Skocz do zawartości
Marcin N

Przeszczepy - motoryzacyjnie

Recommended Posts

Może ktoś coś doradzi.

 

Użytkujemy naszą GV od kilku lat, a z racji naszego wieku coraz bardziej doskwiera nam niewygoda przednich siedzeń i rodzą się pomysly co by poprawić komfort podrózowania.

1. Czy ktoś bawil się w przeszczep foteli z innego auta? Zna firmy które się tym zajmują?

Byliśmy u jednego już tapicera, ktory coś tam pół roku temu probował poprawić, ale wiele nie osiągnął. Drugi wzruszył ramionami i zapytał Anię "ale o co pani chodzi?"

A chodzi o to że po niecalej godzinie podróży bolą kręgosłupy.

2. Czy oryginalne fotele w Suzuki obite alcantara mogą być wygodniejsze od tych materiałowych?

 

W przeszłości jeździliśmy francuzami, które wygodą wręcz rozpieszczają.

Tydzień temu machnęliśmy na raz podróż do Holandii wypożyczonym VW Caddy i też znieśliśmy podróż znacznie lepiej niż 250km nad morze naszą GV2.

 

Ma ktoś jakiś pomysł, żeby nie wyważać otwartychdrzwi?

 

taptarapta

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kup Caddy, a jak ma być wygodniej to Tourana.

Wysłane z mojego SM-G780F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Na razie Suzuki jest tak bezproblemowe, że żal się rozstawać.
Stąd plan jakiegoś swapa siedzeń lub ich poprawienia.

Caddy jest w planach jako następca GV2 i baza do budowy minikampera.
Niestety 4motion wystepuje tylko w dieslu. Diesel nam się nie sprawdzi.
W benzynie pozostaje nam wersja Alltrack z lekko większym prześwitem. Tyle nt. VW

taptarapta

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Przez dluzszy czas mialem w domu dwa passaty b8, pierwszy alltrack 2.0 tfsi 220 dsg, drugi 2.0 tdi 150 manual. Benzynowy wyciska łzy przy tankowaniu a w jeśli chodzi o elastyczność to diesel kładzie go na lopatki.

Wysłane z mojego SM-G780F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zapominasz, że teraz jeżdżę benzyną 2.4 która przy prędkościach autostradowych spala ponad 10l.
Ale nie o tym ten temat... Więc do brzegu proszę

taptarapta

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Pozostaje wymienić fotele na te francuskie . I po temacie . :D 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie znam się, to zapytam: boczne poduszki?

Wytapatalkowano z magicznego pudełka.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Zapominasz, że teraz jeżdżę benzyną 2.4 która przy prędkościach autostradowych spala ponad 10l.
Ale nie o tym ten temat... Więc do brzegu proszę

taptarapta


Malolitrazowa jednostka.

Wysłane z mojego SM-G780F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Pozostaje wymienić fotele na te francuskie . I po temacie .  

No ale to chyba nie polega na tym że kupię np używany fotel z PSA i zamontuję go sobie i wszystko "si kalafą"?

Ktoś coś musi chyba poprzerabiać. Począwszy od szyn, na elektryce skończywszy.

Nawet nie wiem gdzie takich magików szukać i na co zwrócić uwagę szukając foteli. Bo raczej nie tapicer.

 

Obecne mają też grzanie i poduszki.

 

taptarapta

 

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Popytaj wśród kamperowców. Bardzo dużo z nich przeszczepie fotele na np obrotowe. Mają w tym spore doświadczenie jak i też w tym, które mogą być najwygodniejsze :)

Edytowane przez 7Greg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jak już musisz inwestować w fotele to poszukaj czegoś z grupy VW np z certyfikatem AGR . Niestety poduszki nie będą działać , elektryka i podgrzewanie będzie na sztukę . Ja bym zmienił samochód ale wiem że szkoda . 

