Skocz do zawartości
cykli

szlag trafił chyba przełącznik mijania/drogowe

Recommended Posts

Efekt mojej kilkudniowej wycieczki z Żukowa przez Warszawę do Poraja, przez Pilicę i Częstochowę do domu to: rozwalony przełącznik świateł (ciągle pali się włókno długich, również przy załączeniu krótkich, kontrolka długich też ciągle się pali-wymiana żarówki nie pomogła). Szlag go trafił, jak mi puszka zajechała drogę na "gierkówce" i kilka razy przełączyłem światła, no i ostało się jak wyżej. Ma ktoś z "elektryków" jakiś pomysł?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Rozkręć lewą stronę kiery, dobierz się do przełącznika - odłącz go i posprawdzaj zwierając w kostce czy światła działają jak należy ( o ile tam jest kostka ;) ) - tak bym zrobił.

Potem można dalej rozdłubywać przełącznik i może się okazać, że w środku sieci jakiś standardowy mikroswitch i łatwo to naprawić.

Koniecznie zrób fotki dla potomnych ;)

Może być jeszcze tak, że zablokował się przełącznik sygnałowy od długich.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

POPIERAM Najprawdopodobniej tylko zablokował się przełącznik mrygawki :shock: WKRĘTAKIEM GO !!! :twisted:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Na pewno styki się skleiły albo od przełącznika albo od mrygawki. Kostki w tym miejscu nie ma ,kabelki są polutowane do przełącznika. Sam przełącznik jest mikroswitchem także pozostaje w razie sklejenia styków spróbować go roznitować rozłączyć styki opiłować i sprawdzić sprężynki i złożyć go z powrotem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No dobra, doktor dorwał się do przełącznika...Dla potomnych, wystarczy odkręcić krzyżakowym wkrętakiem trzy(!)śrubki...

19042011164.jpg

Ale doktor rozkręcił pół kierownicy...

19042011152.jpg

łącznie z lewą manetką, a co, ja nie dam rady?

19042011165.jpg

no i okazało się, że BMW wymyśliło taki patent, że jak rozłączy się ten biały przewód od switcha, to wtedy świecą cały czas długie o czym informuje niebieska kontrolka na tablicy,i te długie świecą się bez względu na polożenie przełącznika świateł. Czyli: nie tracisz świateł, tylko walisz niechcący tym z naprzeciwka po gałach :mrgreen:

Problemem było rozłączenie białego przewodu od blaszki połączonej z zielonym przewodem. Oczywiście, końcówka białego jest izolowana od blaszki z zielonym. Switch załącza przez styk takiego "dzyndzla" ze sprężynką (co ja się w garażu tego "dzyndzla" naszukałem jak mi wystrzeliła sprężynka przy demontarzu!!!), i trzeba go założyć odpowiednią stroną, a nie od d...y strony czyli tak jak poniżej:

19042011161.jpg

Po sklejeniu "kropelką" (za Chiny Ludowe nie wiem jak można wymyśleć coś innego żeby zaizolowana końcówka białego przewodu trzymała się w otworze blaszki połączonej z zielonym przewodem) wkładamy, proponuję najpierw:

1. Blaszkę w podłużne otwory w obudowie

19042011160.jpg

2. Jak wcześniej nie złapaliśmy maciupeńkiej sprężynki zabezpieczającej przycisk, to d...a, na pewno jej już w garażu nie znajdziemy :cry:

ale przełącznik i "Flach" może działać i bez tej sprężynki, przynajmniej na razie działa :D 19042011161.jpg

3. następnie wkładamy szary przełącznik trzymając sprężynę odbijającą i uważając aby przełącznik-"dzyndzel"-sprężyna były "w kupie"

19042011158.jpg

4. Potem albo przykręcamy wcześniej odkręcone przy demontarzu trzy śrubeczki, albo skręcamy rozgrzebane pół kierownicy, przy okazji prawie urywając kable grzewcze manetki i najpierw tniemy trytki przy demontażu, a przy montażu zabezpieczamy trytkami wiązki kabli biegnące z lewej strony kierownicy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja pierdziu, doktorze, jaka piękna inastrukcja ! :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Do odważnych świat należy - większość napraw których nie wykonami sami jest spowodowana obawą przed rozpoczęciem;) W Twoim przypadku widzę obaw nie było bo pojechałeś z rozkręcaniem po całości :D :) ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

witam , mam podobny problem w F650 ale na odwrót, pali lampa pozycyjna, ale przy właczeniu stacyjki brak mijania i długich, długie swiecą po wcisnięciu tego klawisza do sygnalizowania swiatłem. sprawdziłem kostki pod lampą ,przełącznik w kierownicy, styki mikro przełącznika, był smar , przeczysciłem, sprawdziłem omomierzem, nie ma przerwy na przewodzie. Nie ma napięcia. Bezpiecznik pod kanapą ok.

