Skocz do zawartości

Tomek Sz

Użytkownik
  • Zawartość

    90
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

50 Excellent

O Tomek Sz

  • Tytuł
    Zadomowiony

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja:
    Sobków
  • Motocykl
    BMW F650ST'98

Ostatnie wizyty

1 749 wyświetleń profilu
  1. Tomek Sz

    Szyba do F650 ST

    Kupiłem motocykl z takim Losterem, ale w tym momencie jest dość przerobiony. Może dlatego, że lubię sobie poprzerabiać, ale też coś mi w niej nie pasowało. Duża, za bardzo pochylona do kierowcy, szumiało, a po założeniu deflektora bardzo ją gięło. Miałem okazję przejechać się Efką ztakim Givi, i na kilku kilometrach odniosłem pozytywne wrażenie. Mam wrażenie, że Efka z Losterem wygląda lepiej, ale to rzecz gustu.
  2. Tomek Sz

    Ładowanie

    U mnie siedzi na zewnątrz z lewej strony pod zbiorniczkiem wyrównawczym płynu. Już dosyć długo i bez problemów. Mniej więcej jak na fotce, ale przyczepiony na zewnątrz osłony.
  3. Tomek Sz

    Ładowanie

    Woltomierz podłącz do akumulatora za pomocą przekaznika sterowanego ze stacyjki. Tak samo można podłączyć regulator (kabel sygnałowy), wtedy wartość napięcia jest rzeczywista. Za stacyjką i przy światłach są spadki napięcia. Regulator się grzeje, dobrze go wystawić gdzieś na zewnątrz dla lepszego chłodzenia.
  4. Tomek Sz

    Projekt "zapach młodości"

    W zasadzie to robiłem 2 równocześnie, bo pochwaliłem się drugiemu koledze i u niego też się znalazł Komar z dziecięcych lat. Tamten to 2352 w klasycznej zieleni groszkowej, na szczęście bez białych elementów. W zasadzie to cała robota odwalona, więc kilka doświadczeń się zebrało. Chętnie pomogę.
  5. Tomek Sz

    Projekt "zapach młodości"

    To białe jest ładne, ale bardzo upierdliwe. Trzeba się pilnować żeby nie dotykać przy grzebaniu.
  6. Tomek Sz

    Projekt "zapach młodości"

    Komar dla kolegi- jego pamiątka z dzieciństwa. Ogólnie dużo roboty, ale jest frajda z jazdy 30-tką. Właśnie docieram.
  7. Tomek Sz

    F650 oczami 19 latka, zakup, jazda, wnioski

    Jeżeli robisz 250km na 12 l (pełen bak minus rezerwa), to pali Ci 4,8 l. Najpierw zacznij od świecy, ale zauważ, że prawidłowy obraz spalania będziesz miał po dłuższej trasie, przy nagrzanym silniku i wygrzanej świecy. W tych temperaturach i przy bujaniu wokół komina możesz świecy nie wygrzać. Obniżenie iglicy nie koniecznie obniży moc, jeżeli poprawisz tym skład mieszanki ( ze zbyt bogatej), może być lepiej. Zapłonu się nie ustawia. Chodziło mi raczej o sprawdzenie czy obie świece pracują i czy nie ma przebić na kablach. Ja jeżdżę na F 650 ST, czyli tak jak Twój na gaźnikach. Gieesy mają wtrysk. Uzupełniając- u mnie do tej rezerwy jest 12 litrów, może być u Ciebie 15?
  8. Tomek Sz

    F650 oczami 19 latka, zakup, jazda, wnioski

    U mnie 4,5 - 5 l zależnie od stylu jazdy, czasem 6l. Na początku przygody było nawet 4,2 l, ale grzebałem w gaźnikach (dodatkowa dziurka na podciśnieniu) i zmieniłem zębatkę z przodu o 1 ząb w dół. Jazda na krótkich dystansach (nie rozgrzany silnik) podnosi średnią spalania. Myślę że u Ciebie do sprawdzenia zapłon, pozycja iglicy, poziom paliwa w gaźniku, filtr powietrza. No i eco-driving.
  9. Tomek Sz

    Kącik szperacza

    Można rzucić okiem na luzy zaworowe
  10. Tomek Sz

    F650 oczami 19 latka, zakup, jazda, wnioski

    Witaj Użytkuję F650 ST od 3 sezonów. Dla mnie wibracje w tym motocyklu nie są specjalnie kłopotliwe (jeżdżę też starym Junakiem- on faktycznie wibruje). Ja granice nieprzyjemnej prędkości umieściłbym powyżej 120km/h. Chyba że chodzi Ci o aerodynamikę- fakt, jest nieprzyjemnie, trzeba kombinować z owiewkami. Dla poprawienia elastyczności zmieniłem zębatkę z przodu (+1 ząb), kombinowałem z wydechem i dolotem. Na pewno bardzo trzyma go fabryczny tłumik z katalizatorem, który w większości naszych maszyn jest mocno zapchany- zauważyłem poprawę dynamiki po trasach z mocnym odkręcaniem. Jezdziłem tez na innym wydechu- piękna fonia i lepszy moment z dołu, ale o dziwo prędkość maksymalna niższa. Na początku irytujące dla mnie było wbijanie jedynki z trzaskiem, pomogła wymiana oleju na 15W50 (miałem 10w40). Teraz jedynka wchodzi z delikatnym kliknięciem. Serwisy robiłeś? Pozdrawiam
  11. Tomek Sz

    Stare ale jare

    Jakby kto chciał się pościgać staruchem, albo popatrzeć i posłuchać: http://tusochaczew.pl/pl/14_kultura_i_edukacja/47414_xv_cross_country_motocykli_zabytkowych_kurdwan_w_zaprasza.html Będzie też bieg dla neoklasyków.
  12. Tomek Sz

    Sakwy

    Np. taki albo podobny: http://allegro.pl/plecak-wojskowy-taktyczny-czarny-30l-asg-3-komory-i7158582439.html?reco_id=7aec9d06-147b-11e8-9170-246e9677fe30#thumb/2
  13. Tomek Sz

    Pomoc

    Jeżeli Fka, to warta zainteresowania oferta: Widziałem maszynę i z perspektywy czasu szkoda, że kupując nie trafiłem takiego egzemplarza.
  14. Tomek Sz

    Witam z Kielc

    Cześć Ziomal, tez mam ST od roku, coś się tam dłubało, więc co nieco mogę podpowiedzieć.
  15. Tomek Sz

    Witam wszystkich, jestem tu nowy ;)

    Mocno się grzał? Hipotetycznie przy przytkanym dopływie paliwa zubożyło Ci mieszankę, a jadąc tak na upartego, mogłeś wypalić zawory. W końcu pali, czy nie pali?
×