W C5 robimy 1200 na raz /no z dwoma przerwami na kawkę i żarcie/ , nie przewiduję zmiany auta bo musiałbym kupić Superba III albo Passata B8 albo jakieś W213 a na to nie mam środków :D. Współczesne silniki benzynowe są tak samo upierdliwe i awaryjne jak diesle - mają różne filtry , czujniki i inne głupie rzeczy , przeważnie ktoś w nich kombinował żeby było taniej w produkcji i ekologicznie a nie żeby żyły wiecznie :D więc dalej wolę diesla bo mniej żre .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mario... mialem kiedyś nieodżałowanego XM-a, więc wiem o czym mówisz. Ale to to miało hydroaktywny zawias i już w ogóle nie ma porównania. Myślałem, że nagle wszystkie drogi wyremontowano i stały się gladkie jak stół.

Mimo wszystko wolałbym żeby poduchy działały. Sądzilem że to kwestia tylko zasilania

taptarapta

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mam hydro , bez bym nie kupił - Citroen bez hydro to profanacja :default_dry: . Teoretycznie poduchy są do podpięcia , ale to jest ingerencja w kostki - a tego się jak wiadomo z airbagiem robić nie powinno . Sam sterownik w razie czego zadziała ale czy element wykonawczy również ? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Na razie chyba spróbujemy tapicera.
Chyba że będziemy mieli potwierdzoną informacje że np fotele w alcantarze były jakieś inne. To może kupi się taki zestaw

taptarapta

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie o koraliki chodzi.

Miałem kilka aut z fotelami w których mogłem siedzieć grubo ponad tysiąc km ciurkiem - i nie zawsze były to fury topowe, ale miałem też kilka topowych w których kilkadziesiąt km było już mocno bolesne... pomimo skóry, pompek i wszelakiej regulacji... 

Moim zdaniem to lepiej jest.... lub znaleźć wygodny fotel i go wymienić niż bawić się w przeróbki tapicerskie bo efekt dalej może być loteryjny, ale to Pan, Pani płaci..., a każda z tych operacji to jakieś koszty i jakieś komplikacje. ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Citroen... Wspaniała marka, z piękną tradycją. Zanabyłem jednego jej przedstawiciela ostatnio - najlepszy samochód na świecie, pod warunkiem że akurat jeździ. Ale od momentu zakupu, raczej poruszam się pojazdami zastępczymi mechanika, który już obrał sobie za punkt honoru i sprawę osobistą, wygrać z tym francuskim bydlakiem. Nawet już mnie to bawi. To auto ma wszystko, co może mieć auto, w związku z tym, ilość kabli, kabelków, złączek, wtyczek, kosteczek, jest taka, że spokojnie można by tym owinąć kulę ziemską. Ale fakt, fotele ma wygodne :D

  • Like 6
  • Haha 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

 Ale fakt, fotele ma wygodne :D

 

Przecież o to chodzi :D 

  • Haha 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żadnych aut na F, odpada ford, fiat i francuskie

Wysłane z mojego SM-G780F przy użyciu Tapatalka

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
6 minut temu, Pawel napisał:

Żadnych aut na F, odpada ford, fiat i francuskie

Wysłane z mojego SM-G780F przy użyciu Tapatalka
 

Ferrari też nie ?

  • Haha 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żadnych to żadnych

Wysłane z mojego SM-G780F przy użyciu Tapatalka

  • Haha 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Byliśmy u tapicera, który żyje tym co robi i widać że ma wiedzę i doświadczenie. Zresztą kiedyś polecał go Rampus, na forach motocyklowych też ludzie go cenią, a kilka lat temu Ani robił kanapę w X.

 

Złapał się za głowę jak zobaczył jakie gąbki są w GV, ale też przytomnie zauważył że wiele tu nie podziała.

Samochód nie ma być na wieki, więc musimy poszukać czegoś w skórze lub alcantarze. Może inny producent szył siedzenia to inna gąbkę stosował. Poza tym one też bedą inaczej się zachowywaly niż ta cienka szmatka która jest materiałem tapicerskim.

W najgorszym wypadku, jak nic nie znajdziemy podłoży nam maty z filcu, co może trochę poprawić komfort, ale cudów nie mamy się spodziewać.

 

taptarapta

 

 

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Dnia 19.10.2023 o 15:23, Pawel napisał:

Żadnych to żadnych

Wysłane z mojego SM-G780F przy użyciu Tapatalka
 

Qrła... Znowu zjebałem... ADCreHeb_cm4BTYCa8Av2tbVnfhe1_kqT29QPTfg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

×