Na razie poradziłem sobie tak że zwarłem na krótko przewodem przewód prądowy lampki pozycyjne z zaciskiem żarówki mijania. Mam teraz światła mijania ale przełacznik nadal nie działa .przełacznik po rozebraaniu to nic skomplikowanego, 3 przewody, raz zwierane mijania a raz długie i masa.

Może masowy ma jakąs przerwę ale dostęp jest trudny bo idzie do kanapy

jakaś podpowiedź ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Witaj !

Już pewnie za chwilę lepsi i ze schematami się pojawią i na początek zapytają : a leskop w przywitalni był :?:

Jak sprawdzałeś ten minus - co pokazywało od końca kabla od masy? - a przekaźniki jakieś tam masz? - jak są czy działają? :lol: A jak mierzyłeś ten przełącznik, co się zastanawiasz czy się uszkodził ( tak tu mówimy) :lol: , to pomiary wykazały że działa czy nie :?:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Temat schematu przewijał sie wielokrotnie ale podam jeszcze raz.

Schemat elektryczny na 13 stronach, może się przyda

password: wiringdiagrams21.com

http://download394.mediafire.com/hzmvao ... ematic.zip

edit

Jestem chyba lepszy ze schematem :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

mamy w takim razie gorący sezon na awarie świateł. u mnie z kolei od niedawna nie funkcjonują długie - żarówka jest OK, po przełączeniu świateł na długie zapala się kontrolka długich na tablicy, ale przednie światło światło gaśnie kompletnie, zostają jedynie pozycyjne.

Sprawdzę dziś, czy długie reagują na naciśnięcie przycisku sygnalizacji długimi no i zobaczymy co w tym przełączniku przy manetce siedzi. Może się połapię..

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No widzisz ja mam ten sam problem po przełączeniu na długie tylko pozycja sie pali a jak migniecie długimi tym przyciskiem to nic sie nie dzieje ... bo wtedy chyba powinny sie zapalic 2 włókna?, a pali tylko mijania. Sprawdzałem na kostce i no rzeczywiście nie ma prądu ... bezpieczniki są dobre a dalej jeszcze nie rozbierałem przełącznika ale będzie chyba trzeba ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

sprawdzałem mignięcie długimi - nie działa, czyli mamy ten sam problem. jak tylko dojdę do przyczyny na pewno dam znać.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
sprawdzałem mignięcie długimi - nie działa, czyli mamy ten sam problem. jak tylko dojdę do przyczyny na pewno dam znać.

Nic się nie ruszyło w temacie :?: :?: :?:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

u mnie zaczeło się dziać to samo. po przełączeniu na długie na pulpicie pali się kontrolka, ale lampa gaśnie i zostają pozycyjne, żarówki są ok. co robić? rozwiązaliście jakoś ten problem? o elektryce nie mam zielonego pojęcia, chyba będę zmuszony udać się z tym problemem do jakiegoś warsztatu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

u mnie zaczeło się dziać to samo. po przełączeniu na długie na pulpicie pali się kontrolka, ale lampa gaśnie i zostają pozycyjne, żarówki są ok. co robić? rozwiązaliście jakoś ten problem?

Na początek idź do Przywitalni - ten problem łatwo rozwiązać - kilka słów wystarczy ;)

Edytowane przez Jarek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Odgrzebie troche temat bo niestety mam ten sam problem co stoner i krzysioslaw87. Chłopaki rozwiązaliście problem? Co było przyczyną tej awarii?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Odgrzebie troche temat bo niestety mam ten sam problem co stoner i krzysioslaw87. Chłopaki rozwiązaliście problem? Co było przyczyną tej awarii?

Dla tych którzy w przyszłości będą mieć podobny problem....rozwiązanie tkwi w kostce przy światłach - w moim przypadku był to urwany kabel od kostki dlatego nie było świateł drogowych. Po dosztukowaniu kabla i zalutowaniu wszystko gra.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×