pewnie też) katalizator jest przed tłumikiem więc różnica w wadze nie wynika z jego braku.

w ST są proste rury kolektorowe , bez "gruchy" co sprawia że tłumik z katalizatorem waży 8-9 kilo ;-) . akrap waży koło trzech więc jest oszczędność wagi .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

"w ofercie" jest , tylko nikt nie zakłada ;-) . w cenniku też jest , natomiast w cenniku BMW jest tylko tłumik / trochę inny wygląd od tego aftermarketowego/ a katalizatora brak ;-) . w środku nie ma katalizatora , sprawdziłem bo zaglądałem do bebechów . pytanie co oznacza homologacja namalowana na tłumiku akrapa oem bmw ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kombinują. To pewnie tak jak z TKC 80 - napisali na nich, że błotno-śniegowe i mogą zakładać na nowe motki w salonie ;-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×