sid 30 Zgłoś ten post Napisano 25 Maj 2011 pomyślałem, że może warto wymienić filtr powietrza. koszty nie są wielkie. w larssonie znalazłem rózne filtry, ale nie mogę znaleźć nic na ich temat, czy któreś są llepsze/gorsze itp. mają mocno przeceniony filtr UFI http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=MzEzMzIxNg==&bid=101083, czy jest on w czymś lepszy, że miał taką cenę wyjściową, w porównaniu do HifloFiltro http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=MzEzMDU4NQ==&bid=101083? w tym momencie ceny są niemal identyczne, więc zastanawiam się co kupić. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
sledziuj 1 Zgłoś ten post Napisano 25 Maj 2011 Ja jeździłem na oryginalnym, Hiflo i teraz na Champion-ie. Nie widzę, żadnej znaczącej różnicy zależnie od producenta. Może na gąbkowym byłoby co innego :?: Z tego co wiem to przepływ powietrza przez filtr musi być na jakimś określonym poziomie i wszyscy producenci filtrów papierowych się do tego równo stosują. Z moich obserwacji montażowych ważne jest żeby filtr dobrze założyć, aby silikonowa uszczelka dobrze dociskała, bo zdarzyło mi się z tym namęczyć. I oczywiście filtr wymieniać, im więcej w terenie tym częściej. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JolKar 178 Zgłoś ten post Napisano 25 Maj 2011 Ja właśnie tez jestem w trakcie poszukiwań filtra :D Może widziałeś na zlocie co z mojego obecnego pozostało... :| Ten co znalazłeś w larssonie jest tylko jeden, więc dla mnie już nie starczy :cry: Znalazłam też coś takiego: http://www.sklep.moto-akces.pl/bmw-f650 ... 38382.html Pewnie się zdecyduję, chyba, że ktoś mi odradzi. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 25 Maj 2011 Jolu a co zostało? Smętne resztki jak rozumiem... Machnij jakąś fotkę dla potomności. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawel 53 671 Zgłoś ten post Napisano 25 Maj 2011 Przy rozkręcaniu Joli motcykla było tylu na bani że mi ręce podeptali :D Nie wiem czy ktoś był w stanie robić foty. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dakarowy 25 994 Zgłoś ten post Napisano 25 Maj 2011 Przestańcie filozofować z tym filtrem toż to zwykły papierowy filtr i marka nie ma tu żadnego znaczenia :roll: Ważne aby był dedykowany do f650gs :D Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JolKar 178 Zgłoś ten post Napisano 25 Maj 2011 Jak już kupię nowy filtr, to zrobię zdjęcia przy wymianie :D Generalnie jest w połowie nasiąknięty olejem i wpadł mi do airboxa :roll: Na szczęście zostałam przeszkolona przez Jackxa, że przy wymianie na nowy filtr trzeba dobrze uważać, by się ta ramka nigdzie nie zawinęła i przylegała swoimi czterema ściankami. Nasz dług wdzięczności rośnie :beer: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dakarowy 25 994 Zgłoś ten post Napisano 25 Maj 2011 :D Niedługo Jackx zostanie i Waszym Jolu(i)Karolu forumowo-fachowym guru :mrgreen: , bo naszym juz od dawna jest.. :) Niebawem stworzymy dział .. "a Jacek powiedział.." :lol: P.S. Ja też tam filt Twój widziałem i faktycznie kwalifikował się do wymiany :lol: :beer: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
jackx 137 Zgłoś ten post Napisano 26 Maj 2011 dakarowy... raz! :D Zaraz Ci jakiś kącik wymyślę - "loża szyderców" albo coś :) Będziecie sobie z cox'em polemizować :lol: a Pawel, w jakim byleś stanie, że Ci ręce podeptali w tym tłumie gapiów kiedy Jola rozbierała motocykl? :lol: no chyba, że stałeś jak makak? ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
MiKo 988 Zgłoś ten post Napisano 26 Maj 2011 Przestańcie filozofować z tym filtrem toż to zwykły papierowy filtr i marka nie ma tu żadnego znaczenia ... no chyba że macie zamiar zakładać K&N :D opinie są podzielone, powielają się co do niestosowania w teren prawde mówiąc wole papiera wymienić trzy razy w sezonie :) Filtr powietrza K&N do BMW F650GS 01-08K&N jest niewątpliwie światowym liderem w produkcji sportowych filtrów powietrza i oleju. Już trzydzieści lat temu amerykanie rozpoczęli produkcję pierwszych bawełnianych filtrów powietrza ! Na pierwszy rzut oka widać kolosalną różnicę pomiędzy seryjnym filtrem powietrza (wykonanym z papieru) a wyczynowym filtrem K&N, duże otwory w powierzchni filtrującej są przyczyną zwiększonego przepływu powietrza aż o 40%. Filtr K&N składa się z nasączonej specjalnym olejem bawełny ułożonej pomiędzy dwoma aluminiowymi siatkami. Brud znajdujący się w powietrzu posiada negatywny ładunek elektryczny natomiast nasączona bawełna jest naładowana dodatnio i dzięki temu przyciąga zanieczyszczenia, które w unikalny sposób osadzają się na powierzchni filtra – nie blokując otworów w bawełnie a co za tym idzie przepustowość filtra nie maleje. W momencie, gdy na powierzchni filtra odłoży się około trzech milimetrów warstwy brudu, filtr należy umyć i nasączyć specjalnym preparatem K&N. O najwyższej jakości filtrów K&N świadczy 1.600.000 km gwarancji. Ich konstrukcja (bawełna) umożliwia wielorazowe mycie i ponowne wykorzystanie. Według danych producenta w normalnych miejskich warunkach pierwsze mycie powinno nastąpić po ok. 50.000km. Cechy produktu: Filtr posiada gwarancję producenta na 1600000 km Produkcja - K&N ENGINEERING , INC. U.S.A. Poprawia dynamikę motocykla i przyrost mocy do około 5% Bardzo dobre właściwości filtracyjne - ochrania silnika przed różnego rodzaju zanieczyszczeniami Możliwość wielokrotnego czyszczenia bez utraty właściwości filtracyjnych Oryginalnie zafoliowany Filtr nasączony olejkiem Gotowy do bezpośredniego montażu W zestawie instrukcja użytkowania i montaży filtra motocyklowego Zalecane czyszczenie i nasączenie co 15000-25000km Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
jackx 137 Zgłoś ten post Napisano 26 Maj 2011 i koniecznie trzeba założyć stożek - tylko stożek dodaje 15% do mocy i 10 pkt do charyzmy. ten na zdjęciu jest prostokątny - to pewnie stary model :D :) :lol: jak czytam te liczby.. te miliony kilometrów i myślę, że przekażę synowi ten filtr i powiem żeby natłuszczał tylko olejem K&N za 500 PLN /litr bo pod tym warunkiem będzie mógł go przekazać swojemu synowi, kiedy już ostatnie dakary będą zdobiły wystawy muzeum a potem się dowiaduję, że to z bawełny - to wyobrażam sobie minę marketingowca który to wymyślał ;) No co za dupek! Przyrost mocy o 5% ? :lol: bez filtra to może tak.. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
MiKo 988 Zgłoś ten post Napisano 26 Maj 2011 Jacku, nasze sprzęty już nie mają prestiżowej ceny rynkowej, godnej BMW - taki filtr dodaje 15pkt prestiżu na BMWCzelendź :D ps. przypomniało mi się jak to w pewnym filmie ojciec przekazywał synowi zegarek który trzymał w czasie wojny w ... taka wolna konkluzja do tego filtra dla pokoleń :) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 27 Maj 2011 Jacku musisz jednak pamietac, ze bez nalepek mocy na Twoim wehikule wszystkie Twe wysilki spelzna na niczym. Dopiero one aktywuja dodatkowa charyzme i te 5% mocy silnika. :D Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Bajer 6 242 Zgłoś ten post Napisano 27 Maj 2011 Jak już kupię nowy filtr, to zrobię zdjęcia przy wymianie :) Generalnie jest w połowie nasiąknięty olejem i wpadł mi do airboxa :roll: Na szczęście zostałam przeszkolona przez Jackxa, że przy wymianie na nowy filtr trzeba dobrze uważać, by się ta ramka nigdzie nie zawinęła i przylegała swoimi czterema ściankami. Nasz dług wdzięczności rośnie :beer: No Jolka, a gdzie zdjęcia z serwisowania Twego GS-ka? Przecież były robione i miałaś tylu kibiców, że może na zdjęciu wyjdzie gdzie ten Paweł leżał :D Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
leff 2 408 Zgłoś ten post Napisano 14 Maj 2012 No dobra, to jak w końcu wygląda sprawa z filtrami wielorazowego użytku. Wystarczy na 50 tys. km (min. 5 czyszczeń)? Czy może zaszkodzić silnikowi w tym sensie, że wpuści do środka więcej syfów niż papierowy? Nie byłoby tego pytania, ale BMW ostatnio zmieniło ceny na filtry i papierowe kosztują ponad 100 zł (przynajmniej u Smorawińskiego). Najtańsze widziałem za ok. 40 zł, a to i tak kupa kasy za kawałek papieru i pasek z gumy. ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Cichy 917 Zgłoś ten post Napisano 15 Maj 2012 Pospamuje sobie a co. Leff to tyle kosztuje bo to egipski papirus specjalnie importowany przez BMW ;-) 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Centrino 3 764 Zgłoś ten post Napisano 15 Maj 2012 Wydaje mi się, że nie ma większego znaczenia chyba, że wielorazowego użytku zainstalujesz made in china - tu też zależy bo i tak większość rzeczy tam właśnie jest produkowana rozwalając ogólnoświatową gospodarkę. Należy tylko pamiętać aby papierowy wymienić a ten drugi wyczyścić i popsikać specjalnym preparatem Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rPiotrek 1 595 Zgłoś ten post Napisano 15 Maj 2012 Leff, Gąbka owszem, sporo motocykli crossowych takie ma i jest OK. K&N moim zdaniem niekoniecznie. Jego mniejszy opór jest dzięki "luźniejszemu" ułożeniu materiału filtrującego. Można mówić różne rzeczy, marketing robi cuda. Sam widziałem w rallycrossowym autku z filtrem K&N, prawidłowo konserwowanym, ze dwie łychy piasku za filtrem. Chyba wolę papier... Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dakarowy 25 994 Zgłoś ten post Napisano 15 Maj 2012 Należy tylko pamiętać aby papierowy wymienić a ten drugi wyczyścić i popsikać specjalnym preparatem Który tez oczywiście nie jest tani, dwa środki jeden od umycia, drugi do naoliwienia... mam w DR-ce i jak skończą mi się te magiczne środki to chyba kupie normalny papierowy, no.. ale to nie BMW :-D Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
nokian66 1 262 Zgłoś ten post Napisano 15 Maj 2012 Ja już kupiłem moto z takim filterkiem KN-a http://zapodaj.net/efbac84cb9863.jpg.html z bólem serca zakupiłem kpl. środków do mycia i nawilżenia tego ustroistwa za prawie 60 zeta a wy mnie tu straszycie szuflą piachu w silniku! Dzięki;( Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach